Zaraz wszystko Ci wyjaśnię.
Tę sekcję tak naprawdę powinen mieć każdy, kto ma produkty lub sprzedaje usługi za które ma stałą cenę (np. konsultacje telefoniczne). Dzięki niej wyróżnisz swoje produkty bezpośrednio na Fanpage wraz opisem, ceną, rozmiarem, kolorem i innymi dodatkowymi parametrami.
Możliwe jest też oznaczanie produktów na Facebooku, w postach – po ich wcześniejszym dodaniu do sekcji sklep. Takie działanie sprawi, że wybrany produkt lub wybrane produkty pojawią się pod postem, w taki sposób:
Każda osoba, która zobaczy Twój wpis, będzie mogła natychmiast zapytać o produkt poprzez wiadomość na Messenger lub przejść bezpośrednio na Twoją stronę WWW – do konkretnego produktu. Wszystko zależy od tego jak skonfigurujesz sklep.
Trzecią fajną rzeczą, jaką daje posiadanie sekcji “Sklep” na swoim Fanpage, jest możliwość subskrypcji, zobacz:
Oznacza to, że za każdym razem, gdy dodasz nowy produkt, subskrybenci zostaną o tym powiadomieni. Warto do takiego działania zachęcić swoich fanów. Oni zawsze kupują jako pierwsi.
Jak zebrać na swoim Fanpage prawdziwych fanów, którzy będą zainteresowani i gotowi kupować od Ciebie, gdy tylko przedstawisz im produkt lub usługę? To dość obszerny temat, na który poświęcamy całe 10-godzinne szkolenie “Jak zaistnieć i zarabiać na Facebook”.
Aby włączyć sekcję sklep na Fanpage, należy wejść w jego ustawienia:
Aby włączyć sekcję sklep na Fanpage, należy wejść w jego ustawienia:
Gdy załaduje Ci się strona, to przewiń ją trochę w dół – aż do takiego momentu, jak na obrazku poniżej. Następnie kliknij przycisk: „Dodaj kartę”:
W tym momencie powinno wyskoczyć Ci okno takie jak na obrazku poniżej. Kliknij równoległy przycisk do napisu „Sklep” – „Dodaj kartę”:
W ten sposób właśnie została dodana sekcja sklep do swojego Fanpage.
To, co możesz jeszcze zrobić, to ustalić, w którym miejscu powinna znajdować się ta sekcja.
Wystarczy, że najedziesz myszką na nazwę „Sklep”, a pojawi się wtedy specjalny znak do przenoszenia tzw. drag icon – naciśnij go i przytrzymaj, a następnie przesuń sekcję w interesujące Cię miejsce.
W tym momencie wróć do strony głównej Fanpage i po lewej stronie odnajdź zakładkę „Sklep”, a następnie w nią kliknij.
Po kliknięciu na napis „Sklep” wyskoczy Tobie takie okienko:
Zachęcam do przeczytania „Regulamin handlowy”, ponieważ wymagana jest jego akceptacja. Gdy go zaakceptujesz, kliknij niebieski przycisk „Kontynuuj”.
W kolejnym etapie Facebook poprosi Cię o wybór metody płatności. Są dwie opcje:
Jeśli nie masz strony www lub masz stronę, ale nie masz na niej produktów, to wybierz „Wiadomość w sprawie kupna”.
W przypadku, gdy masz sklep na stronie internetowej, wybierz „Transakcja zakupu w innej witrynie”.
Sklep na Facebooku to przyszłość, lada moment może pojawić się przycisk „Zapłać przez Facebook”. Warto mieć tu sklep.
Kolejny krok, to wybór waluty, jaka będzie w sklepie.
Po wybraniu waluty, kliknij niebieski przycisk „Zapisz” – w tym momencie sklep już został skonfigurowany i Facebook powita w ten sposób:
Teraz możesz dodać swój pierwszy produkt, wystarczy, że klikniesz niebieski przycisk „Dodaj produkt”. Jeśli to zrobisz wyskoczy Tobie takie okienko:
Po uzupełnieniu wszystkich potrzebnych informacji, klikasz niebieski przycisk „Zapisz” i Twój produkt zostaje dodany do sklepu.
Gdy już dodasz swoje produkty, Twoja sekcja będzie wyglądała podobnie, jak poniżej:
Kiedy dodałeś już swoje produkty do sklepu, możesz oznaczać je we wpisach na swoim Fanpage. Aby to zrobić wystarczy, że klikniesz w tę ikonkę przy tworzeniu postu:
Następnie wybierz produkt/y, które chcesz, aby były wyświetlane pod Twoim postem z listy produktów, które masz już w sklepie lub dodaj nowy produkt, zobacz:
Jak widzisz, aby przejść konfigurację takiej sekcji jak sklep, należy wykonać od kilku do kilkunastu kroków. Czy wiesz, że na swoim Fanpage możesz znaleźć od kilkunastu do kilkudziesięciu konfiguracji swojej strony, o których prawdopodobnie nie wiesz?
Każdy z nas wie, jak korzystać z Facebook. Jednak Facebook od strony biznesowej nie jest już tak oczywisty. Każda opcja ma ogromny wpływ na nasze efekty – właściwe ustawienia mogą zarówno wspierać działania na Fanpage, a nieodpowiednie – je skutecznie hamować.
Jeżeli interesuje Cię poznanie tych nieoczywistych rzeczy, od których zależy powodzenie i opłacalność Twojego Fanpage, to serdecznie zapraszam Cię na 10-godzinne szkolenie “Jak zaistnieć i zarabiać na Facebook”.
Na takim szkoleniu wspólnie przechodzimy pełną konfigurację Fanpage – od stworzenia stron od podstaw, do kategoryzowania wyglądu Twojego Fanpage aby ludzie nie uciekali do konkurencji i definiowaniu odbiorców, do których mają trafiać Twoje treści.
A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat rozwoju swojego sklepu e-commerce, to podrzucam Ci jeszcze jeden dobry materiał: Jak rozkręcić SKLEP INTERNETOWY - 8 filarów sklepu internetowego | Dawid Bagiński. Obejrzyj i sprawdź, na czym polega skuteczne prowadzenie sklepu internetowego, które realnie wpływa na sprzedaż. Jestem przekonany, że zawarte tam wskazówki Ci się przydają!
Koniecznie też zaobserwuj mój kanał na YouTube, aby na bieżąco śledzić wartościowe treści. Dzięki!