Jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku? Kampanie na FB krok po kroku

styczeń 2024

Czym się cechują SKUTECZNE reklamy na Facebooku? Co sprawia, że jedne przyciągają uwagę odbiorców i skutecznie zachęcają do działania, a inne są niezauważone? Dlaczego jedne działają, a inne przepalają budżet? Jeśli zastanawiasz się, jakie CECHY mają skuteczne reklamy, to czytaj artykuł do końca.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakich błędów unikać przy tworzeniu reklam na Facebooku,
  • jak stworzyć skuteczną reklamę na FB krok po kroku, 
  • o jakich elementach pamiętać, aby kampania Facebook Ads generowała dla Ciebie coraz lepsze rezultaty.

Koniecznie czytaj do końca!

Skuteczne reklamy na Facebooku – jakich błędów unikać?

Tworzenie reklam na Facebooku, które DZIAŁAJĄ, wcale nie jest takie proste, jak się może wydawać. Wręcz przeciwnie. To sztuka polegająca na łączeniu twardych danych z psychologią. Nie ma tu miejsca na „genialne pomysły”, które w magiczny sposób przyniosą świetne wyniki. Potrzebna jest konkretna strategia. 

Pytanie, jak ją stworzyć? Czy jest na to gotowy szablon, który możesz przenieść do swojej firmy? 

Już za chwilę dowiesz się, jak krok po kroku tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku. Zacznijmy jednak od najczęstszych BŁĘDÓW.

Sporo osób, które zaczynają swoją przygodę z kampaniami na Facebooku, często: 

  • Tworzy to, co im się podoba – np. stosują ulubione kolory czy tekst, który DLA NICH dobrze brzmi. Nie zastanawiają się, jak zareagują na to potencjalni klienci.
  • Wiele osób też dopasowuje propozycje reklam do gustów osób decyzyjnych np. managerów, prezesów i innych, którzy nie są klientami firmy. No bo to… „prezesowi musi się podobać”. Czy na pewno? 
  • Błędem jest też przywiązanie emocjonalne do reklam, które tworzymy – „takie coś nie wyjdzie pod moim nazwiskiem, bo to źle wygląda!”. No właśnie… ale ma wyglądać, czy DZIAŁAĆ? Przecież ostatecznie chodzi o to, aby twoje działania przełożyły się na większą SPRZEDAŻ. 

Uważaj na te błędy. Reklama ma odpowiadać na potrzeby odbiorców, a nie nasze, jako reklamodawców. 

Jak w takim razie robić to lepiej? Jak analizować te potrzeby? Poniżej konkretna instrukcja dla Ciebie.

KROK 1. Jak zrobić reklamę na Facebooku, która promuje Twój produkt lub usługę?

WAŻNE: Na samym początku ustal, co oferujesz. Co konkretnie chcesz sprzedać? Co chcesz pokazać na reklamie? Produkt czy usługę? Pojedynczy czy w pakiecie?

Żeby przejść do tworzenia skutecznej reklamy, najpierw określ dokładnie, czego ma dotyczyć. Dalej kieruj się poniższą instrukcją.

Pierwszy etap to research i badanie rynku. Jeśli już wiesz, co chcesz sprzedawać, to zastanów się teraz, kto może chcieć to kupić i dlaczego.

  • W jakiej sytuacji życiowej może być osoba, która potrzebuje twojego produktu/usługi?
  • Jakie jej problemy rozwiąże twoja propozycja?
  • Jakie potrzeby zaspokoi?
  • Jakie plany pomoże zrealizować?

Jeśli trafnie rozpoznasz takie elementy i wykorzystasz je w reklamie, to z dużym prawdopodobieństwem twój potencjalny odbiorca się na niej zatrzyma. Dlaczego?

Bo ludzka psychologia już tak działa, że interesują nas rzeczy, o których aktualnie myślimy.  NASZE własne potrzeby i problemy. 

Chodzi o to, żeby odbiorca, który zobaczy twoją reklamę, pomyślał sobie: „o, ta firma mnie rozumie. Właśnie tego teraz potrzebuję. Warto im zaufać”.

No dobrze, ale jak pozyskać takie informacje?

Na początku zrób porządny research. Ustal, jaka jest twoja grupa docelowa i czym się charakteryzuje. Jedne z najważniejszych metod badania rynku to: 

  • Analiza danych rynkowych dostępnych w internecie – raporty, dane z urzędów statystycznych, materiały prasowe czy strony konkurencji,
  • Analiza komentarzy w social media, wiadomości, wpisów na forach internetowych itp.,
  • Badania ilościowe z klientami – np. ankiety internetowe, mailowe, telefoniczne, udostępniane w social media itp.
  • Wywiady rynkowe ze specjalistami w danej branży,
  • Testy A/B udostępniane potencjalnym klientom,
  • Badanie trendów i popularnych tematów w konkretnym czasie.  

Z taką wiedzą łatwiej przejdziesz przez kolejne kroki tworzenia reklamy. Będziesz wiedzieć, co i jak napisać, żeby odbiorca po drugiej stronie ekranu pomyślał sobie, że mówisz bezpośrednio do niego i dobrze go rozumiesz. Na takim efekcie powinno ci najbardziej zależeć. Dzięki temu już na starcie zwiększysz skuteczność swojej reklamy.

A co jeśli uznasz, że nie masz czasu na research i badanie rynku? 

❌ Wymyślanie i spekulowanie podczas tworzenia reklam zwiększa niestety prawdopodobieństwo porażki. 

Pamiętasz może… „piękną i długą reklamę Apartu” sprzed kilku lat? Według nas to flagowy przykład reklamy niedopasowanej do aktualnych wtedy potrzeb odbiorców.  

Zobacz, że mimo profesjonalnie wykonanego wideo, pięknej aranżacji i bardzo popularnych aktorek, które wzięły w niej udział jako ambasadorki – reklama wzbudziła mieszane uczucia u odbiorców. 

Naszym zdaniem była zbyt mocno oderwana od realiów, w których wszyscy wtedy żyliśmy. W końcu były to czasy pandemii, kiedy ludzie mocno analizowali swoje wydatki i odwykli trochę od pompatycznego klimatu wykorzystanego w reklamie. W końcu niektórzy nie mogli nawet spędzić Świąt z rodziną… 

To dowód na to, że reklama ma trafiać w gusta, potrzeby i problemy ODBIORCÓW. A nie reklamodawców. Bo w przeciwnym razie będzie po prostu nieskuteczna.

KROK 2. Jak stworzyć grafikę, która działa jak magnes?

Kolejny krok to stworzenie atrakcyjnej grafiki. Bardzo ważny etap. Dlaczego? Bo nawet jeśli dobrze określisz grupę docelową, jej problemy i potrzeby, to słaba grafika lub wideo może udaremnić twój wysiłek. 

Pomyśl o tym, co ludzie robią, gdy włączają Facebooka. Scrollują, scrollują, scrollują… Zazwyczaj szybko przeglądają feed i często nawet nie czytają tego, co widzą. Jeśli się zatrzymają, to dlatego, że ich podświadomość w ułamkach sekundy wyłapała coś, o czym w aktualnej chwili myślą. Albo coś, co jest dla nich ważne. Zazwyczaj tak to działa.

Jeśli więc nie zrobisz atrakcyjnej grafiki i już na niej nie zamieścisz trafnych haków, to jak myślisz… jaką masz szansę, żeby odbiorca zatrzymał się na twojej reklamie w tym gąszczu treści?

No dobra, tylko jak stworzyć taką atrakcyjną grafikę? Jak zainteresować potencjalnego klienta? 

  • Postaw na czytelność i konkrety. Hasło powinno być krótkie i jasno informować odbiorcę o korzyściach, które zyska. Możesz wykorzystać słowa, które przykują uwagę, np. gratis, bezpłatny, ważne tylko do niedzieli itp.
  • Wyróżnij propozycję wartości. Czyli główną korzyść, którą określiłeś na podstawie wcześniejszego badania rynku.
  • Świadomie zastosuj kolory – różne kolory różnie działają na ludzi. Np. czerwony kojarzymy często z ostrzeżeniem, ryzykiem, a zielony ze spokojem, nadzieją, naturalnością… Poznaj psychologię kolorów. 
  • Dodaj strzałki, wykresy i inne elementy graficzne, które sprawią, że grafika będzie atrakcyjniejsza wizualnie i bardziej przekonująca dla odbiorcy. 
  • Nie zapomnij o CTA, czyli bezpośrednim i motywującym wezwaniu odbiorcy do pożądanego działania.

Zobacz poniżej kilka przykładów grafik z naszych reklam. Jak widzisz, różnią się od siebie, ale wszystkie świadomie korzystają ze sprawdzonych trików. 

Zainspiruj się!

Sama kompozycja reklamowa może mieć różne formaty. Najpopularniejsze to:

  • pojedynczy obraz lub grafika,
  • wideo,
  • karuzela – max. 10 grafik lub filmów w jednej kompozycji (lub więcej jeśli to karuzela produktowa ze sklepu na FB),
  • kolekcja – ministrona z różnymi sekcjami i zdjęciami, dostępna aktualnie tylko na urządzeniach mobilnych.

Więcej o różnych typach reklam na FB i przykłady dobrych praktyk możesz znaleźć w naszym artykule: Reklama na Facebooku: przykłady i rodzaje reklam w e-commerce

CIEKAWOSTKA: Co do tego, że wszyscy jesteśmy aktualnie mocno przebodźcowani reklamami i informacjami… nie ma żadnych wątpliwości. Dlatego coraz popularniejsze jest zjawisko „Baner Blindness”, czyli podświadome ignorowanie elementów wyglądających jak reklamy. Po prostu niezauważanie ich. 

Jak sobie z tym radzić od strony reklamodawcy? 

Dobrym krokiem może być pójście pod prąd i tworzenie nietypowych kreacji. Najlepiej takich, które nawet nie przypominają reklam

Zobacz poniżej dwa nasze przykłady. Czy na pierwszy rzut oka powiedziałbyś, że to reklamy?

KROK 3. Skuteczna reklama to skuteczna treść

Kiedy przygotujesz już kreacje graficzne, czas na stworzenie atrakcyjnych tekstów reklamowych. Jak to zrobić?

  • Zacznij patrzeć na teksty, jak na zestaw elementów, które mają wywołać konkretny efekt. Twoje słowa to przyciski. Każde zdanie ma inną funkcję. Zaprojektuj je tak, żeby zachęcić odbiorcę do działania, na którym ci zależy. 
  • Określ, jakie techniki marketingowe i psychologiczne użyjesz. O technikach w reklamie napisaliśmy już dwa osobne artykuły, sprawdź koniecznie, aby zwiększyć swoją świadomość w tej kwestii i tworzyć skuteczniejsze reklamy:

>> Psychologiczne mechanizmy reklamy w marketingu. Stosujesz je?

>> Triki i chwyty reklamowe na Facebooku. Zobacz, czy je znasz

Z drugiej strony – pamiętaj też, że tekst powinien odzwierciedlać to, kim jesteś ty lub twoja firma. I pasować do twojego odbiorcy. Jeśli napiszesz go zbyt poważnie, użyjesz długich zdań i bardzo trudnych słów, to osoba po drugiej stronie ekranu może wcale nie mieć ochoty, by go czytać. Czasem tak jest.

Napisanie dobrego tekstu wcale nie jest taką prostą sprawą. 

Dlatego polecamy ci również artykuł, w którym przedstawialiśmy 10 zasad, które stosuje dobry copywriter. Zerknij, bo zawarte w nim wskazówki mogą przydać się w twojej firmie - np. copywriterowi, którego jednym z zadań jest tworzenie tekstów reklamowych.

KROK 4. Czy praca nad reklamą kończy się po wstawieniu jej do menadżera reklam?

OK, za tobą już wiele bardzo ważnych kwestii dotyczących tworzenia reklam na Facebooku. Dowiedziałeś się już: 

  • jakie kroki podjąć w pierwszej kolejności, zanim przejdziesz do tworzenia reklam na FB
  • i w jaki sposób przygotować grafikę oraz tekst reklamowy do skutecznej reklamy na FB.

Co jeszcze jest ważne? Jak zwiększyć prawdopodobieństwo, że reklama będzie SKUTECZNA?

Pamiętaj, że cały proces nie kończy się w momencie wstawienia reklamy do menadżera reklam i przesunięcia przycisku na opcję: „Włącz”. Wtedy dopiero… zaczyna się zabawa!

Po starcie kampanii Facebook Ads na pewno zobaczysz, że jedne reklamy będą robić lepsze wyniki, drugie gorsze… Ale co najważniejsze – będziesz rozumieć, dlaczego tak jest. Zobaczysz, które haki i techniki działają na twoich odbiorców. A to ważna wiedza na przyszłość.

Jak to sprawdzić?

Jedną z metod sprawdzania skuteczności kreacji reklamowych jest uruchomienie w jednej grupie docelowej maksymalnie 2-3 reklam jednocześnie i pozwolenie Facebookowi na zebranie danych. Aby ocenić skuteczność reklamy, odpowiednią próbką jest uzyskanie za jej pomocą co najmniej 1000 wyświetleń. Po takim czasie będziesz w stanie ocenić, czy reklama jest atrakcyjna, czy nie.

Dzięki temu zoptymalizujesz kampanię i dołożysz budżetu tam, gdzie się to opłaca. A nieskuteczne reklamy wyłączysz. Tak to powinno działać. 

Każda kampania wymaga analizy i bieżącej pracy. Musisz obserwować, co się dzieje na koncie reklamowym i jak zmieniają się wskaźniki, aby odpowiednio na to reagować, zmniejszając lub zwiększając budżet. 

Dobry marketingowiec i specjalista Facebook Ads wie, jaki powinien być poziom statystycznych zatrzymań na reklamie oraz kliknięć. Już po pierwszych testach potrafi ocenić, które reklamy działają, a które lepiej wyłączyć.

Ty też kontroluj swoje reklamy. 

Dzięki temu nie przepalisz budżetu. Zobaczysz, gdzie opłaca się dołożyć więcej pieniędzy, a gdzie wręcz przeciwnie – należy zabrać, bo wyniki nie są dobre. 

Ciągła analiza daje ci też wiedzę na temat tego, które z wykorzystanych haków i technik psychologicznych najlepiej działają na twoich odbiorców. Te wnioski możesz wykorzystać w przyszłości do tworzenia jeszcze skuteczniejszych reklam.

Kampania Facebook Ads. Podsumowanie

Jeśli dotarłeś do tego miejsca, gratulacje! Twoje zainteresowanie tematem skutecznej reklamy na Facebooku to pierwszy krok do sukcesu. Trzymamy kciuki za powodzenie twoich działań i mamy nadzieję, że wskazówki z tego artykułu są dla ciebie pomocne.

Szersze omówienie tematu znajdziesz też w naszym wideo na YouTube: Skuteczna reklama na Facebooku krok po kroku – jak zrobić reklamę na Facebooku | Dawid Bagiński

Sprawdź, bo dzięki temu utrwalisz pozyskaną przed chwilą wiedzę na temat tworzenia skutecznych reklam na Facebooku i usłyszysz dodatkowe wskazówki.

Jak stworzyć reklamę na Facebooku?

A oto najważniejsze porady, które powinieneś zapamiętać, jeśli chcesz tworzyć skuteczniejsze reklamy:

  • Zacznij od badania rynku. Poznaj jak najlepiej swoich odbiorców, ich potrzeby i problemy. Stwórz persony zakupowe.
  • Przemyśl swoją propozycję wartości. To kluczowy element przygotowania do każdej kampanii reklamowej.
  • Dopracuj grafikę. Tu liczy się pierwsze wrażenie, więc zadbaj o szczegóły.
  • Wykorzystaj techniki psychologiczne w tekście. Upewnij odbiorcę, że twój produkt/usługa może rozwiązać jego problemy lub zaspokoić aktualne potrzeby.
  • Testuj i analizuj. Sprawdzaj, która kreacja reklamowa najlepiej działa na Twoich odbiorców i optymalizuj kampanię Facebook Ads.
  • Bądź cierpliwy. Tworzenie skutecznych reklam to długi proces.

Pamiętaj, że przygotowania dobrej reklamy nie jest kwestią przypadku.

Mamy nadzieję, że ta wiedza była dla Ciebie przydatna! 

A jeśli doszedłeś do wniosku, że ty lub twoi pracownicy jednak nie macie czasu na prowadzenie działań reklamowych samodzielnie, zapraszamy oczywiście do Social Elite.

Nasi specjaliści z przyjemnością poprowadzą dla Ciebie kampanię na Facebooku (lub też innych platformach) i zrobią wszystko, by reklamy na FB przynosiły twojej firmie jak najlepsze wyniki.

Wypełnij poniższy formularz i umów się na bezpłatną konsultację marketingową:

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Social Elite Dawid Bagiński Spółka Komandytowo-Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krupnicza nr 2-4, 50-075 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu IV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000936311, o kapitale zakładowym w wysokości 50 000 zł, wpłaconym w całości, REGON: 520605137, NIP: 8971899059, adres e-mail: [email protected], tel. 694463964.

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

    Jak oceniasz ten wpis?

    Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

    Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów 0

    Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!

      Informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest SOCIAL ELITE DAWID BAGIŃSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO – AKCYJNA z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu IV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000936311, o kapitale zakładowym w wysokości 50 000 zł, wpłaconym w całości, REGON: 520605137, NIP: 8971899059. [read more]Dane zbierane są w celu i zakresie niezbędnym w procesie rekrutacyjnym [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy lub przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO]. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim, jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, prawnikom, podmiotom współpracującym z Administratorem - wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych, o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora. Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz otrzymania ich kopii (m.in. art. 15 RODO), ich sprostowania (m.in. art. 16 RODO), usunięcia (m.in. art. 17 RODO) lub ograniczenia przetwarzania (m.in. art. 18 RODO) - przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć albo ograniczyć to uprawnienie, prawo do przenoszenia danych (m.in. art. 20 RODO), prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (m.in. art. 21 RODO), a także prawo zażądania zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (m.in. art. 77 RODO). Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Jeśli nie wyraziliście Państwo zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji, to dane te będą przetwarzane do czasu zakończenia aktualnego procesu rekrutacyjnego. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji, to dane te będą przetwarzane przez okres 2 lat.[/read]

      Na jaki adres wysłać E-book?