Jak w 30 dni 2-KROTNIE pobiliśmy rekord dziennej sprzedaży z ostatnich 2 lat, odnotowując sprzedaż na poziomie 88 zł na MINUTĘ?
W ciągu 1 miesiąca osiągnęliśmy ROAS 1100%, dwukrotnie pobijając REKORD dziennej sprzedaży z ostatnich 2 lat. To wyniki działań reklamowych prowadzonych dla firmy Slippers Family, oferującej produkowane w Polsce obuwie dla dzieci. Uzyskaliśmy je dzięki dobrej współpracy z właścicielem biznesu, odpowiedniej strategii, przemyślanej komunikacji na poszczególnych etapach lejka zakupowego oraz umiejętnościom świadomego dysponowania budżetem na tak dużej skali.
Czytaj dalej i sprawdź, jakie działania krok po kroku podjęliśmy, aby zrealizować założony target.
Inne case study, które mogą cię zainteresować:
Jak osiągnęliśmy ROAS 1100% i dwukrotnie pobiliśmy rekord dziennej sprzedaży – opis biznesu
Poniżej wyniki działań reklamowych prowadzonych w sierpniu 2023
128 580,38 zł
budżet
1100%
ROAS
30 dni
czas
1 453 672,70 zł
wartość sprzedaży
Marek jest właścicielem internetowego sklepu z obuwiem dla dzieci w 100% projektowanym i produkowanym w Polsce. W ofercie jego sklepu znajdują się różnego typu buty dziecięce, w większości tworzone ręcznie przez mistrzów szewskich i posiadające certyfikaty potwierdzające ich zdrowotny charakter.
Dla branży obuwia dziecięcego sierpień jest czasem wysokiego sezonu ze względu na nadchodzący rok szkolny i rosnące potrzeby odbiorców w zakresie zamawiania nowych butów dla dzieci do szkoły. Dlatego celem na ten miesiąc było maksymalne wykorzystanie tego potencjału – skalowanie sprzedaży i wykorzystanie dużego budżetu reklamowego przy utrzymaniu ROAS na poziomie powyżej 1000%.
Współpraca z firmą Slippers Family trwa już 2 lata i regularnie generujemy w tym projekcie satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Z tego powodu Marek zaufał naszym kompetencjom, przeznaczając na działania reklamowe w sierpniu 128 580,38 zł budżetu.
Jakie dokładnie kroki podjęliśmy, aby osiągnąć ustalony wspólnie target?
Cele i oczekiwania
Wspólnie z Markiem, właścicielem firmy Slippers Family, ustaliliśmy następujący cel na sierpień:
- wyskalować sprzedaż w sierpniu do poziomu 1 400 000 zł netto przy budżecie do 140 000 zł.
Wyzwania do pokonania
- Nieregularność w potrzebach zakupowych odbiorców
Tendencje zakupowe odbiorców są zależne od wielu elementów i nie każdy dzień pozwala na utrzymanie odpowiedniego wyniku. Przykładowo soboty zazwyczaj były słabsze, dlatego na ten czas zmniejszaliśmy budżet, aby efektywniej wydać go w innych dniach i uśrednić wynik w skali miesiąca.
Osiągnięcie tak dobrych efektów wiązało się z codzienną analizą kampanii oraz reagowaniem na zmiany, opierając się na zauważalnych trendach i dotychczasowych danych.
- Długi weekend
W tym roku długi weekend wypadł w dniach 12-15 sierpnia, co znacznie zmniejszyło tendencje zakupowe odbiorców w tym czasie. W ciągu tych kilku dni średnia dzienna sprzedaż spadła o 40-50%. Zmniejszenie budżetu było oczywistym ruchem, jednak każdy słabszy dzień był krokiem oddalającym nas od celu, ponieważ później musieliśmy „nadgonić sprzedaż”.
- Duża skala
Budżet rzędu 140 000 zł to dla wielu biznesów wysoka kwota i wiedzieliśmy, że musimy mądrze ją rozłożyć zarówno na różne poziomy kampanii, jak i platformy Facebook, Instagram oraz Google. Każdego dnia omawialiśmy w zespole projekt.
Ustalaliśmy dzienny budżet i oczekiwane efekty. Raportowaliśmy również Klientowi każdy dzień, aby miał pełną świadomość osiąganych codziennie wyników i pojawiających się trendów. Wymagało to od nas dużego zaangażowania i poświęcenia czasu nawet w weekendy.
WAŻNE: W przypadku tak dużego budżetu, najważniejsze jest zachowanie zimnej krwi, trzymanie się planu oraz kierowanie się w działaniach liczbami, nie emocjami. Wspólnie ustaliliśmy strategię działania i określiliśmy komunikację na poszczególnych etapach lejka zakupowego oraz KPI.
Zrealizowane działania
Dla Marka realizujemy kampanię reklamową na Facebooku i kampanię Google Ads, a także e-mail marketing. Połączenie tych działań pozwala nam docierać do klientów na różnym etapie procesu sprzedażowego i dzięki świadomym działaniom domykać sprzedaż w odpowiednim momencie.
Zobacz teraz, co krok po kroku zrobiliśmy w ramach współpracy w trakcie 1 miesiąca i w jaki sposób dwukrotnie pobiliśmy dzienny rekord sprzedażowy z ostatnich 2 lat.
Zwróć uwagę na to, jak kompleksowe wsparcie na różnych platformach i współpraca specjalistów z dziedzin może znacząco wpłynąć na uzyskiwane wyniki.
Często powtarzamy, że o sukcesie w biznesie decydują detale. Jest znacząca różnica między kampanią, która przynosi minimalny zwrot, a kampanią świadomie ustawioną i na bieżąco optymalizowaną w różnych obszarach – tak, by była maksymalnie wydajna.
Analiza sierpniowej kampanii reklamowej: 1-31.08.2023
Początek działań: 1-11 SIERPNIA. Początek miesiąca zazwyczaj pozwala na dobry wynik ze względu na to, że wiele osób otrzymuje w tym czasie wypłaty. Jest to zauważalne w wielu branżach.
Musieliśmy jednak uwzględnić także czas wakacyjny i wyjazdowe wydatki, które mogły powstrzymywać niektórych przed dodatkowymi zakupami.
WARTO WIEDZIEĆ: Ludzka psychika zazwyczaj zachęca nas do odkładania decyzji w czasie. Z tego powodu zakup obuwia dla dzieci do szkoły jest w środku wakacji jeszcze odległą potrzebą.
Dla nas oznaczało to bezpieczny start i czas na właściwe zaplanowanie skalowania kampanii na przestrzeni całego miesiąca. Mogliśmy zebrać pierwsze wnioski, zauważyć pojawiające się tendencje i dopasować do nich kolejne kroki.
Długi weekend: 12-15 SIERPNIA. Ze względu na długi weekend odnotowaliśmy mocny spadek sprzedaży. Zmniejszyliśmy więc dzienne wydatki, aby niepotrzebnie nie wydawać budżetu przy niższych wynikach. Dzięki temu utrzymaliśmy ROAS na poziomie 800%, lecz „straciliśmy” 4 dni, które pod względem efektów musieliśmy nadrobić w najbliższym czasie. A mieliśmy już połowę miesiąca.
W pogoni za ROAS: 15-20 SIERPNIA. W ciągu kilku kolejnych dni zwiększyliśmy ponownie budżet i skalę działań. Utrzymywaliśmy opłacalny ROAS, jednak wyniki nie były na tyle wysokie, by być pewnym osiągnięcia na koniec miesiąca postawionego przez Marka celu. A zegar tykał.
Musieliśmy przeprowadzić analizę z całego okresu 20 dni i zmienić strategię, dodając promocję.
Skalowanie sukesów: 21-31 SIERPNIA. Ostatnie dni sierpnia były kluczowe. 21. dnia nasz cel był zrealizowany na poziomie 37%, co znaczyło, że w ciągu 10 dni musieliśmy wyskalować sprzedaż do poziomu 800 000 zł, utrzymując ROAS 1000%. Postanowiliśmy więc wykorzystać ten ostatni moment i uruchomiliśmy promocję -10% na cały asortyment. Dodatkowo poinformowaliśmy o tym osoby znajdujące się w bazie mailowej i smsowej.
Te kroki pozwoliły nam pozyskać ruch, który dokonał zakupów na łączną wartość 806 076 zł netto, tym samym zamykając miesiąc z wynikiem 1 453 672,70 zł i ROAS 1100%. W tym okresie również dwukrotnie pobiliśmy rekord dziennej sprzedaży z ostatnich 2 lat.
Rezultaty
Mimo że początek miesiąca nie należał do najlepszych i tendencje zakupowe odbiorców ciągle się zmieniały, przez co musieliśmy na bieżąco świadomie rotować budżetem i elastycznie dostosowywać działania… Zamknęliśmy sierpień z DWUKROTNYM REKORDEM dziennej sprzedaży z ostatnich 2 lat.
28.08 odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 124 883, 84 zł, a kolejnego dnia 126 744, 34 zł. Oznacza to, że w KAŻDEJ MINUCIE sprzedaż sięgała poziomu 88 ZŁ!
Łączna wartość zakupów na kontach reklamowych podczas omawianych 30 dni wyniosła 1 453 672,70 zł, a ROAS 1100%.
WAŻNE: W sytuacji, gdy 21. dnia cel jest zrealizowany w zaledwie 37%... niejednego specjalistę może dotykać duża presja i stres. Dlatego w przypadku takich projektów delegujemy je osobom, które mają odpowiednie kompetencje i wiedzą, jak pracować na tak dużej skali.
W naszym programie szkoleniowym mocno zwracamy uwagę na to, by przygotować naszych specjalistów do takich wyzwań – uczymy ich, jak wykorzystywać presję jako motywację do działania. Takie podejście zapewnia spokój i zwiększa szansę na osiągnięcie pożądanych rezultatów.
128 580,38 zł — budżet przeznaczony na kampanię FB Ads i Google Ads w okresie 1-31.08.2023
1 453 672,70 zł — łączna wartość zakupów w okresie 1-31.08.2023 (FB: 723 037,70 zł, Google: 730 635,82 zł)
1 237 311,13 zł — ostateczny wynik netto po odliczeniu przesyłek, zwrotów i podatku
126 744,34 zł — najwyższa dzienna wartość zakupów (rekord dziennej sprzedaży z ostatnich 2 lat)
1100% – łączny ROAS
4720 zakupów z Facebook Ads w okresie 1-31.08.2023
3942 zakupy z Google Ads w okresie 1-31.08.2023
Wyniki kampanii Facebook Ads [1-31.08.2023]
Wyniki kampanii Google Ads [1-31.08.2023]
Za sukces odpowiadają
Google Ads – Martyna Borowiec
„Rekord sprzedaży, który padł w sierpniu 2023, jest wynikiem po pierwsze sprawnej współpracy obu działów reklamowych Facebook Ads i Google Ads, a po drugie ogromnego doświadczenia w branży i zaangażowania Marka w działania reklamowe.
Każdego dnia na bieżąco wspólnie ustalaliśmy budżety oraz sposoby optymalizacji tak, żeby móc wycisnąć z tego gorącego okresu jak najwięcej. Wyniki liczbowe mówią same za siebie!„
Facebook Ads – Filip Mrozek
„Jako osoba lubiąca wyzwania byłem mocno zaangażowany w projekt i każdego dnia analizowałem kampanię na każdym etapie. Byłem też w ciągłym kontakcie z całym zespołem.
Koordynowanie takiej pracy wymaga doświadczenia i zachowania zimnej krwi – szczególnie że to, co zakładamy, w praktyce nie zawsze idzie zgodnie z planem i trzeba być na to przygotowanym.
Uważam, że wynik świadczy sam za siebie. Utrzymanie ROASU na takim poziomie przy tak dużej skali wydatków pokazuje, że kampania to tylko element biznesu i równie ważne jest posiadanie bardzo dobrej oferty oraz znajomość potrzeb swoich klientów. Wykorzystanie wysokiego sezonu i wydawanie o wiele większych pieniędzy pozwala nadrabiać słabsze miesiące i dać imponujący wynik w skali roku.
Osobiście jestem również dumny z dwukrotnego pobicia dziennej sprzedaży – no cóż… za rok trzeba będzie wykręcić jeszcze więcej :) ”.
Podsumowanie działań reklamowych dla sklepu z obuwiem dziecięcym
W przypadku działań reklamowych prowadzonych dla firmy Slippers Family w sierpniu 2023, osiągnęliśmy ROAS na poziomie 1100% i dwukrotnie pobiliśmy rekord dziennej sprzedaży z ostatnich 2 lat. Trzeba przyznać, że niektóre dni były wyjątkowo trudne, ale nasza zdolność do elastycznego reagowania na zmiany, codzienna analiza kampanii oraz strategiczne działania pozwoliły zrealizować postawiony cel z nawiązką.
Działania reklamowe na tak dużą skalę wymagają:
- kompleksowego planowania,
- skrupulatnej kontroli,
- dobrej znajomości rynku,
- a także umiejętności zachowania spokoju w obliczu presji.
Wszystkie te elementy w połączeniu z dobrą komunikacją z właścicielem firmy i jego zaangażowaniem były kluczowe dla sukcesu tej kampanii.
Współpraca z takimi przedsiębiorcami jak Marek to sama przyjemność. Dodatkowo realizowanie, ambitnych i dobrze przemyślanych projektów to korzyść dla obu stron.
Jaki ważny wniosek może płynąć dla Ciebie, jeśli też masz swój sklep internetowy lub prowadzisz biznes w podobnej branży?
O ile na początkowym etapie rozwoju firmy często jest sens, by realizować działania reklamowe samodzielnie… o tyle w momencie skalowania takie działania często mijają się z celem i hamują postęp!
Jako szef na pewno masz wiele zadań, które musisz realizować każdego dnia. A wraz z rozwojem biznesu pojawiają się nowe obszary, które wymagają Twojego zaangażowania. I choćbyś chciał – nie rozdwoisz się. Nikt nie jest w stanie ogarniać wszystkiego, bo taka sytuacja często przynosi więcej strat niż zysków.
Czasem konieczne jest zaufanie specjalistom, którzy posiadają konkretne umiejętności i doświadczenie w działaniach reklamowych – szczególnie jeśli chcesz inwestować w marketing większe kwoty.
W końcu nie wystarczy tutaj tylko o znajomość branży i grupy docelowej. Potrzebne są również doświadczenie i umiejętności efektywnego wykorzystania systemów reklamowych, takich jak Facebook Ads czy Google Ads.
W takiej sytuacji warto rozważyć współpracę z doświadczonymi specjalistami, którzy pomogą osiągnąć pożądane wyniki i przyczynią się do rozwoju Twojego biznesu.
Jeśli prowadzisz firmę i zainspirowała Cię historia Slippers Family, to zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą. W ciągu najbliższych 24h skontaktuje się z Tobą, by przeanalizować Twój biznes i przedstawić pomysły na wsparcie Twojej firmy w realizacji jej celów. Taka rozmowa jest darmowa i całkowicie niezobowiązująca.
W jej trakcie nasz specjalista opowie, co krok po kroku warto zrobić oraz przedstawi niezobowiązującą propozycję współpracy.
Jeżeli jesteś tym zainteresowany, to serdecznie zapraszamy do kontaktu.
W jakich sytuacjach warto rozważyć powierzenie działań reklamowych agencji digital marketingu i social media? Na przykład wtedy, gdy:
- Odczuwasz presję wynikającą z wielu obowiązków. Wiedząc, że masz w swoim teamie mocny zespół marketingu, śpisz spokojniej.
- Chcesz rozwijać firmę i wejść na kolejny poziom. To naturalne, że nie możesz już poświęcać czasu na tworzenie grafik i treści, jeśli chcesz iść do przodu.
- Nie chcesz tworzyć w swojej firmie działu marketingu. Może nie masz na to możliwości lub po prostu nie jest to obecnie Twój priorytet.
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację