Prawidłowe zainstalowanie Piksela Facebooka na stronie pozwoli Ci tworzyć precyzyjne grupy docelowe, pokazywać im maksymalnie dopasowane reklamy i dzięki temu zwiększyć szansę na lepsze wyniki. Wszystko dlatego, że Piksel Facebooka jest jak „okno”, które pokazuje algorytmom Facebooka, co odbiorcy robią na Twojej stronie. Brak takiego okna ogranicza aż ok. 70% możliwości strategicznych i biznesowych, jakie daje menedżer reklam. To sporo, prawda?
Dlatego zainstalujmy wspólnie Piksel Facebooka na Twojej stronie i wykorzystajmy ten potencjał, zamiast go tracić. Zaczynamy!
Zacznijmy od podstawowej kwestii, czyli w ogóle utworzenia Piksela na Facebooku. Oto co należy zrobić:
1. Przejdź do Business Suite i otwórz sekcję „Menedżer zdarzeń”.
2. Następnie kliknij zielony znak plusa i wybierz „Połącz źródła danych”.
3. Teraz powinny Ci się wyświetlić 4 dostępne opcje do wyboru. Zaznacz pierwszą („Internet”) i przejdź dalej.
Pamiętaj, że możemy stworzyć tylko 1 Pixel Facebooka dla 1 konta reklamowego. Jeśli więc na tym etapie nie możesz wybrać opcji „Internet”, oznacza to, że prawdopodobnie masz już utworzony Pixel. W takiej sytuacji przejdź do kroku numer 5.
4. Jeśli do tego momentu wszystko idzie u Ciebie sprawnie i zaznaczyłeś opcję „Internet”, to teraz masz chwilę na… nazwanie swojego Piksela. Wpis własną dowolną nazwę i kliknij przycisk: „Utwórz Piksel”.
5. Brawo! Teraz Twój Piksel Facebook powinien być już widoczny w Menedżerze zdarzeń. W kolumnie po lewej wybierz „Źródła danych”. W zależności od tego, jak jest skonfigurowana Twoja strona internetowa, masz do wyboru dwie opcje. Aby wyświetlić kod piksela i go skopiować, wybierz opcję pierwszą: „Zainstaluj kod ręcznie”.
6. W sekcji 1. zobaczysz cały kod. Skopiuj go w całości i następnie wklej do swojej witryny, zgodnie z instrukcją z punktu 2. Dodatkowe podpowiedzi znajdziesz w instrukcji Facebooka dotyczącej instalowania Piksela na stronie internetowej.
OK, w tym momencie masz już utworzony Piksel Facebooka. Brawo. Przejdźmy teraz do zainstalowania go w Twojej witrynie internetowej.
Jak zainstalować Piksel Facebooka na WordPress?
Ten sposób może się trochę różnić w zależności od ustawień i motywów, których używa Twoja strona. Najważniejsze jest jednak to, że kod powinien znajdować się pomiędzy znacznikami.
W panelu WordPress kliknij „Wygląd”, następnie „Edytor” i wyszukaj szablon z nazwą „Nagłówek motywu bądź (header.php)”. Wyświetli Ci się kod, w którym odszukaj znacznik i wklej w tym miejscu skopiowany wcześniej kod.
To wszystko! Pixel Facebook został już zainstalowany na każdej podstronie Twojej witryny. Nie zapomnij tylko zapisać zmian!
Google Tag Manager jest alternatywną opcją na zainstalowanie Piksela w witrynie. Często okazuje się nawet rozwiązaniem chętniej wybieranym, ponieważ wszystko jest intuicyjne i proste – bez konieczności „grzebania w kodzie”.
Oczywiście, aby dodać Piksel tym sposobem, najpierw musisz skonfigurować Google Tag Manager dla swojej strony. Uwzględniając ten etap, cały proces może potrwać dłużej niż w pierwszym przypadku, lecz jeśli w przyszłości będziesz chciał dokonać zmian, już nie będziesz musiał zaglądać do kodu na stronie.
OK, zaczynamy.
1. Wejdź w Google Tag Manager i utwórz nowy tag w panelu strony.
2. Kliknij „Konfiguracja tagu” i wybierz „Niestandardowy kod HTML”.
3. W tym polu wklej kod Pixela Facebooka.
4. W ustawieniach zaawansowanych wybierz opcję uruchamiania „Raz na stronę”.
5. Następnie wejdź w „Reguły” i wybierz regułę „All Pages”.
6. Nazwij nowy tag, zapisz go i nie zapomnij opublikować zmian! GOTOWE. :)
To kolejny prosty sposób na zainstalowanie Piksela Facebooka w systemie WordPress. Z pomocą odpowiedniej wtyczki możesz to zrobić naprawdę szybko i intuicyjnie.
Dostępnych wtyczek znajdziesz całkiem sporo – ja polecę Ci dzisiaj dwie, z których regularnie korzystamy w Social Elite i z których funkcjonowania zwyczajnie jesteśmy najbardziej zadowoleni.
Wtyczka Pixel Caffeine umożliwia zainstalowanie Piksela Facebooka na stronę nawet bez konieczności kopiowania kodu. Wystarczy, że zalogujesz się do swojego konta na Facebooku. Serwis sam wyciągnie dane o Twoich kontach reklamowych i dostępnych Pikselach. Wybierz ten, którego chcesz użyć na swojej stronie.
Pixel Your Site to kolejna świetna wtyczka do zainstalowania Piksela Facebooka na WordPress. Tutaj Piksel możesz ustawić tak samo łatwo, jak w przypadku Pixel Caffeine. Wystarczy, że znasz swój Pixel ID i wpiszesz go w odpowiednim polu.
Jak tylko zapiszesz zmiany, Piksel Facebooka zacznie się odpalać na wszystkich podstronach Twojej witryny.
Jeśli właśnie zainstalowałeś ze mną Pixel Facebook na WordPress, to ogromnie Ci gratuluję. Jestem przekonany, że ten krok zdecydowanie przybliży Cię do generowania jeszcze lepszych wyników reklamowych dla swojego biznesu. Dla pewności jednak sprawdźmy, czy wszystko jest zrobione właściwie.
Aby sprawdzić, czy Pixel Facebooka działa dobrze, polecam zainstalować bezpłatne rozszerzenie do przeglądarki Chrome: Facebook Pixel Helper.
Jeżeli poprawnie zainstalowałeś kod, to pojawi się napis „Facebook Pixel loaded successfully” z zielonym paskiem.
Udało się? Koniecznie napisz mi poniżej, czy instrukcje były zrozumiałe i pomogły Ci zainstalować Pixel Facebook na stronie. Mam nadzieję, że tak!
Ale jeśli z jakiegoś powodu pojawiły się problemy na którymkolwiek z etapów, to też śmiało opisz swoją sytuację w komentarzu poniżej – na pewno pomogę!
Podrzucam Ci również mój niedawny Podcast, w którym szczegółowo omawiałem Piksel Facebooka – znajdziesz w nim dodatkowe informacje na temat ogromnego potencjału tego kodu oraz sposoby na jego wykorzystanie.
Sprawdź: Kampanie reklamowe - Pixel Facebooka. O czym być może nie wiesz? #27
Mam nadzieję, że już nie masz żadnych wątpliwości co do tego, że Piksel Facebooka po prostu trzeba zainstalować na swojej www, jeśli chcesz skalować swoje działania reklamowe w social media. Bez niego średnio 70% możliwych przychodów reklamowych po prostu… „zostawiasz na stole”.
Rozumiem jednocześnie, że możesz zwyczajnie nie mieć czasu na samodzielne zainstalowanie kodu na stronie lub po prostu czujesz, że nie chcesz tracić nerwów na ten proces. To normalne.
Właśnie dlatego przychodzimy z pomocą!
W Social Elite nie tylko pomagamy w zainstalowaniu Pixela Facebooka na WordPress, Shopify (i innych), ale również przeprowadzamy dogłębne audyty stron oraz przygotowujemy je pod świadomie zaplanowaną kampanią reklamową.
To cały proces, w ramach którego poszczególne elementy powinny funkcjonować jak tryby w dobrze naoliwionej maszynie. Jeśli jeden zawiedzie, efektywność spadnie. A tego nie chcemy, prawda?
Jeśli szukasz specjalistów, którzy do Twojego biznesu podejdą indywidualnie i ze 100% zaangażowaniem przeanalizują aktualne potrzeby oraz zaproponują dopasowane rozwiązania… zapraszamy! Oto, co sądzą o nas dotychczasowi Kontrahenci:
Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację, podczas której się poznamy, porozmawiamy o Twoim biznesie i omówimy możliwe opcje. Rozmowa nie jest w żaden sposób zobowiązująca – decyzja zawsze zostaje po Twojej stronie!
-----
Zobacz też inne artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba głosów 328
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!