jak kupuja milenialsi
Milenialsi, czyli w jaki sposób kupują młodzi ludzie i dlaczego żaden przedsiębiorca nie powinien tego zignorować?
8 września 2018
firmowy instagram
Jak dobrze prowadzić firmowy Instagram?
4 listopada 2018

Skąd brać pomysły na wpisy na Facebook lub Instagram?

W ostatnim czasie otrzymujemy wiele pytań o to, skąd brać pomysły na ciekawe i angażujące wpisy na Facebooka i Instagrama. Jeśli Ciebie również ciekawi ten temat, to koniecznie przeczytaj ten artykuł do ostatniej kropki.

Cześć, nazywam się Łukasz Bartos, jestem Social Media Menedżerem w zespole Dawida Bagińskiego. Za moment pokażę Ci aż 4 (cztery!) przydatne źródła, z których możesz regularnie korzystać, żeby tworzyć treści, które Twoi klienci będą chcieli czytać…

W zasadzie to pokażę Ci niektóre elementy procesu, który przechodzę za każdym razem, gdy przygotowuje się do rozpoczęcia prowadzenia nowego profilu Fanpage (odpowiadając od razu na wiele pytań – tak, od pewnego czasu prowadzimy dla naszych klientów konta Fanpage).

To, co napiszę to bardzo istotny obszar mojej pracy. A to dlatego, że to właśnie te działania pozwalają mi dużo lepiej zrozumieć, do kogo będę pisał.

Zanim jednak pokażę Ci, co to za metody, mam dla Ciebie konkretną propozycję.

Jeżeli lubisz uczyć się w praktyce, to zachęcam Cię do przyjazdu na 10-godzinny warsztat z solidnych podstaw prowadzenia Fanpage. Poniżej zamieszczam dwa zdjęcia z tego warsztatu…

Jak widzisz atmosfera na sali jest wspaniała. Na szkolenia przyjeżdżają wspaniali ludzie z różnych branż. Każdy wynosi coś dla siebie.

Więcej o warsztacie napiszę na końcu tego artykułu – jako informacja dla najbardziej zainteresowanych. Póki co czas na wiedzę. Zaczynajmy!

A więc… Skąd czerpać pomysły na wpisy na Fanpage i Instagram? Oto jest pytanie…


Podstawowa sprawa – lepiej przestać zgadywać!

Podstawowym błędem w prowadzeniu Fanpage, jaki należy sobie uświadomość jest to, że wiele osób próbuje wymyślać tematy na wpisy Z GŁOWY.

W praktyce zazwyczaj wygląda to tak, że pomysłów po jakimś czasie zaczyna brakować, więc zaczyna się główkować, co by tu napisać… Później poświęcamy swój cenny czas na pisanie postów i prowadzenie Fanpage, by na końcu niestety okazało się, że cała ta praca nie przynosi jakichś spektakularnych efektów. Dlaczego?

Moim zdaniem jedną z głównych przyczyn braku efektów jest właśnie to, że większość osób próbuje domyślać się tego, co będzie interesujące dla potencjalnych klientów…

Tylko podstawowe pytanie brzmi: czy my naprawdę jesteśmy w stanie domyślić się, czego chcą Ci wszyscy ludzie po drugiej stronie monitora? O czym myślą na co dzień? Jakie mają wątpliwości?

A może to tylko takie zgadywanki? Zazwyczaj tak właśnie jest.

Często patrzymy na te kwestie ze swojej własnej perspektywy, czyli mówiąc wprost – nie wiemy, kto jest naszym klientem i bazujemy na swoich własnych doświadczeniach i subiektywnych ocenach, a nie na rzeczywistych doświadczeniach realnych ludzi, do których zamierzamy pisać.

Ciekawa sytuacja pojawia się, gdy pomimo naszych prób, efektów brakuje i Fanpage wciąż jest “martwy” – nikt nic nie pisze, nikt niczego nie lajkuje.

Czy łatwo w takiej sytuacji przyznać się samemu przed sobą, że wcześniej popełniło się błąd? Niech każdy na to pytanie odpowie sobie sam.

Ja wiem, że nie warto do takich spraw podchodzić emocjonalnie. Jeśli coś nie działa, to nie ma co się do tego przywiązywać – po prostu metoda jest nieskuteczna!

Teraz chcę Ci pokazać metody, które są skuteczne dla mnie. Być może będą przydatne również dla Ciebie!

Moje podejście jest takie: jeśli nigdy nie byłem w sytuacji mojego klienta, to nie wiem, kim on jest. Jeszcze nie rozumiem jego sytuacji.

I właśnie teraz dochodzimy do sedna… Chcesz poznać swoich klientów?


1. Wejdź na fora internetowe – to kopalnia złota

Fundamentem jakichkolwiek działań na Fanpage jest to, by przestać zgadywać, a zacząć naprawdę poznawać swoich klientów. Jeżeli chcesz wiedzieć, co interesuje ludzi w Twojej branży, wejdź na tematyczne fora internetowe. To kopalnia złota!

Znajdziesz na nich konkrente pytania, jakie zadają Twoi potencjalni klienci. Zobaczysz, jakiego języka używają. Zobaczysz, jakie mają problemy i co konkretnie chcą uzyskać.

Często to jedno pytanie, na które Twój klient nie zna odpowiedzi, to ta jedna rzecz, która powstrzymuje go przed dokonaniem zakupu.

Jeśli chcesz, możesz stworzyć na swoje potrzeby dokument tekstowy, do którego będziesz wklejał:

  • wypowiedzi swoich potencjalnych klientów z for internetowych,
  • pytania, które najczęściej zadają,
  • problemy, na które napotykają.

Na ich podstawie stwórz wpisy na swój Fanpage. Obiecuję Ci, że jeśli zrobisz to, o czym piszę, pomysłów Ci nie zabraknie. Proste, prawda?


2. Przeszukaj YouTube

Kolejnym miejscem, które może być dla Ciebie inspiracją, jest YouTube. Co ma wspólnego z Twoim biznesem? Jak może Ci pomóc?

To tak, jak w życiu… Ludzie dołączają do różnych małych społeczności – mamy kluby pasjonatów sportów ekstremalnych, zwolenników jedzenia wege, kluby pasjonatów różnych smart narzędzi do domu itd.

Być może kojarzysz Kubę Klawitera. To chłopak, który prowadzi kanał o technologii – w telewizji i na YouTube. W swoich filmach testuje między innymi telefony komórkowe i dzieli się różnymi nowinkami technologicznymi. Teraz popatrz.

Jeżeli sam działasz w branży technologicznej, to na jego kanale możesz znaleźć swoich potencjalnych klientów.

Te osoby każdego dnia oglądają różne filmy, a jeśli chodzi o filmy, to… Jedne cieszą się mniejszą popularnością, a inne większą. To ważna wskazówka.

Cały sposób polega zatem na tym, aby:

  1. Znaleźć popularny kanał YouTube w swojej branży.
  2. Sprawdzić, które filmy na tym kanale wzbudziły największe zainteresowanie.
  3. Wyciągnąć wnioski na temat tego, co interesuje Twoją grupę docelową.

Widzisz, który miał znaaacznie więcej wyświetleń, niż inne? Skorzystaj z tego. Być móże jest to szczególnie ważny temat dla Twoich fanów. Możesz warto się w tej kwestii wypowiedzieć?

Jeszcze jedno!

Tak, jak w przypadku for internetowych, możesz również przejrzeć komentarze pod filmami na YouTubie – zobacz, które z nich powtarzają się najczęściej (jakie pytania, problemy, co wywołuje jakie reakcje – pozytywne i negatywne).


3. To o czym nie można nigdy zapominać, czyli… Statystyki grup odbiorców.

Nie można zapominać, dlatego, że Statystyki Grup Odbiorców to potężna baza danych o 2 miliardach ludzi na świecie (w tym ok. 17 mln w Polsce).

Sam/a na pewno wiesz, że w biznesie jedną z gorszych rzeczy, którą można zrobić, to działać w ciemno – bez wiedzy i doświadczenia. Ale nie musi tak być. Zamiast zgadywać, możesz skorzystać z tych algorytmów – zupełnie za darmo!

Jeśli prowadzisz Fanpage i nie masz pomysłów, to wykorzystaj Statystyki Grup Odbiorców (najlepiej analizuj dane z tego narzędzia 1x każdego miesiąca). Więcej o Statystykach Grup Odbiorców przeczytaj tutaj. Podam Ci przykład.


Fanpage małej kawiarni

Powiedzmy, że prowadzisz Fanpage małej kawiarni, w której poza kawą oferujesz również zdrowe posiłki (np. ciasta), ale nie masz pojęcia, co tam pisać. Wiesz jednak doskonale, co można znaleźć w Twoim menu – np. ciasto marchewkowe.

Wyobraź sobie, że możesz teraz wejść do Statystyk Grup Odbiorców i znaleźć ludzi w Polsce, którzy interesują się: „ciastem marchewkowym”.

Oto niektóre informacje, które da Ci Facebook:

  • ile takich osób aktywnych miesięcznie jest w Polsce (lub w konkretnym miejscu, które wybierzesz),
  • gdzie te osoby pracują / w jakim są wieku / jakiej są płci etc.,
  • i bardzo ważne – zobaczysz inne Fanpage, które te osoby lubią!

dawid bagiński facebook
Co z takimi informacjami możesz zrobić? Wejdź na Fanpage, które widzisz w Statystykach Grup Odbiorców, a później przejrzyj je, zwracając szczególną uwagę na te posty, które wzbudziły największe zaangażowanie.

Zwróć uwagę na sposób pisania, typy postów, zdjęcia… Wyciągnij wnioski, a później spróbuj czegoś podobnego u siebie!

Zobacz, że mógłbyś napisać o tym samym, ale ze swojej perspektywy.


Kontakt z klientem – czyli codzienność każdego przedsiębiorcy

Wielu przedsiębiorców nie chce tracić czasu na odpisywanie na Fanpage swoim klientom. Nie odpowiada na pytania pod artykułami czy te wysyłane w prywatnych wiadomościach. Oczywiście trudno jest samemu odpowiedzieć na wszystkie komentarzy, jeśli jest ich bardzo dużo albo naprawdę trzeba ,,gasić jakieś pożary”.

Warto wtedy skorzystać z pomocy. Nigdy nie myśl jednak, że jesteś ,,zbyt ważny” do takich zadań. Dzięki prostej wymianie zdań i rozmowie z klientami możesz wiele się o nich nauczyć. Zrozumieć lepiej, jakie są ich problemy, najczęstsze wątpliwości i oczekiwania względem Twoich usług. Jak to zrobić w praktyce?

Zacznij od wypisania najczęściej powtarzających się pytań. Następnie przygotuj posty z odpowiedziami (np. post typu FAQ).

Od tej wiedzy może zależeć, jak dobrze będziesz kierować swoimi działaniami i czy sprzedasz swoje usługi.

Korzystając z tego, co przed chwilą napisałem, możesz naprawdę w łatwy sposób znaleźć wiele materiałów, które można z powodzeniem wykorzystać w postach.

Sam korzystam z tych źródeł i to się sprawdza. Jesteś za coś odpowiedzialny w swojej firmie? Ja tak samo, na co dzień zarządzam prowadzeniem wielu kont Fanpage. Mogę Ci obiecać, że zastosowanie tych 4 (czterech!) prostych metod, bardzo ułatwi Ci znalezienie inspiracji.


Jaki jest następny krok?

Na koniec ważna informacja, czyli gdzie możesz nauczyć się profesjonalnie budować wizerunek swojego biznesu na Fanpage?

Możesz przyjechać na 10-godzinny warsztat: Zarabiaj na Facebooku. Czy sobie poradzisz z zastosowaniem tej wiedzy w praktyce? Jasne, że tak!

Wiedza, którą zdobywają uczestnicy w trakcie tego szkolenia, jest ułożona w specjalnej kolejności tak, aby wszyscy dokładnie zrozumieli omawiane zagadnienia, a później umieli zastosować wiedzę w praktyce. Nie ma sytuacji, gdy osoba wraca do domu i nie wie, co robić.

Uczestnicy dostają po szkoleniu dodatkowe materiały szkoleniowe, m.in.:

  • przykłady i inspiracje wpisów na Fanpage,
  • wszystkie slajdy ze szkolenia,
  • poradnik, jak tworzyć grafiki na Fanpage,
  • linki do użytecznych artykułów na start,
  • linki do krótkich poradników wideo,
  • listę wzorowych Fanpage pokatalogowanych według branż,
  • listę przydatnych narzędzi do prowadzenia Fanpage,
  • tabele do planowania działań na Facebooku,
  • oraz wiele innych użytecznych materiałów!

Dzięki temu każdy już na spokojnie, w domu może sobie tę wiedzę utrwalać dowolną ilość razy.

Chcesz zdobyć fanów, zamienić ich w klientów i zacząć zarabiać prościej, niż kiedykolwiek wcześniej?

Wejdź na stronę poniżej i zdobądź swój bilet: www.socialelite.pl/zarabianie-na-fanpage/

Dzięki temu szkoleniu nie tylko nauczysz się prowadzić swój Fanpage i robić to lepiej, niż inni, ale też przekonasz się, czy warto w Twojej konkretnej sytuacji wprowadzić do swojego biznesu bardziej zaawansowane narzędzia Facebookowe – takie jak reklama.

Jak na tacy zobaczysz, co dotąd robiłeś źle, a później zobaczysz, jak robić rzeczy dobrze!

Ten warsztat sprawi, że Twój Fanpage zacznie wspierać Twoje działania sprzedażowe. Chcesz sprawdzić, jak to zadziała w Twoim przypadku? Kliknij tutaj.

Przeczytaj również inne artykuły związane z tworzeniem treści:

Komentarze

Łukasz Bartos
Łukasz Bartos
Cześć. Nazywam się Łukasz Bartos i od ponad 2 lat zajmuję się copywritingiem. Piszę historie, które chwytają za serca. Pisze teksty, które zmuszają do myślenia. Piszę treści, które lubią wyszukiwarki. Piszę maile, które sprzedają. Piszę przez większość swojego dnia. Mój tydzień w pigułce: 15 napisanych postów na Fanpage, 25 stworzonych grafik, 3 napisane artykuły na bloga, 2 przeprowadzone szkolenia w miesiącu, 1 strona www, którą wypełniam copywriterskimi tekstami. Chcesz bym nauczył Cię, jak pisać tak, by inni chcieli czytać?