Współpraca z agencją reklamową w ramach Facebook Ads — kiedy warto?
Zastanawiasz się, czy współpraca z agencją reklamową będzie dobrym wyborem w przypadku Twojego biznesu? Świetnie trafiłeś, bo w poniższym artykule tłumaczę, kiedy warto, by agencja facebook ads prowadziła dla Ciebie działania, a kiedy… nie jest to konieczne.
W końcu prowadzenie kampanii reklamowej często okazuje się jedyną drogą do osiągnięcia pożądanych wyników na Facebooku — szczególnie teraz, gdy FB mocno ograniczył organiczne zasięgi. W skutecznym przygotowaniu, uruchomieniu i optymalizowaniu kampanii może pomóc agencja reklamowa — czy warto jednak korzystać z jej usług?
W tym artykule przedstawiam sytuacje, w których samodzielne prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku jest możliwe i uzasadnione oraz takie, w których jednak współpraca z agencją reklamową będzie lepszym wyjściem.
Zawarta poniżej wiedza przyda Ci się, szczególnie jeśli:
- prowadzisz biznes sprzedający produkty online i chcesz podnieść swoją sprzedaż,
- jesteś właścicielem firmy usługowej i zależy Ci na pozyskaniu nowych Klientów,
- dużo bierzesz na swoje barki, bo chcesz wszystkiego dopilnować, a w efekcie często okazuje się, że wyniki Cię nie satysfakcjonują,
- Twój biznes się rozwija, przez co sam zaczynasz mieć coraz mniej czasu na wykonywanie niektórych działań i czujesz, że powinieneś powierzyć je innym,
- wiesz, że musisz coś zmienić w swoim sposobie działania, aby skuteczniej zrealizować postawione cele i nie dać się wyprzedzić konkurencji.
Spis treści:
- Jaki pożytek dla Twojej firmy może mieć świadome prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku?
- Kiedy agencja reklamowa facebook nie jest konieczna do prowadzenia działań reklamowych?
- W jakich sytuacjach przyda Ci się agencja facebook ads?
- Sprawdzona agencja reklamowa z zakresu Facebook Ads? Oto, czym zajmujemy się w Social Elite — krok po kroku
- Agencja reklamowa — czy warto korzystać z jej usług? Podsumowanie
Jaki pożytek dla Twojej firmy może mieć świadome prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku?
Kampania reklamowa na Facebooku to niewątpliwie sposób na dynamiczny rozwój firmy — zarówno biznesów e-commerce, jak i firm usługowych. To dźwignia, która umożliwia mocne wzrosty i realizację biznesowych planów dzięki wykorzystaniu potencjału mediów społecznościowych.
Wielu naszych Kontrahentów już się przekonało o tym, że decyzja o wdrożeniu kampanii reklamowej na Facebooku do strategii marketingowej swojej firmy była jedną z kluczowych decyzji wpływających na realny rozwój biznesu. I choć spora część z nich wcześniej nie skupiała się na marketingu w mediach społecznościowych, to po profesjonalnym przygotowaniu kanałów, zaprojektowaniu przemyślanej strategii komunikacji oraz uruchomieniu precyzyjnie stargetowanej kampanii, realnie doceniła potencjał sprzedażowy social media. Wyniki pojawiły się na liczbach.
Poniżej przykład kampanii reklamowej na Facebooku, w której od marca do listopada działania reklamowe pozwoliły zwiększyć sprzedaż od 0 do 1 258 244,90 zł.
Być może w Twoim biznesie ten obszar marketingu również dotychczas nie był priorytetowy. Doskonale to rozumiem. Czasem boimy się nowych rzeczy i wprowadzania zmian do tego, co działa dobrze. Warto jednak pamiętać, że zawsze może działać lepiej. A zmiana… często stanowi przełomowy krok w rozwoju firmy.
Jeśli chcesz się upewnić, że to dobry moment dla Twojego biznesu na uruchomienie działań reklamowych w social media, to sprawdź poniżej, co możesz zyskać, jeśli zdecydujesz się na prowadzenie kampanii reklamowej Facebook Ads.
Oto korzyści, które może Ci dać reklama na Facebooku:
- Możliwość precyzyjnego dotarcia do potencjalnych Klientów, wykazujących już zainteresowanie Twoją branżą/produktami/usługami,
- zwiększenie świadomości swojej marki pośród nowych grup docelowych,
- większą interakcję z publikowanymi treściami oraz większy ruch na stronie,
- możliwość dotarcia z dopasowanym komunikatem do osób, które miały już kontakt z Twoją marką, ale z jakiegoś powodu nie kupiły = większa szansa na domknięcie sprzedaży,
- uwolnienie czasu na inne sprawy w firmie (np. rozwój działów, procesów, czy realizację pomysłów).
Właśnie takie efekty może Ci zapewnić przemyślana, dopracowana i świadomie prowadzona kampania reklamowa na Facebooku. Warto jednak pamiętać, że wdrożenie jej w praktykę to kilkaset mikroczynności, które trzeba wykonać. Dobrze jest o nie zadbać, ponieważ w dużej mierze to właśnie one odpowiadają za sukces.
Już teraz czujesz, że przyda Ci się wsparcie w zakresie prowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku i współpraca z agencją reklamową pomoże Ci w zrealizowaniu biznesowych celów? Zamów bezpłatną konsultację, zleć prowadzenie kampanii reklamowej Social Elite i skorzystaj z zaawansowanych strategii reklamowych Facebook Ads do rozwoju marketingu i sprzedaży w Twojej firmie.
- Bez angażowania czasu w samodzielną naukę reklamy
- Bez zatrudniania i szkolenia nowych pracowników
- Bez zastanawiania się, jak wdrożyć ten kanał do biznesu
Właśnie takie efekty może Ci zapewnić przemyślana, dopracowana i świadomie prowadzona kampania reklamowa na Facebooku. Warto jednak pamiętać, że wdrożenie jej w praktykę to kilkaset mikroczynności, które trzeba wykonać. Dobrze jest o nie zadbać, ponieważ w dużej mierze to właśnie one odpowiadają za sukces.
Już teraz czujesz, że przyda Ci się wsparcie w zakresie prowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku i współpraca z agencją reklamową pomoże Ci w zrealizowaniu biznesowych celów? Zamów bezpłatną konsultację, zleć prowadzenie kampanii reklamowej Social Elite i skorzystaj z zaawansowanych strategii reklamowych Facebook Ads do rozwoju marketingu i sprzedaży w Twojej firmie.
- Bez angażowania czasu w samodzielną naukę reklamy
- Bez zatrudniania i szkolenia nowych pracowników
- Bez zastanawiania się, jak wdrożyć ten kanał do biznesu
Kiedy agencja reklamowa facebook nie jest konieczna do prowadzenia działań reklamowych?
W tym momencie prawdopodobnie już wiesz, że kampania reklamowa na Facebooku to bardzo dobry kierunek dla Twojego biznesu i chcesz wykorzystać jej potencjał. Być może jednak nadal się zastanawiasz, czy lepiej ogarnąć temat samodzielnie, czy powinna się tym zająć profesjonalna agencja facebook ads… Którą opcję wybrać? Zobacz.
Istnieją sytuacje, w których prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku na własną rękę to naprawdę dobra decyzja — uzasadniona i właściwie nawet lepsza od zlecenia tych działań na zewnątrz. Poniżej widzisz kilka takich przykładów.
Kampanię reklamową na Facebooku warto prowadzić samodzielnie, jeśli:
- firma dopiero wchodzi na rynek i chcesz przetestować różne strategie marketingowe,
- aktualnie posiadany budżet reklamowy jest zbyt mały na wydzielenie z niego wynagrodzenia dla agencji,
- oferowane produkty/usługi są bardzo tanie, a zysk z ich aktualnej sprzedaży Cię satysfakcjonuje,
- wiesz, że inne elementy Twojego biznesu wymagają dopracowania — np. poziom konwersji na stronie ofertowej
- planujesz działać tylko na małej skali, np. lokalnej i nie interesuje Cię w tym przypadku dużo większa sprzedaż,
- masz wolny czas, który chętnie przeznaczysz na naukę i nabywanie praktycznego doświadczenia,
- dopiero myślisz o założeniu firmy, dlatego na tym etapie chcesz poznać i rozpracować managera reklam, aby później świadomie wdrażać działania do prawdziwego biznesu.
Jeśli zdecydujesz się uruchomić działania reklamowe samodzielnie — brawo. Pamiętaj jednak, że warto robić to z głową. Uruchomić reklamę może każdy, ale realizacja kampanii reklamowej, która wzbudza entuzjazm odbiorców i zachęca ich do podjęcia określonego działania to efekt przemyślanego procesu, nie przypadek.
Trzeba liczyć się z czasem, którego wymaga nauka i praca na koncie reklamowym. Dlatego dobrym pomysłem mogą być dedykowane szkolenia i pozyskanie wiedzy marketingowej jako pierwszy krok przed praktycznymi działaniami.
W jakich sytuacjach przyda Ci się agencja facebook ads?
Często jest tak, że przedsiębiorcy, dyrektorzy lub managerowie najpierw próbują reklamy we własnym zakresie albo zlecają zadanie swojemu podwładnemu, twierdząc, że współpraca z agencją reklamową nie jest im teraz potrzebna. Niektórzy mają nadzieję, że zaprojektowanie i późniejsze prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku jest proste, szybkie i wystarczy przeczytać kilka artykułów w internecie, by robić to skutecznie. Zauważ, że gdyby tak było, to nikt nie korzystałby z usług agencji reklamowej facebook, tylko każdy prowadziłby kampanię Facebook Ads sam.
Z drugiej strony… czasami pojawia się po prostu strach przed zleceniem takich działań na zewnątrz. No bo skąd mieć pewność, że wyznaczone osoby wykonają te działania prawidłowo i nie przepalą Twoich pieniędzy?
Doskonale to rozumiem. Właśnie dlatego niedawno opublikowałem dość obszerny artykuł o tym, Jak wybrać agencję reklamową do współpracy? — zależy mi, aby Twoje wybory były świadome i trafne, bo tak jak Ty, również jestem przedsiębiorcą i też nie lubię podejmowania decyzji w ciemno. Śmiało zerknij więc do tej publikacji, aby mieć pewność, że wybierzesz właściwie.
No dobrze, ale w takim razie… W jakich sytuacjach zdecydowanie przyda Ci się agencja reklamowa? Czy warto zlecić jej prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku, zamiast robić to samodzielnie? Spójrz na poniższe przykłady, które dla Ciebie przygotowałem i sam dokładnie przeanalizuj, czy jest wśród nich przypadek dotyczący Twojej firmy. Jestem przekonany, że to ułatwi Ci podjęcie właściwej decyzji.
Oto przypadki, w których współpraca z agencją reklamową będzie właściwym wyborem:
- Twoja firma się rozwija i stawiasz kolejne cele biznesowe — przy tej skali masz już świadomość, że nie jesteś w stanie zrobić wszystkiego samodzielnie, dlatego potrzebujesz wsparcia, które może Ci zapewnić agencja facebook ads,
- chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie e-commerce, zdobyć nowych Klientów na swoje usługi lub pozyskać wartościowe leady w postaci kontaktów do potencjalnych Partnerów Biznesowych,
- chcesz skutecznie wypromować wydarzenie (na przykład: szkolenie, imprezę lub kongres),
- próbowałeś już działań reklamowych na Facebooku na własną rękę, ale nie przyniosły Ci oczekiwanych efektów,
- prowadzisz firmę o szerokim zasięgu i chcesz jeszcze bardziej wyskalować biznes,
- masz budżet reklamowy, który możesz zainwestować w profesjonalne prowadzenie kampanii reklamowej,
- obserwujesz spory ruch na stronie, ale wiele osób przerywa proces i nie kupuje — chcesz do nich dotrzeć i zwiększyć szansę na domknięcie sprzedaży,
- potrzebujesz szybko zdobyć popularność i zbudować silną markę osobistą,
- nie masz już czasu na samodzielne prowadzenie kampanii reklamowej na Facebook — agencja reklamowa może Cię odciążyć,
- po prostu czujesz, że musisz coś zmienić w sposobie funkcjonowania firmy, aby osiągnąć pożądane cele,
- w firmie nie ma dedykowanego działu marketingu, który mógłby się zająć działaniami reklamowymi w social media, a tworzenie takiego zespołu od zera wymagałoby od Ciebie sporo czasu, energii i kosztów.
Wielu naszych Kontrahentów przyznaje, że doświadczyli wyżej wymienionych sytuacji, co ostatecznie skłoniło ich do podjęcia współpracy z agencją reklamową. Wiedzą już, że w ich przypadkach działanie samemu było obarczone ryzykiem stracenia budżetu reklamowego, czasu i własnych nerwów. Dlatego postanowili powierzyć te działania osobom posiadającym sprawdzone know-how i duże doświadczenie w obszarze reklamy.
Często zdradzają nam, że żałują tylko tak długiej zwłoki — że nie zdecydowali wcześniej, by agencja zajęła się Facebook Ads. Mogliby zaangażować swoje siły w firmowe sprawy, na których sami dobrze się znają, jednocześnie zachowując spokojną głowę o działania reklamowe na Facebooku, bo od początku mieliby pewność, że są one prowadzone dobrze. W ten sposób jeszcze bardziej przyspieszyliby rozwój firmy.
Sprawdzona agencja reklamowa z zakresu Facebook Ads? Oto, czym zajmujemy się w Social Elite — krok po kroku
Zależy Ci na szybkim rozwoju i sprawnym wdrożeniu kampanii reklamowej do swojej firmy? W takim razie polecam zlecić te działania profesjonalistom od reklamy. Współpraca z agencją reklamową facebook ads pozwoli Ci uwolnić swój na czas, który będziesz mógł poświęcić strategicznym sprawom firmowym, na których dobrze się znasz, jednocześnie mając pewność, że o kampanię zatroszczą się kompetentne osoby. Zwiększy to szansę na osiągnięcie pożądanych wyników.
Zamów bezpłatną konsultację i uzyskaj propozycję współpracy dopasowaną do potrzeb Twojej firmy.
Oto działania, które wykonujemy dla Ciebie jako agencja reklamowa facebook. Czy warto? Sam się przekonaj:
- dokładny briefing i rozmowa w celu rzetelnego poznania Twojego biznesu i oferty,
- research rynkowy, by dokładnie poznać niszę, konkurencję i potrzeby potencjalnych klientów,
- opracowanie strategii kampanii reklamowej dla Twojej firmy,
- ustawienie konta i nadzór nad nim,
- tworzenie kreacji reklamowych realizujących ustalone wspólnie cele,
- codzienna analiza i optymalizacja kampanii reklamowej,
- inicjatywa opiekuna i pomysły na rozwój kampanii,
- stały kontakt telefoniczny w celu omówienia działań,
- comiesięczny raport i praktyczne wnioski, które pomagają rozwijać biznes.
Coś, czego oczekujesz od wykonawców, nie zostało wymienione wyżej? Skontaktuj się z nami i uzyskaj darmową wycenę — zaproponujemy dopasowaną ofertę do Twoich indywidualnych potrzeb.
Agencja reklamowa — czy warto korzystać z jej usług? Podsumowanie
Jak widzisz, decyzja nie jest prosta. Warto pamiętać, żeby zawsze podejmować ją na podstawie dokładnej analizy sytuacji biznesowej oraz aktualnych potrzeb i zasobów. Są to kluczowe czynniki, które powinny ułatwić Ci wybór. A jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją reklamową, to warto dodatkowo wiedzieć dokładnie, czym zajmuje się agencja reklamowa, którą wybrałeś i jakie kompetencje mają specjaliści Facebook Ads — tak, aby wybór był trafny.
Którą opcję wybrać w Twoim przypadku? Dobrym sposobem są również szczere odpowiedzi na kilka strategicznych pytań:
- Jakie cele biznesowe chcę zrealizować poprzez kampanię?
- Jaki budżet reklamowy mogę przeznaczyć?
- Czy ja lub ktoś z mojego zespołu mamy wiedzę i umiejętności do uruchomienia profesjonalnej kampanii reklamowej na Facebooku?
- Czy mamy czas na bieżącą analizę wyników, wyciąganie wniosków i usprawnianie procesu?
Jestem przekonany, że już te proste pytania dają Ci szersze spojrzenie na własną sytuację i pomogą podczas dokonywania wyboru.
👉 Jeśli zdecydujesz, że w Twoim przypadku wsparcie agencji facebook ads jest niezbędne — zapraszamy do Social Elite. Nasi Kontrahenci zgodnie przyznają, że współpraca jest dla nich wygodna i przynosi realne efekty.
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację ze specjalistą z naszej agencji reklamowej — upewnisz się, czy warto. Indywidualnie porozmawiamy o Twoich biznesowych potrzebach i zaproponujemy dopasowane rozwiązanie. Rozmowa nie jest w żaden sposób zobowiązująca.
👉 A jeśli jednak zdecydujesz, że chcesz zająć się kampanią reklamową na Facebooku samodzielnie, to polecam mój podcast: Odc 30: Jak budować zespół marketingowy?. Opowiadam w nim o tym, jak znaleźć osoby, dzięki którym działania marketingowe Twojej firmy mogłyby być zdecydowanie bardziej wydajne, jakościowe i skuteczne.
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację:
Sprawdź CASE STUDIES i przekonaj się, jak wygląda współpraca z agencją reklamową Social Elite — jak przebiega praca nad kampanią i jakie wyniki generujemy: