Kampania mailingowa w e-commerce – co to jest i jak jest ważna dla firm?
Kampania mailingowa w e-commerce - co to tak naprawdę oznacza i jak możesz wykorzystać jej potencjał do rozwoju sprzedaży w Twoim sklepie internetowym? Dlaczego to ważny element e-commerce marketingu? Jakie korzyści może przynieść Twojemu biznesowi? Z tego artykułu dowiesz się najważniejszych informacji na temat kampanii mailingowej.
W tym artykule znajdziesz następującą wiedzę:
- Kampania mailingowa - co to jest?
- Kampania mailingowa w e-commerce
- Główne zalety kampanii mailingowej
- Kampania mailingowa - możliwości dla firm e-commerce
- Kampania mailingowa - istotna zasada
- Dlaczego warto zrealizować kampanie mailingowe właśnie z nami? 5 powodów.
Kampania mailingowa - co to jest?
Kampania mailingowa to jeden z rodzajów marketingu, do którego wykorzystuje się pocztę elektroniczną. Polega na wysyłaniu wiadomości e-mail do osób zainteresowanych Twoją marką, usługą lub produktami, które oferujesz. Istnieje kilka kategorii wiadomości: newslettery, autorespondery i automatyzacje. Za chwilę opowiem o każdej z nich nieco więcej w kontekście e-commerce, więc koniecznie czytaj dalej. Dobrze poprowadzony e-mail marketing może nieść za sobą wiele korzyści. Między innymi:
- pozwala utrzymać stały kontakt z odbiorcami,
- budować świadomość marki,
- dostarczać wiedzy na temat oferowanych produktów
- oraz generować sprzedaż.
Kampania mailingowa w e-commerce
E-mail marketing to istotny element w strategii i dodatkowy kanał sprzedaży dla wielu sklepów internetowych. Istnieje jednak możliwość, że słyszałeś nieco inne zdanie na ten temat. To dlatego, że wiele osób wychodzi z założenia, że skoro oni nie czytają wiadomości e-mail na swojej skrzynce, to nikt tego nie robi. Nic bardziej mylnego. Mailing dla firm działa i może przynosić ogrom korzyści. Za chwilę poznasz najważniejsze z nich.
Główne zalety kampanii mailingowej
- Dodatkowa sprzedaż - obserwujemy, że dobrze prowadzony e-mail marketing generuje od 10% do nawet 40% sprzedaży rocznie. Wyobraź sobie, że Twój e-commerce generuje sprzedaż X, a po wprowadzeniu e-mail marketingu wynosi ona na przykład +30% X. Świetny wynik, prawda?
- Niskie koszty - niepotrzebne jest wsparcie ogromnego zespołu ludzi, wystarczy jeden wykwalifikowany specjalista. Wiele prac automatyzacji wykonywanych jest jednorazowo i potem stale działają.
- Zautomatyzowana sprzedaż - e-mail marketing pozwala automatyzować procesy i pracować na grupie osób z jednego narzędzia. System działa 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Dzięki temu możliwy jest zautomatyzowany kontakt z tysiącami osób.
- Większe bezpieczeństwo biznesu - w przypadku działań w Google, YouTube czy na Facebooku wszystko, co tam robimy, należy do nich. W praktyce nigdy nie wiadomo, czy coś się nie stanie i nie utracimy dostępu. Budowanie list mailingowych zapewnia bezpieczeństwo w biznesie, ponieważ jest to zasób, który sami kontrolujemy. Dzięki niemu możemy dalej prowadzić działania sprzedażowe, zapewniając sobie dodatkowe bezpieczeństwo.
Myślisz o tym, aby wprowadzić e-mail marketing do swojego e-commerce? Sprawdź, na czym polega usługa kampanii mailingowych dla firm.
Kampania mailingowa w e-commerce
W jaki sposób można zastosować e-mail marketing w sklepach internetowych? Czym różnią się od siebie kategorie wiadomości, które zostały wspomniane na początku artykułu i do czego one służą?
- Newslettery - to jednorazowe wiadomości e-mail, które wysyłamy do wskazanej grupy osób. Świetnie sprawdzają się przy akcjach promocyjnych, wprowadzaniu nowości na stronę i do budowania relacji z odbiorcami.
- Autorespondery - to starannie przemyślane, wcześniej przygotowane sekwencje automatycznych wiadomości. Zostają przesyłane do ściśle określonej grupy odbiorców, która wykona dane działanie. Na przykład: osoba, która zapisze się do newslettera na stronie internetowej, może otrzymać automatyczną wiadomość powitalną (np. z kodem rabatowym na pierwsze zakupy). Wiadomość typu autoresponder jest ustawiana raz, a jej wysyłka odbywa się automatycznie. To wielkie ułatwienie i oszczędność czasu.
- Automatyzacje - pozwalają na wysyłkę wiadomości dostosowaną do zachowania odbiorcy. Przykład? Wyobraź sobie, że osoba dodała produkt do koszyka, ale z jakiegoś powodu opuściła stronę. Mamy nieopłacone, niedokończone zamówienie. System może rozpoznać taką osobę, a dzięki odpowiednio ustawionej automatyzacji, prześle jej wiadomość e-mail z przypomnieniem, aby dokończyła zamówienie.
Kampania mailingowa - istotna zasada
Wiele firm, które korzystają z e-mail marketingu, w głównej mierze skupiają się na wysyłaniu maili z ofertami i promocjami do klientów czy nowych subskrybentów newslettera. Zapominają (lub nie wiedzą), że e-mail marketing niesie za sobą o wiele więcej możliwości i korzyści. Poza tym zadaj sobie pytanie: czy lubisz otrzymywać same oferty na swoją skrzynkę? No właśnie! Tak samo nasi odbiorcy mogą nie wykazywać entuzjazmu, jeśli otrzymują tylko wiadomości z promocjami i nowościami.
Co więcej, wiele osób potrafi napisać newsletter z ofertą, jednak niewielu jest w stanie stworzyć strategię i sekwencję maili, które mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży w e-commerce nawet o 40% rocznie. Zobacz, jak pomagamy wdrażać takie kampanie mailingowe dla firm w e-commerce.
A więc pamiętaj o zasadzie: nie warto ograniczać się do wysyłania wiadomości z ofertami i promocjami. Spójrz na e-mail marketing szerzej i wykorzystaj potencjał dla swojego biznesu. Jeśli nie masz wiedzy i umiejętności w zakresie e-mail marketingu, to warto w tym obszarze skorzystać ze wsparcia specjalistów. W Social Elite wspieramy biznesy w e-commerce marketingu, w tym w działaniach takich jak kampanie mailingowe.
Przygotowujemy właściwe strategie i opracowujemy koncepcje poszczególnych wiadomości. Następnie tworzymy ich treści, stosując przy tym zaawansowane techniki copywriterskie.
Dlaczego warto zrealizować kampanie mailingowe właśnie z nami? 5 powodów
- Ponad 10 lat doświadczenia i setki przeprowadzonych kampanii.
- Potrafimy tworzyć automatyzacje, które wspierają sprzedaż.
- Posiadamy kilkadziesiąt sprawdzonych strategii e-mail marketingu.
- Regularnie budujemy listy mailingowe i rozwijamy e-mail marketing.
- Mamy opracowane i sprawdzone scenariusze, techniki.
Tworzenie wiadomości mailingowych, to nie lada wyzwanie. Mailing dla firm ma za zadanie przede wszystkim kształtować opinię odbiorców i ich myślenie odnośnie oferty. A to można uzyskać tylko, tworząc treści intencjonalnie. Dlatego my konstruując maile, zwracamy uwagę na strategię wiadomości, techniki copywritingu, haki emocjonalne, pozycjonowanie firmy, ceny i wielu innych aspektów. Wszystko to świadomie projektujemy, aby pracować nad opinią odbiorcy.