Gotowy, by poznać skuteczne szablony nagłówków, skopiować je na swojego bloga lub kanały social media i na własne oczy zobaczyć różnicę? Zaczynajmy!
Zacznijmy od tego, jaki w ogóle cel spełnia nagłówek w każdym tekście. Do czego służy? Jaki efekt ma wygenerować? Zobacz…
Uwaga odbiorcy w internecie jest dziś bardzo rozproszona.
Sam pewnie widzisz, jak różne firmy biją się o Twoje zainteresowanie, kiedy na przykład przeglądasz Facebooka. Między zdjęciami kota, które wrzuciła Twoja siostra, a filmami z urodzin przyjaciela wyświetliły Ci się już trzy reklamy suplementów, kosmetyków albo tej nowej restauracji na osiedlu, do której przecież miałeś się wybrać… Trochę duży natłok informacji jak na tak krótki czas, mam rację?
A teraz wróćmy na drugą stronę, bo przecież jako właściciel biznesu sam chcesz dotrzeć do odbiorcy ze swoim komunikatem.
Właśnie dlatego tak ważne jest, by w tym gwarze krzyknąć na tyle głośno i wyraźnie, aby Twój potencjalny klient zwrócił na Ciebie uwagę i chciał czytać Twój tekst dalej — to jest główne zadanie nagłówka.
Poniżej możesz zobaczyć praktyczne wykorzystanie nagłówka na moim Fanpage. Zrobiliśmy mały eksperyment: najpierw opublikowaliśmy wpis bez nagłówka, a później — po dłuższym czasie — ten sam wpis, ale już z nagłówkiem. Wynik? Zasięg wzrósł aż o 400%! To mówi samo za siebie.
Skoro już wiesz, jak ważne zadanie stoi przed nagłówkiem i jak dużą różnicę może wprowadzić świadome go zastosowanie, najwyższy czas przejść do konkretów. Poniżej przedstawiam Ci sprawdzone szablony nagłówków, które pomogą Ci wyróżnić swój content spośród setek innych.
Schemat: JAK ZROBIĆ [CZYNNOŚĆ], BY/KTÓRA [POZYTYWNY REZULTAT]
Przykłady:
Schemat: JAK [CZASOWNIK] + [POZYTYWNY REZULTAT] BEZ [COŚ, CZEGO ODBIORCA CHCE UNIKNĄĆ]
Przykłady:
Schemat: WIĘKSZOŚĆ [XY] NIE DZIAŁA / KŁAMIE / NIE POWIE CI TEGO / UKRYWA TO…
Przykłady:
Schemat: OTO / TO [PRZYMIOTNIK W STOPNIU NAJWYŻSZYM] [TEMAT, KTÓREGO DOTYCZY NAGŁÓWEK]
Przykłady:
Swoją drogą… fajnie byłoby znać odpowiedź na to ostatnie pytanie, prawda? Tak się składa, że niedawno publikowałem osobny artykuł na ten temat: Najczęstsze błędy w prowadzeniu firmowego konta fanpage . Śmiało skorzystaj z przedstawionej w nim wiedzy i uniknij błędów, które mogą ograniczyć rozwój Twojego Fanpage.
A jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja firmowa strona będzie prowadzona skutecznie, to sprawdź, jak pomagamy - obsługa social media z Social Elite >>.
Schemat: JAK ZROBIŁEM / MOJA DROGA DO [COŚ, CO JEST CELEM RÓWNIEŻ DLA ODBIORCY]
Przykłady:
Schemat: DO [KAŻDEGO / KAŻDEJ OSOBY], KTÓRA [REZULTAT, KTÓREGO CHCE ODBIORCA]
Przykłady:
Schemat: JAK [POZYTYWNY REZULTAT], NAWET JEŚLI / NAWET DLA / KIEDY [PRZESZKODA]
Przykłady:
Dotarłeś do tego miejsca? Brawo! W takim razie mam dla Ciebie jeszcze jeden bonusowy szablon nagłówka, który świetnie się sprawdza na przykład przy tekstach typu CASE STUDY. To dobry sposób na atrakcyjne zaprezentowanie procesu i podkreślenie realnych korzyści, które przyniosło zastosowanie konkretnego rozwiązania. Ten szablon zazwyczaj mocno przyciąga uwagę odbiorców, a jednocześnie podkreśla wiarygodność przedstawianej historii, dzięki czemu użytkownik jest przekonany, że warto ją poznać.
Schemat: [TRUDNA PRZESZŁOŚĆ] + [SZCZĘŚLIWA TERAŹNIEJSZOŚĆ]
Oczywiście szablonów nagłówków jest zdecydowanie więcej. Dzisiaj przedstawiłem Ci te, które uznaję za podstawę świadomego tworzenia contentu w social media i z których sam bardzo często korzystam.
Powyższą grafikę możesz traktować jako ściągę — śmiało ją zapisz i korzystaj z niej podczas projektowania treści. Wierzę, że uwzględnione na niej szablony nagłówków pomogą Ci tworzyć przemyślane publikacje, które przyciągną uwagę odbiorców i wywołają pożądany efekt.
Warto pamiętać o tym, by szablony nagłówków wykorzystywać rozważnie — najlepiej wtedy, gdy mają uzasadnienie, a nie wszędzie tam, gdzie tylko się da. Bo choć same schematy są całkiem proste (nie polegają na skomplikowanych konstrukcjach gramatycznych, trudnych słowach czy magicznych wzorach), to po drugiej stronie zawsze jest prawdziwy człowiek. I to on powinien „stać na scenie” podczas tworzenia contentu.
Zobacz kilka dodatkowych porad, które pomogą Ci zwiększyć skuteczność nagłówka. Aby miał szansę zadziałać, powinien być:
Prowadzisz już firmowy Fanpage? Zatem pewnie doskonale wiesz, że to bardzo dobry sposób na realne wsparcie sprzedaży i osiąganie biznesowych celów. Pomagają w tym m.in. publikowane na Fanpage posty i reklamy.
Treści nie mogą być jednak przypadkowe. A nawet jeśli tematy są świadomie zaprojektowane, to jednocześnie warto pamiętać o właściwej konstrukcji i języku dopasowanym do potencjalnego klienta.
Nagłówki to jeden z obszarów, który jest składową na efekt.
Inne obszary to m.in.:
Jak widzisz… jest tego całkiem sporo.
Na szczęście dla specjalistów z Social Elite wszystkie te kwestie stanowią chleb powszedni. Jesteśmy wyszkoleni z zakresu copywritingu, psychologii i marketingu, a każdego dnia stale pogłębiamy swoją wiedzę. Te kompetencje pozwalają nam funkcjonować jak dobrze naoliwiona maszyna, w której wszystkie tryby idealnie współpracują.
Szablony nagłówków, techniki copywriterskie, reguły przyciągania uwagi… to tylko elementy, które w pojedynkę zbyt wiele nie zdziałają. My składamy je ze sobą jak puzzle, tworząc przemyślaną formę — bo wtedy mają największą szansę na sukces.
Naszą skuteczność potwierdzają setki opinii, które otrzymaliśmy już od Klientów:
Chcesz pracować ze specjalistami i korzystać z naszych kompetencji we własnym biznesie? Zapraszamy do współpracy.
Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić w zakresie prowadzenia firmowego Fanpage lub od razu wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację. Podczas niezobowiązującej rozmowy poznamy Twoje potrzeby i zaproponujemy dopasowane rozwiązanie.
Mam nadzieję, że ten artykuł pozwolił Ci lepiej zrozumieć rolę nagłówka w social media, a przedstawione szablony nagłówków wykorzystasz podczas tworzenia własnych treści. Jeżeli masz dodatkowe pytania, to śmiało: napisz je poniżej! Zapewniam, że odpowiem i doradzę.
Zobacz też inne artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów 367
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!