Jak zainstalować Pixel Facebooka na Shopify? Krok po kroku
Chcesz zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych dla swojego e-commerce? Pixel Facebooka może Ci w tym pomóc. W tym artykule podpowiadam, jak zainstalować Piksel Facebooka na Shopify. Jeśli więc masz swój sklep właśnie na tej platformie, to sprawdź poniższą instrukcję i zainstaluj na Shopify Piksel Facebooka razem ze mną!
Kiedy już zainstalujesz Pixel Facebooka na sklepie Shopify, będziesz mógł korzystać z potencjału, jaki daje ten niepozorny kawałek kodu. Prawidłowo zainstalowany kod Piksela Facebooka pozwoli Ci tworzyć precyzyjne grupy docelowe, pokazywać im maksymalnie dopasowane reklamy i dzięki temu zwiększyć szansę na lepsze wyniki sprzedażowe. A o to przecież chodzi, prawda?
Jak zainstalować Facebook Pixel na swojej stronie? Już zaraz się dowiesz. Zaczynamy!
Piksel Facebooka – co to jest i jakie korzyści daje?
Najprościej mówiąc: to po prostu kawałek kodu, który umożliwia sztucznej inteligencji Facebooka widzieć i wiedzieć, co się dzieje na Twojej stronie www. Zobacz. To trochę jak okno w Twoim mieszkaniu. Będąc w środku, możesz zobaczyć, co się dzieje na ulicy – bez konieczności wychodzenia na tę ulicę.
Piksel Facebooka też działa jak takie okno dla algorytmów Facebooka. Dzięki temu nasz menedżer reklam „widzi”, co się dzieje na Twojej stronie, jak zachowują się użytkownicy, ile osób ją odwiedza itd.
Jeśli masz zainstalowany Pixel Faceboka na stronie, to szybko możesz sprawdzić:
- ile średnio stron osoba wyświetliła na Twojej stronie,
- czy osoba weszła na konkretną podstronę (np. produktową),
- ile osób dokonało zakupu.
Dzięki instalacji Piksela możesz w łatwy sposób sprawdzić konwersję Twojego sklepu lub zobaczyć, ile Cię kosztuje pozyskanie klienta. Masz ważne dane analityczne. Dodanie kodu Piksela do swojej witryny pozwala Ci też uruchomić kampanie remarketingowe i skierować odpowiednie komunikaty do osób, które z jakiegoś powodu przerwały proces zakupowy – podając im właściwe argumenty, możesz sprawić, że jednak dokonają u Ciebie zakupu. A wszystko dzięki Pikselowi Facebooka!
Jak utworzyć Piksel na Facebooku i pobrać kod Piksela?
Aby zainstalować swój Piksel Facebooka na Shopify, najpierw musisz wygenerować kod Pixela. Zrobisz to bezpośrednio na Facebooku, podążając za poniższą instrukcją:
1. Otwórz Business Suite i kliknij sekcję „Menedżer zdarzeń”, żeby utworzyć Piksel Facebooka.
2. Następnie kliknij zielony znak plusa i wybierz „Połącz źródła danych”.
3. Teraz powinny Ci się wyświetlić 4 dostępne opcje do wyboru. Zaznacz pierwszą („Internet”) i przejdź dalej.
Pamiętaj, że możesz stworzyć tylko 1 Pixel Facebooka dla 1 konta reklamowego. Jeśli więc na tym etapie nie możesz wybrać opcji „Internet”, oznacza to, że prawdopodobnie masz już utworzony Pixel. W takiej sytuacji przejdź do kroku numer 5.
4. Jeśli do tego momentu wszystko idzie dobrze i zaznaczyłeś opcję „Internet”, to teraz możesz nadać nazwę swojemu Pikselowi. Wpisz dowolną nazwę i kliknij przycisk: „Utwórz Piksel”. Powstanie nowy identyfikator Piksela Facebooka.
5. Brawo! Teraz Twój Piksel Facebooka powinien być już widoczny w Menedżerze zdarzeń. W kolumnie po lewej wybierz „Źródła danych”. W zależności od tego, jak jest skonfigurowana Twoja strona internetowa, masz do wyboru dwie opcje. Aby wyświetlić kod piksela i go skopiować, wybierz opcję pierwszą: „Zainstaluj kod ręcznie”.
6. W sekcji 1. wyświetli Ci się kod. Skopiuj go w całości i następnie wklej do swojej witryny na Shopify, zgodnie z poniższą instrukcją.
Jak zainstalować Pixel Facebooka na Shopify – instalacja kodu
Jeśli z powodzeniem wygenerowałeś już kod Piksela Facebooka, to poniżej przedstawię Ci teraz wskazówki, jak zainstalować Piksel Facebooka na Shopify do Twojego sklepu. W tym przypadku proces zainstalowania Piksela jest bardzo łatwy i intuicyjny – zrobisz to nawet szybciej niż w przypadku sklepu na Wordpress. Wystarczy dodać kod Pixela w odpowiednim miejscu.
Swoją drogą, jakiś czas temu publikowałem osobną instrukcję dotyczącą tego, jak zainstalować Piksel Facebooka na WordPress. Jeśli więc to na tym CSM masz postawiony swój sklep, to zapraszam Cię do tamtego artykułu.
My tymczasem kontynuujemy proces instalacji na platformie Shopify.
Aby zainstalować na Shopify Piksel Facebooka, wystarczy, że klikniesz „Settings” w swoim panelu zarządzania Shopify, a następnie wejdziesz w „Online Store”. Potem już tylko wklej swój identyfikator Piksela Facebooka w odpowiednim miejscu i zapisz zmiany.
Gotowe! Cała reszta zrobi się automatycznie. :)
Jak sprawdzić, czy Pixel Facebook działa poprawnie?
Zainstalowałeś ze mną Piksel Facebooka na sklepie Shopify? Świetnie. Teraz warto sprawdzić, czy wszystko potoczyło się poprawnie. Pokażę Ci łatwy sposób, który pozwoli Ci upewnić się, że na Shopify Piksel Facebooka zainstalowany jest właściwie i może swobodnie działać.
Chodzi o bezpłatne rozszerzenie do przeglądarki: Facebook Pixel Helper.
Kiedy je zainstalujesz i wejdziesz na stronę docelową (czyli Twój sklep www na Shopify), wtyczka powinna Cię poinformować, czy na tej stronie jest zainstalowany Piksel Facebooka. Jeśli poprawnie zainstalowałeś kod, to pojawi się napis „Facebook Pixel loaded successfully” z zielonym paskiem.
Co fajne, informację na temat Piksela Facebooka wtyczka pokaże Ci na każdej stronie www, którą będziesz odwiedzać – nawet jeśli nie należy do Ciebie. W ten sposób możesz sprawdzić, czy np. Twoja konkurencja używa Piksela Facebooka, czy nie. :)
Mam nadzieję, że powyższe instrukcje były dla Ciebie jasne i realnie pomogły Ci zainstalować Pixel Facebooka na Twojej stronie na Shopify.
A może po drodze mimo wszystko pojawiły się jakieś trudności? Jeśli masz jakieś pytania, to śmiało opisz swoją sytuację w komentarzu poniżej – na pewno przeczytam i pomogę!
Podrzucam Ci też mój niedawny Podcast, który poświęciłem Pikselowi Facebooka. Znajdziesz w nim jeszcze więcej przydatnych informacji o tym niepozornym kodzie oraz możliwościach biznesowych, na które Piksel Facebooka pozwala.
Zapraszam: Kampanie reklamowe - Pixel Facebooka. O czym być może nie wiesz? #27
Shopify Facebook Pixel – potrzebujesz wsparcia?
- Czujesz, że proces instalacji Pixela Facebooka na Shopify jest dla Ciebie zbyt skomplikowany i nie chcesz tracić na niego swoich nerwów?
- A może zwyczajnie nie masz czasu na samodzielną instalację kodu na stronie?
- Chcesz w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy, na który Piksel Facebooka pozwala i potrzebujesz do tego specjalistów?
Doskonale Cię rozumiem.
Właśnie dlatego w Social Elite pomagamy zainstalować Pixel Facebooka na Shopify, WordPress (i wielu innych), a także przeprowadzamy szczegółowe audyty stron, proponujemy usprawnienia i przygotowujemy markę pod świadomie zaplanowaną kampanię reklamową.
Jaką mamy skuteczność? Zerknij do naszych case study i zobacz, jakie wyniki generujemy regularnie dla naszych Kontrahentów z wielu różnych branż.
Jeśli szukasz specjalistów, którzy do Twojego biznesu podejdą indywidualnie i ze 100% zaangażowaniem przeanalizują aktualne potrzeby oraz zaproponują dopasowane rozwiązania… zapraszamy do Social Elite!
Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy o Twoim biznesie i omówimy możliwe opcje.
Rozmowa nie jest w żaden sposób zobowiązująca – decyzja zawsze zostaje po Twojej stronie!
Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację:
-----
Zobacz też inne artykuły, które mogą Cię zainteresować: