Czego dowiesz się z tego artykułu:
Zobaczysz też przykłady kampanii reklamowych na Facebooku i moje rekomendacje, dotyczące tego, kiedy używać konkretnych formatów.
Media społecznościowe mają aktualnie ogromny potencjał sprzedażowy dla branży e-commerce i wiele sklepów online już go wykorzystuje. A Ty? Jeśli takie działania robi Twoja konkurencja, może się okazać, że niedługo zostaniesz w tyle.
Dlatego zobacz przykładowe kampanie reklamowe na Facebooku dla sklepów internetowych i też zacznij działać. A jeśli interesują Cię możliwości współpracy, to dowiedz się więcej o prowadzeniu kampanii reklamowych na FB przez agencję Social Elite.
Z pomocą Facebook Ads sklepy internetowe mogą dotrzeć do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców. Dostępny system targetowania reklam umożliwia kierowanie komunikatów na podstawie m.in. zainteresowań, lokalizacji, wieku, płci, zachowań, wykorzystywanego urządzenia, a nawet języka.
Zobacz poniżej przykład takiego targetowana w Menedżerze reklam:
Dzięki tym możliwościom możesz pokazać swoim potencjalnym Klientom, że masz produkt, którego potrzebują, przedstawić korzyści, które zyskają dzięki skorzystaniu z Twojej oferty oraz ostatecznie — przekonać ich do zakupu.
Kiedy kampania reklamowa na Facebooku może okazać się strzałem w dziesiątkę? Zobacz poniżej. A Ja zaraz pokażę Ci przykładowe kampanie reklamowe, które mogą zainspirować Cię do stworzenia swoich własnych kreacji.
Pierwszym technicznych krokiem uruchomienia kampanii reklamowej na Facebooku jest ustalenie głównego celu, jaki realizować ma kampania reklamowa. Czyli konkretnej czynności, jakiej oczekujemy od odbiorców po zobaczeniu danej reklamy. W przypadku sklepu internetowego może to być na przykład - Sprzedaż.
Zauważ jednak, że Sprzedaż to nie jedyny cel reklamowy.
W Menedżerze reklam możesz wybierać spośród 6 uproszczonych celów kampanii:
Przykładowo — początkowo może zależeć Ci na budowaniu świadomości i rozpoznawalności marki, a także budowaniu relacji ze swoimi odbiorcami poprzez aktywność pod wpisami. Możesz chcieć też wykorzystać reklamę np. do pozyskania rejestracji na organizowane wydarzenia czy by osoby z reklamy przechodziły na konkretną podstronę www. Wszystko zależy od Twoich aktualnych celów biznesowych.
Warto zatem pomyśleć, jakie działania powinni podjąć potencjalni Klienci od momentu poznania marki do momentu dokonywania zakupów i zaplanować ten proces. Więcej piszę o tym w artykule: Metoda lejka sprzedażowego B2B – na czym polega?
Co, jeśli ustalisz już cel kampanii reklamowej? Wtedy możesz przejść do wyboru konkretnego typu (rodzaju) reklamy, z którego skorzystasz. Możesz przygotować na przykład:
Kampania reklamowa produktu w formie zdjęcia lub galerii zdjęć sprawdzi się świetnie zarówno w sytuacji, gdy oferujesz swoim Klientom pojedyncze produkty online (np. kurs, szkolenie), jak i wtedy, kiedy prowadzisz sklep e-commerce sprzedający fizyczne towary. Wykorzystując reklamy stricte sprzedażowe ze zdjęciami, Twoim celem jest w maksymalnie najbardziej atrakcyjny sposób przedstawić swoją ofertę.
Cel jest jeden: wzbudzić w odbiorcach reklamy silną potrzebę posiadania produktu lub ciekawość, która sprawi, że przejdą na stronę produktu, by dowiedzieć się więcej.
Jaka więc powinna być reklama na Facebooku? Przykłady kreacji z dwóch różnych branż zobaczysz poniżej:
Głównym celem prezentowanych reklam była oczywiście konwersja, czyli złożenie zamówienia na ubrania z kolekcji jesiennej lub zakup cateringu dietetycznego.
Sprzedajesz online, ale nie chcesz realizować reklamy samodzielnie? Zobacz przykładowe kampanie reklamowe na Facebooku i ich wyniki osiągnięte przez Social Elite:
PRZYKŁAD - jeśli sprzedajesz ubrania PREMIUM, to Twoim potencjalnym klientem nie będzie osoba, której głównym kryterium wyboru jest niska cena. Jednak być może będzie to osoba, która już interesuje się konkretnymi markami PREMIUM. Dzięki FB Ads możesz do takich osób bez problemu dotrzeć.
JEDNAK PAMIĘTAJ - Facebook Ads oferują ogromne możliwości, ale nawet jeśli prawidłowo określisz grupę odbiorców, to jest to dopiero początek. W praktyce nie wystarczy zrobić jednej lub kilku reklam i tyle. Aby uzyskać efekt, musisz świadomie zaprojektować i zbudować cały proces reklamowy, a następnie odpowiednio ustawić go w narzędziu. Później trzeba regularnie optymalizować efektywność kampanii. W praktyce więc jest to praca angażująca czasowo i jeżeli masz możliwość, to odradzam Ci wykonywanie jej samodzielnie.
Nie da się ukryć, że wideo na Facebooku cieszy się coraz większą popularnością. Użytkownicy chętnie oglądają krótkie filmy z prostej przyczyny: w dobie przesytu informacyjnego odbiorca zazwyczaj nie ma czasu na czytanie długich tekstów, a materiał wideo jest w stanie przekazać mu najważniejszą treść w krótkiej i atrakcyjnej formie. Wybór jest zatem prosty.
Jak to mówią… jedno dobre wideo może przekazać więcej niż tysiąc słów.
Właśnie dlatego kampania reklamowa produktu z wykorzystaniem materiału wideo może się okazać strzałem w dziesiątkę podczas promowania Twojego sklepu e-commerce.
Zobacz, jak z tego formatu skutecznie korzystają inni. Poniżej widzisz przykładowe reklamy FB z wykorzystaniem wideo.
Ten format reklam sprawdza się doskonale do zaprezentowania produktów ze sklepu internetowego. Dlaczego?
Karuzela umożliwia wyświetlanie nawet dziesięciu obrazów lub filmów w jednej reklamie – każdy z oddzielnym linkiem. Możemy więc skorzystać z tego formatu, aby pokazywać różne obrazy tego samego produktu lub wielu różnych towarów ze sklepu, np. różne modele sukienek, jak na poniższym przykładzie.
Zobacz też dość nietypowy przykład wykorzystania karuzeli z wykorzystaniem wideo. Nie da się ukryć, że wyróżnia się i przyciąga uwagę.
Kampanie reklamowe z wykorzystaniem kolekcji to dla wielu jedna z najbardziej atrakcyjnych form reklamowania produktów ze sklepów e-commerce. Jest przeznaczona wyłącznie na urządzenia mobilne i umożliwia odbiorcom bezpośrednie przeglądanie oraz kupowanie produktów. Reklamy z wykorzystaniem kolekcji obejmują zdjęcie lub film w tle, pod którym znajduje się jeszcze wiele innych produktów. Po dotknięciu reklamy odbiorca może zobaczyć pełnoekranowy materiał błyskawiczny obejmujący wybrany katalog produktów (możemy wyświetlić aż 50 produktów jednocześnie).
Co ważne, Facebook potrafi sam decydować o tym, jakie produkty pokazać odbiorcy — wybiera je na podstawie dotychczasowej popularności oraz możliwych zainteresowań danego użytkownika, a także aktualnej dostępności w sklepie.
Poniżej widzisz przykładowe kampanie reklamowe produktu z wykorzystaniem formatu kolekcji.
Tak, jak Twoje ciało potrzebuje tlenu, żeby oddychać, tak Twój biznes potrzebuje remarketingu, żeby zarabiać. Być może myślisz: „Remarketing na Facebooku? A co to w ogóle znaczy?”
Korzystając z FB Ads, możesz kierować reklamy do osób, które z jakiegoś powodu nie dokończyły zamówienia w Twoim sklepie. To tak zwana kampania remarketingowa, czyli ponowne kierowanie reklam do osób, które już raz miały styczność z daną marką w internecie. Być może kliknęły reklamę, aby dowiedzieć się więcej lub oglądały produkty w sklepie, ale z jakiegoś powodu nie skorzystały jeszcze z oferty. W takiej sytuacji warto przypomnieć im o swojej marce i ponownie zachęcić do dokonania zakupu.
Poniżej widzisz kolejny przykład reklamy remarketingowej w formie karuzeli.
Wspominam o tej formie reklamy, ponieważ remarketing może generować nawet 90% zysków z działań marketingowych. Mimo tego nadal wielu osób o nim zapomina.
Tymczasem korzystając z remarketingu, możesz przygotować naprawdę skuteczną strategię reklamową. Przykładowo - możesz rozdzielić ruch na zimny, ciepły i gorący, a następnie świadomie skierować reklamy do odpowiednich osób, np. takich, które odwiedziły konkretną podstronę Twojego sklepu czy porzuciły koszyk. W ten sposób możesz maksymalnie dopasować komunikaty do sytuacji Twojego potencjalnego Klienta i dzięki temu z większym prawdopodobieństwem przekonać go do zakupu.
Poniżej możesz zobaczyć średni ROAS dla zestawu reklam jednej z naszych kampanii na odzyskanie porzuconych koszyków (wyniósł aż 12 809% !!!):
Czyli każda złotówka wydana w tej kampanii remarketingowej przynosiła prawie 128 zł zwrotu.
PAMIĘTAJ - jeśli chcesz ustawić remarketing na Facebooku, musisz zainstalować Piksel Facebooka na swojej stronie.
Jak najbardziej. Warto jednak zastanowić się w pierwszej kolejności, czy to rola szefa, dyrektora lub managera? Następnie — trzeba liczyć się z ryzykiem popełnienia błędów i czasem, którego wymaga nauka i praca na koncie reklamowym. Menedżer reklam jest bowiem zaawansowanym narzędziem, które oferuje całe mnóstwo opcji i kryteriów. Które wybrać, aby był efekt? To trzeba wiedzieć, nie zgadywać.
Jeśli więc masz wątpliwości i nie jesteś pewny, czy sam poradzisz sobie z ustawieniem kampanii lub czy zwyczajnie będziesz mieć czas, aby się tym zajmować, to zachęcam Cię do przeczytania mojego niedawnego artykułu: Współpraca z agencją reklamową w ramach Facebook Ads — kiedy warto?
Omawiałem w nim konkretne sytuacje, w których warto zlecić kampanię reklamową specjalistom oraz takie, kiedy lepiej zająć się tymi działaniami na własną rękę. Jestem przekonany, że ta publikacja pomoże Ci w podjęciu właściwej decyzji.
W większości sytuacji, ponieważ prowadzenie kampanii reklamowej to nie rola szefa. To powinna być rola pracownika. Dlatego, jeśli zdecydujesz, że w Twoim przypadku lepiej powierzyć kampanię specjalistom od reklamy — zapraszamy do Social Elite. Co możemy Ci zaoferować?
Czy szukasz takiej agencji marketingowej? Jeśli tak, to wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację z naszym specjalistą. Podczas rozmowy poznamy Twoje aktualne potrzeby i przedstawimy nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji strategicznych celów. Nie musisz się czuć zobowiązany — decyzja zawsze pozostaje po Twojej stronie.
Realizując kampanie reklamowe na Facebooku, współpracujemy zarówno z właścicielami firm, jak i dyrektorami sprzedaży, dyrektorami marketingu, czy managerami — robimy wszystko, aby współpraca była dla Ciebie wygodna i angażowała minimum Twojego cennego czasu. Co równie ważne, każdą strategiczną decyzję konsultujemy. Nie działamy na własną rękę. Nie musisz się więc martwić, że stracisz kontrolę nad własną firmą i nie będziesz wiedzieć, co się w niej dzieje. To Ty jesteś szefem.
Czy odpowiada Ci takie podejście?
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów 331
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!