Piksel Facebooka – co to jest? Jak działa piksel konwersji FB?
Zastanawiasz się, czym jest Piksel Facebooka i czy korzystanie z niego w ogóle coś wzniesie do Twojej firmy? Odpowiem szybko: jeśli myślisz o uruchamianiu reklam na Facebooku i chcesz rozwijać swój biznes przez social media, to zdecydowanie powinieneś zainteresować się tematem!
Z tego artykułu dowiesz się:
- Dlaczego Piksel Facebooka jest niezbędny w biznesie?
- Czym jest Piksel Facebooka?
- Jak działa FB Piksel?
- Jakie są zaawansowane możliwości Piksela Facebooka?
- Co to jest konwersja i jak ją monitorować?
- Jak optymalizować reklamy pod kątem konwersji?
Zaczynamy!
Dlaczego warto wykorzystywać Piksel Facebooka?
Czy zdajesz sobie sprawę, jak wielu odwiedzających Twoją witrynę porzuca ją, nie kupując i już nigdy nie wraca? Bez remarketingu ta liczba może być naprawdę wysoka. Dlaczego? Bo jeden kontakt z Twoją firmą to za mało, aby zbudować relację, która doprowadzi do zakupu!
PORADA: Piksel Facebooka umożliwia Ci stworzenie ścieżki powrotnej do tych osób, które były już na Twojej stronie internetowej!
Najlepszą zaletą (w porównaniu do innych sieci reklamowych) jest jednak to, że Piksel Facebooka przypisuje dane do konkretnego profilu na Facebooku, a nie do ciasteczka w przeglądarce. To sprawia, że, nawet jeśli zmienisz urządzenie, z którego korzystałeś, to Facebook i tak może pokazywać Ci reklamę strony, na której byłeś.
Czym jest Piksel Facebooka?
Aby zrozumieć, jak to wszystko się dzieje, najpierw wyjaśnijmy, czym dokładnie jest Piksel Facebooka. To nic innego jak unikalny fragment kodu przywiązany do Twojego konta reklamowego na Facebooku.
Taki kod powinien się znaleźć pomiędzy znacznikami <head> i </head> na Twojej stronie www, bo w ten sposób umożliwi on prawidłowy pomiar wyników kampanii reklamowych, ich lepszą optymalizację oraz (najważniejsze) tworzenie grup odbiorców odwiedzających Twoją stronę. A to z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na skuteczniejszą reklamę, tańsze kliki i lepsze efekty.
Kod Piksela Facebooka ze standardowym zdarzeniem:
- Oryginalny kod witryny: Wklej kod Piksela Facebook między znaczniki <head> i </head> w swojej witrynie. Między znacznikami może już znajdować się kod, więc po prostu umieść kod Piksela pod nim, ale nad znacznikiem</head>.
- Kod podstawowy Piksela Facebooka: Kod Piksela Facebook będzie wyglądać jak powyżej, natomiast Pixel ID będzie inny niż 1234567890.
- Kod standardowego zdarzenia. (Jakie są standardowe zdarzenia – patrz niżej). Pomoc Facebooka ostrzega, że na każdej stronie Twojej witryny powinno być wszystko, co jest zawarte w sekcji 2 (kod podstawowy), zaś poszczególne strony powinny zawierać różne fragmenty kodu z sekcji 3 (kod standardowego zdarzenia).
Gdy Piksel FB jest zainstalowany na stronie, Facebook „zapisuje” każdego, kto ją odwiedzi. Czyli dokładnie wie, na której stronie i kiedy był potencjalny klient, a także ile czasu na niej spędził…
Ba! Wie nawet, co dokładnie robił na stronie: czy przeglądał produkt, czy dodał go do koszyka? A może przeszedł do płatności lub zrobił zakup?
Nie martw się! Kiedy zaczniesz korzystać z Piksela Facebooka, te wszystkie informacje zostaną zapisane, a Ty będziesz mógł je wykorzystać, żeby zwiększyć liczbę konwersji.
PORADA: Pamiętasz, jak sprawdzałeś w Internecie cenę na mikrofalówki, a później te mikrofalówki ścigały Cię po całym internecie? Piksel Facebooka również umożliwi Ci tworzenie takiego typu kampanii remarketingowych na Facebooku.
I być może pomyślałeś, że taka reklama jest irytująca. Mam rację?
- Nie jest, jeśli widzisz coś, czego szukasz i chcesz to kupić.
- Jest, jeśli nie chcesz kupić, widzisz ją zbyt często i nie odnosi się do Twoich aktualnych potrzeb.
Chodzi o to, żeby przygotować nie jedną, ale całą serię reklam remarketingowych i w ten sposób realizować wiele ważnych celów: budować świadomość marki, budować relację z odbiorcą, edukować go z zakresu oferowanych produktów/usług, a na koniec wyróżnić się na tle konkurencji i przekierować swojego odbiorcę na sklep. I co?
Wtedy może kupić, bo już wiele Was łączy i czuje, że doskonale go rozumiesz.
Przeczytaj ten artykuł do końca, ale zobacz również poniższy materiał wideo. Dowiesz się w nim, m.in.:
- co to jest piksel Facebooka i remarketing Facebook Ads
- jak wykorzystać Facebook Pixel w kampanii Facebook Ads?
- jak remarketing Facebook Ads pozwala obniżyć koszt reklamy?
Jeśli nie wiesz, to na te i wiele innych ważnych pytań odpowiedzi znajdziesz w tym wideo.
Jakie możliwości da Ci Piksel Facebooka?
Piksel FB a tworzenie grup odbiorców
Piksel Facebooka umożliwia tworzenie bardzo precyzyjnych grup odbiorców i dopasowanie tekstu reklamowego specjalnie do nich! Dzięki temu taka kreacja reklamowa może być precyzyjniejsza, a jednocześnie – bardziej skuteczna.
Do kogo możesz adresować reklamę? Zobacz kilka z dostępnych możliwości:
- Wszyscy użytkownicy odwiedzający Twoją stronę internetową w ciągu ostatnich 1-180 dni.
- Osoby, które odwiedzają określone strony internetowe (np. strona z cennikiem usług).
- Osoby, które odwiedzają określone strony internetowe, ale nie inne (np. te, które dodały do koszyka, ale nie kupiły).
- Użytkownicy, którzy nie odwiedzili Twojej witryny w ostatnim czasie (1-180 dni).
- Osoby, które spędziły najwięcej czasu na Twojej stronie (5%, 10%, 25% najbardziej aktywnych).
Jak widzisz, możliwości jest sporo. A wypisałem tutaj tylko kilka spośród wszystkich możliwych do wyboru.
Jak Piksel Facebooka działa w praktyce? Dam Ci 3 dobre przykłady:
Przykład 1: Pokazuję reklamę z zaproszeniem na webinar wszystkim, którzy odwiedzili moją stronę, ale wykluczam tych, którzy już się zapisali i przeszli na stronę z podziękowaniem za zapis.
Przykład 2: Pokazuję reklamę z informacją „Dokończ zakupy w naszym sklepie” tylko tym osobom, które dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały zakupu.
Przykład 3: Pokazuję promowany post z artykułem tylko tym osobom, które w ciągu 30 dni nie odwiedziły żadnej mojej strony.
Możesz tworzyć setki, a nawet tysiące grup odbiorców i korzystać z nich na różne sposoby! Zobacz poniżej moje przykładowe kreacje remarketingowe.
Piksel FB a monitorowanie konwersji
Konwersja to celowe, z góry zaplanowane działanie potencjalnego klienta na stronie. Można powiedzieć, że jest wyznacznikiem osiągnięcia celu reklamowego. Zapis na listę mailingową bądź przekształcenie potencjalnego klienta w klienta jest nazywane właśnie konwersją.
Piksel Facebooka oferuje zaawansowane możliwości monitorowania konwersji na Twojej stronie WWW i w sklepie oraz dokładną optymalizację konwersji Twojej reklamy na Facebooku. Czemu to służy?
Dzięki Pikselowi Facebooka możesz zaobserwować jakie działania podejmują osoby odwiedzające stronę oraz z jakich urządzeń korzystają. Ta wiedza umożliwia Ci przeprowadzanie bardziej skutecznych kampanii reklamowych.
Przykład: Gdy śledziliśmy ruch z różnych urządzeń w naszym sklepie za pomocą Piksela, szybko okazało się, że użytkownicy telefonów komórkowych nie dokonują praktycznie żadnych zakupów. Za to użytkownicy komputerów robią ich bardzo dużo.
Gdy zaczęliśmy się temu przyglądać, okazało się, że z telefonu komórkowego nie ma przekierowania do koszyka, z którego to można zapłacić za produkt. Osoby korzystające z telefonów po prostu nie miały możliwości przejścia do płatności i rezygnowały.
W związku z tym dokonaliśmy prostej zmiany – dodanie jednego przycisku. Gdy ktoś kliknął „dodaj do koszyka” od razu był kierowany do koszyka i płatności. Efekt? Ilość zamówień z telefonów była praktycznie taka sama jak w przypadku komputerów.
Najlepszą zaletą jest jednak to, że możesz śledzić wiele zdarzeń jednocześnie. I to wszystko za pomocą jednego kawałka kodu! Nowy Piksel Facebooka pozwala monitorować aż 17 standardowych zdarzeń oraz tworzyć nieograniczoną ilość własnych niestandardowych zdarzeń!
Piksel z kodem standardowego zdarzenia wklejasz na określonych stronach, aby poinformować Facebook, że wystąpił typowy rodzaj konwersji.
Oto opisy i kody standardowych zdarzeń ze strony Facebooka:
Dodatkowo możesz monitorować zaawansowane parametry każdej z konwersji (np. cenę, ilość, nazwę…). Wyobraź sobie tylko, jak ułatwi Ci to analizowanie kampanii reklamowych i podejmowanie decyzji dotyczącej tego, która reklama się opłaca!
Piksel FB a optymalizacja reklam pod kątem konwersji
Opcja optymalizacji reklam pod kątem konwersji jest dostępna tylko dla celu reklamowego Konwersje w witrynie. Aby móc skorzystać z optymalizacji reklam pod kątem konwersji, musisz najpierw ustawić zdarzenia na swojej stronie i poczekać, aż pierwsze osoby ich dokonają. Wybieraj te zdarzenia, na których zależy Ci najbardziej.
Jeżeli nie masz zainstalowanych jeszcze zdarzeń w swojej witrynie, to lepiej wybrać inny cel: ruch bądź wyświetlenie filmu.
Piksel na Facebooku – to warto wiedzieć
A teraz zaczyna się magia! Jeżeli masz zainstalowany FB Piksel i ustawione konwersje, to zaczyna on się „uczyć”, jak odbywa się cały proces celowych działań na Twojej stronie. Na podstawie Twoich danych i własnych algorytmów „wyciągnie wnioski” i zacznie rozumieć jakiego rodzaju ludzie konwertują w Twojej witrynie.
Dzięki temu Facebook może wyświetlać reklamy tym użytkownikom wśród osób z grupy odbiorców, którzy z większym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Dzięki Pikselowi oszczędzasz więc nie tylko dużo pieniędzy, ale też przyciągasz lepszej jakości klientów na swoje strony i produkty.
Czy warto? Jasne, że tak.
Jeśli zamiast tracić klientów, chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań reklamowych, to zacznij z tego korzystać! Zobacz niedawno publikowany artykuł: Jak zainstalować Pixel Facebooka na WordPress? Krok po kroku i zacznij działać!
Nie do końca wiesz, jak to wszystko poustawiać i jak wykorzystać Piksel FB do kampanii reklamowej, która przyniesie zyski?
Zapraszamy do kontaktu! Z przyjemnością pomożemy Ci zainstalować Piksel Facebooka na Twojej www i ustawić kluczowe zdarzenia. Nasi specjaliści przygotują i poprowadzą dla Ciebie również profesjonalną kampanię reklamową.
- Codziennie pomagamy firmom rozwinąć sprzedaż na terenie Polski, wdrażając dedykowane kampanie Facebook Ads.
- Prowadzimy kampanie także w całej Europie oraz w Stanach Zjednoczonych.
- Wspieramy w rozpoczęciu i rozwoju sprzedaży na nowych rynkach.
Nasze efekty? W latach 2018 - 2021 wygenerowaliśmy dla naszych klientów ponad 1 miliard złotych sprzedaży.
Chcesz skorzystać z naszego doświadczenia? Zapraszamy!
Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację, podczas której się poznamy i poznamy Twoje aktualne potrzeby. Na tej podstawie zaproponujemy Ci rozwiązanie dopasowane do twojego biznesu. Ostateczną decyzję podejmiesz oczywiście sam.
Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację:
-----
Zobacz też inne artykuły, które mogą Cię zainteresować: