Doskonale to rozumiem. Jeśli prowadzisz fanpage na Facebooku, ale statystyki pokazują, że niewiele osób czyta Twoje wpisy, to koniecznie zapoznaj się z tym artykułem. Przedstawiam w nim konkretne sposoby na rozruszanie fanów na fanpage oraz podaję kilka fundamentalnych wskazówek, jak pisać na fb jako strona. Jestem przekonany, że ta wiedza Ci się przyda.
Zaczynamy!
Wiele osób publikuje treści dopiero wtedy, kiedy w głowie pojawia się wena i pomysł. Zazwyczaj to błąd, ponieważ takie działania są przypadkowe, losowe i nieukierunkowane na żaden cel.
W konsekwencji może być tak, że niby coś robisz i poświęcasz swój cenny czas na publikacje na Facebooku, ale tak naprawdę nie umiesz powiedzieć, jaki efekt będzie dla Ciebie sukcesem. Jaka jest moja wskazówka?
PORADA: Zanim w ogóle przystąpisz do zastanawiania się, jak pisać posty, to przeanalizuj swoje potrzeby i ustal cele dla fanpage, jakie chcesz zrealizować na danym etapie rozwoju strony.
Jak takie cele wyznaczyć? Co wziąć pod uwagę? Podam Ci prosty przykład.
Są osoby, które założyły fanpage i zaczęły publikacje, bo usłyszały dwie porady: „Twórz wartościowe treści” oraz „Publikuj regularnie”. Czy się z tym zgadzam?
Jak najbardziej! Podpisuję się pod tymi poradami, bo warto tworzyć wartościowe treści dla odbiorców i robić to regularnie.
Trzeba jednak pamiętać także o tym, że same publikacje mogą nie zapewnić sukcesu, jeśli Twoją stronę śledzi powiedzmy 100-200 osób, a ilość potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć poprzez social media, to na przykład kilkadziesiąt tysięcy.
Wystarczy zadać sobie jedno proste pytanie, by ustalić, czy takie działania mają sens:
Jakie przełożenie biznesowe będzie mieć regularne tworzenie wartościowych postów w sytuacji, gdy publikuję do 100 osób, spośród których przykładowo tylko 30 jest realnie zainteresowanych, a 70 już dawno straciło zainteresowanie?
To strata Twojego czasu! Dlatego w tej sytuacji potrzebą i celem powinno być nie tylko znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak pisać posty na fb dopasowane do potrzeb Twoich klientów, ale również uruchomienie działań płatnych, by do tych osób w ogóle dotrzeć.
My tak robimy regularnie. Zobacz sam przykład postu, który został wypromowany:
Jeśli chcesz obserwować podobne na swojej stronie, może warto powierzyć prowadzenie fanpage specjalistom, którzy zaprojektują działania na fb zgodnie z aktualnymi celami biznesowymi?
Jeżeli sprzedaż idzie Ci świetnie, ale klienci regularnie dzwonią i zadają w kółko te same pytania lub widzisz je w komentarzach… to warto przygotować posty, które na nie odpowiedzą. A może nie do końca wiesz, jakiej tematyki oczekują Twoi odbiorcy?
Zapytaj ich.
Ja w swoich planach publikacji uwzględniam posty, w których wprost pytam moich fanów, jakie treści są dla nich ważne. Ty też możesz wdrożyć takie działania u siebie.
Jak widzisz, posty powinny być przede wszystkim sposobem na osiągnięcie konkretnego celu: uświadomienia odbiorców w jakimś zakresie, zbudowania pozytywnego wizerunku marki, ocieplenia relacji, zwiększenia wiedzy na temat oferowanych produktów itd.
PORADA: W każdym harmonogramie ustalaj cele do zrealizowania w danym okresie, np. na przestrzeni najbliższego miesiąca. Po tym czasie rób krótkie raporty i weryfikuj, czy udało się te cele osiągnąć: dlaczego tak? dlaczego nie?
Zadaj sobie pytanie: „jakie są moje najważniejsze cele, które mogę zrealizować poprzez posty na Facebooku publikowane jako fanpage”?. Określenie celów pomoże Ci zdecydować, jak pisać posty na Facebooku i jakich typów użyć, by te cele osiągnąć.
W zależności od celu uwzględnij w planie różne typy postów.
Pamiętaj jednak, by planowane treści były odpowiednie do aktualnej relacji, jaką masz ze swoimi odbiorcami na fanpage. Nie chodzi o to, żeby od samego początku zarzucać ich postami sprzedażowymi. Więcej o skutecznej strategii prowadzenia Fanpage przeczytasz w artykule: 5-etapowa STRATEGIA prowadzenia fanpage FIRMY. Znasz ją?
Ok, jeśli masz już wybrany cele i typy postów, to teraz czas je napisać, ALE na razie roboczo…
Proponuję Ci zacząć od stworzenia wstępnej listy planowanych wpisów na dany miesiąc, a następnie opisać każdy z nich w kilku zdaniach.
Stworzenie takiej koncepcji to bardzo dobra praktyka, zanim w ogóle jeszcze zaczniesz pisać.
Oto co możesz zrobić:
WAŻNE: Choć wydaje się, że taka koncepcja to dodatkowa robota… w rzeczywistości pozwala usystematyzować swoje pomysły i później przyspieszyć sporo rzeczy. To drogowskaz, który ma Ci wyznaczyć odpowiedni kierunek publikacji. Dzięki niemu nie będziesz się zastanawiać, co i kiedy opublikować, bo już wcześniej dokładnie to zaplanujesz. Efekt? Spokojna głowa i większa kontrola nad podejmowanymi działaniami.
Kiedy już ustaliłeś/-aś swoje aktualne cele, które chcesz osiągnąć poprzez publikację na fanpage i przygotowałeś/-aś koncepcję wpisów, to teraz najwyższa pora na przygotowanie konkretnych treści.
Jak pisać posty na Facebooku? Od czego zacząć?
Posty na fanpage, które posiadają przykuwający uwagę headline, odnotowują nawet 3-4 razy większe zasięgi, ponieważ są w stanie przyciągnąć uwagę odbiorcy podczas scrollowania tablicy. Dlaczego to takie ważne?
Odbiorcy widzą setki postów każdego dnia. Nagłówek pozwala zatrzymać na moment użytkownika i sprawia, że taka osoba z większym prawdopodobieństwem przeczyta kolejne zdanie. Co zrobić dalej?
Wspomnij, do kogo piszesz lub odnieś się do prawdopodobnych zainteresowań/ potrzeb/ problemów odbiorcy, aby upewnić go, że znajdzie w poście coś interesującego dla siebie – w ten sposób kupisz jego czas. W tym celu stwórz tzw. „lead”. Czym on jest?
To pierwszy akapit treści, którego celem jest zachęcenie osoby do czytania dalej. Dzięki niemu możesz w magiczny sposób zamienić obojętnego użytkownika w zainteresowanego czytelnika.
Lekkie pióro nie wystarczy. To, że pisanie przychodzi Ci łatwo, nie oznacza, że post stanie się hitem. Zobacz – na świecie istnieją miliardy piosenek, ale tylko kilkaset z nich to prawdziwe, ponadczasowe przeboje.
Samo pisanie to nie wszystko – rezultaty daje świadome stosowanie technik copywriterskich, marketingowych i psychologicznych.
Oto kilka z nich:
Na koniec wpisu – zaangażuj fanów. Taki zabieg nazywany jest CTA (call to action):
Przeczytałeś wpis do końca? Napisz, co Tobie pomogło stworzyć swoje pierwsze posty! A jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie prowadzenia fanpage, skorzystaj z doświadczenia naszych specjalistów!
Szczegóły znajdziesz na stronie >> www.socialelite.pl/uslugi-marketingowe/prowadzenie-fanpage
To są właśnie dwa znakomite przykłady CTA. Jeden dotyczy zaangażowania, drugi kieruje na dalsze możliwości nauki.
Oczywiście, jeżeli masz ochotę, śmiało z nich skorzystaj.
Odpowiednio przygotowana treść jest bardzo ważna, jednak to właśnie na grafikę odbiorca zwraca uwagę w pierwszej kolejności. Dlatego nie możemy jej pominąć w kontekście tego, jak pisać posty na Facebooku jako strona.
Do swoich grafik możesz dodawać nagłówki, emoji, strzałki, a nawet opinie klientów… Oto przykład grafiki z branży Beauty:
A tutaj przykład grafiki z branży sportowo-odzieżowej:
Jak widzisz, wszystko zależy do tego, jaki charakter ma Twój wpis i jaki cel chcesz poprzez niego osiągnąć.
Pamiętaj, że grafika powinna być spójna z treścią wpisu i korespondować z nią.
A jeśli chcesz zobaczyć więcej przykładowych grafik (i gotowych postów!) zwiększających zaangażowanie na firmowym fanpage, to zapraszam do mojego niedawnego artykułu: 5 pomysłów na angażujące posty na FB. Znajdziesz tam konkretne przykłady i szablony – do wykorzystania od ręki na Twojej stronie na Facebooku.
Jak widzisz, skuteczne prowadzenie firmowego fanpage to cały proces, który trzeba świadomie zaprojektować i nad którym warto czuwać na bieżąco. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak pisać posty na Facebooku.
Dla mnie słowo-klucz w tym przypadku to: świadomie.
Wszystko zależy od Twoich biznesowych celów oraz aktualnych potrzeb/problemów/charakterów odbiorców, do których chcesz dotrzeć. Omówione w tym artykule wskazówki potraktuj jako drogowskazy, które wyznaczają właściwy kierunek – konkretny sposób pokonania tej drogi trzeba już dopasować indywidualnie.
Podrzucam Ci małą ściągę. Śmiało ją zapisz i skorzystaj z niej podczas projektowania treści na swój firmowy fanpage.
A jeśli czujesz, że nie chcesz lub zwyczajnie nie masz kiedy się tym wszystkim zajmować – zapraszamy do Social Elite! Skorzystaj z naszego wsparcia w zakresie prowadzenia fanpage, zyskaj spokojną głowę, a zaoszczędzony czas wykorzystaj na inne ważne sprawy w Twoim biznesie.
Z poniższego wideo dowiesz się, jak zlecić prowadzenie fanpage, aby mieć pewność, że decyzja jest właściwa. Polecam zerknąć.
– profesjonalny fanpage i świadome publikacje,
– wpisy realizujące aktualne cele biznesowe,
– lepsze relacje z klientami,
– nowe zapytania,
– skuteczna edukacja produktowa/usługowa odbiorców,
– krótsze rozmowy sprzedażowe,
– większa popularność marki,
– bieżący kontakt z kierownikiem projektu i pełna kontrola.
Takich efektów oczekujesz? Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację, podczas której się poznamy, porozmawiamy o Twoich aktualnych potrzebach i dopasujemy do nich najlepsze rozwiązanie.
Rozmowa nie jest w żaden sposób zobowiązująca – decyzja zawsze zostaje po Twojej stronie.
-----
Inne artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów 371
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!