Ile kosztuje reklama na Facebooku? I od czego zależy jej koszt?
Zastanawiasz się nad tym, ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku, bo chcesz rozwinąć dział marketingu, aby generował dla Twojego biznesu lepsze efekty? A może zdecydowałeś, że zlecisz prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku specjalistom z zewnątrz i szukasz aktualnie najskuteczniejszych form marketingu i agencji, która zrealizuje te działania w najlepszej cenie i jakości?
W takim razie świetnie trafiłeś! W poniższym artykule znajdziesz szczegółowe informacje m.in. o tym:
- w jakich sytuacjach warto zlecić prowadzenie działań reklamowych na zewnątrz,
- co dokładnie zyskasz, decydując się na kampanię i jakich kosztów możesz uniknąć,
- ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku.
Spis treści
- Ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku?
- Kiedy warto zlecić prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku?
- Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie kampania reklamowa na Facebooku? Koszt vs. zysk
- Ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku prowadzona przez Social Elite?
- Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację:
Ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku?
Zastanawiasz się, czy płatna reklama na FB ma sens? Ile kosztuje reklama na Facebooku i promowanie postów w 2022? I jak ustawić reklamy tak, aby obniżyć ich koszt, zwiększyć wyniki, a w rezultacie skutecznie wypromować firmę na FB? Jeśli tak, to nie spiesz się. Najpierw dowiedz się, jak w ogóle działa płatna reklama na Facebooku.
Cena w kampanii Facebook Ads zależy od różnych czynników, które wpływają na jej koszt. Często dziwi mnie, jak wiele osób ich nie zna! A Ty? Czy znasz te czynniki? Czy wiesz, za co płacisz? Czy wiesz, na czym polega skuteczna optymalizacja reklam na Facebooku? I co zrobić, by Twoja faktura za promowanie firmy była jak najniższa?
Jeśli nie, to zapraszam Cię do obejrzenia poniższego wideo - Ile kosztuje reklama na Facebooku? I co zrobić, aby była duża TAŃSZA?
Po obejrzeniu nagrania zostaw swój komentarz i czytaj artykuł dalej. Przy okazji zachęcam Cię serdecznie do subskrypcji mojego kanału po więcej materiałów na temat reklamy na Facebooku.
Kiedy warto zlecić prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku?
Skoro czytasz ten artykuł, to pewnie zdajesz sobie już sprawę z ogromnego potencjału sprzedażowego platformy wszech czasów, jaką aktualnie jest Facebook. Teraz postanowiłeś na poważnie go wykorzystać — mam rację? Jeśli tak, to muszę podkreślić, że podjąłeś bardzo ważną decyzję, która może się okazać kamieniem milowym w procesie rozwoju Twojego biznesu. Zobacz…
Przedsiębiorcy, którzy zgłaszają się do Social Elite znajdują się w naprawdę różnych sytuacjach, przykładowo:
- chcą pozyskać więcej Klientów, ale boją się korzystać z nowych rozwiązań i możliwości, bo te mogą się okazać nieskuteczne — dlatego działają według skostniałych schematów,
- są niezadowoleni z tego, że menedżer marketingu nie dowodzi pożądanych wyników — robi wiele, ale nie widać tego w sprawozdaniach finansowych,
- zdają sobie sprawę z tego, że w firmie brakuje odpowiedniej liczby wykwalifikowanych osób, ale nie uruchamiają rekrutacji,
- chcą w przyszłości wchodzić na nowe rynki i rozwijać firmę, ale obecnie ten rozwój jest za wolny,
- mają kiepskie doświadczenia z agencjami marketingowymi, które nie potrafiły pomóc firmie, bo jako właściciel/prezes/manager nie szukali konkretnej usługi, a szerszego spojrzenia i wsparcia
- nie chcą zostać w tyle, wyprzedzeni przez konkurencję, która ciągle rośnie — dlatego widzą realną potrzebę uruchomienia marketingu na Facebooku.
Być może sam znajdujesz się w jednej z powyższych sytuacji. Co wtedy?
Jeśli tak, to naprawdę warto rozważyć uwzględnienie w firmowej strategii precyzyjnych działań reklamowych w social media, czyli uruchomienie profesjonalnej kampanii reklamowej na Facebooku przy wsparciu zewnętrznych specjalistów.
W ten sposób możesz skutecznie dotrzeć z ofertą do potencjalnych Klientów, zwiększyć sprzedaż produktów/usług i przy okazji uwolnić swój czas na inne ważne sprawy w firmie, np. rozwój działów, procesów, czy realizację pomysłów.
A jeśli nadal zastanawiasz się, czy lepiej zlecić kampanię reklamową na zewnątrz, czy jednak budować własny dział marketingu wewnątrz firmy, to zachęcam do zapoznania się z artykułem: Kampania reklamowa na Facebooku — kiedy warto ją zlecić?
Podejrzewam, że znajdziesz tam informacje, które pomogą Ci podjąć właściwą decyzję.
Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie kampania reklamowa na Facebooku? Koszt vs. zysk
Świadomie prowadzona kampania reklamowa na Facebooku może zapewnić firmie wiele realnych korzyści. Głównym celem jest zazwyczaj zwiększenie sprzedaży, pozyskanie większej liczby Klientów na oferowane usługi lub wartościowych kontaktów do potencjalnych Partnerów Biznesowych.
Wszystko zależy od aktualnych celów strategicznych firmy. To do nich powinna być dopasowana cała strategia kampanii reklamowej. Właśnie tak działamy w Social Elite:
- zaczynamy od indywidualnej rozmowy, podczas której poznajemy biznes, jego aktualne potrzeby i ewentualne problemy,
- następnie wykonujemy research rynkowy, by dokładnie poznać niszę, konkurencję i potrzeby potencjalnych klientów,
- dopiero na tych solidnych fundamentach opracowujemy strategię kampanii reklamowej dla Twojej firmy.
Od czego zależy cena kampanii reklamowej?
Cena kampanii reklamowej na Facebooku zależy od wielu czynników, lecz przy tej okazji warto pamiętać również o kosztach, których przedsiębiorca unika, decydując się na zlecenie działań reklamowych zewnętrznej firmie.
W tej sytuacji nie musi bowiem martwić się o wydatki ponoszone na:
- wdrożenie nowej osoby w firmowe procedury i nowe obowiązki,
- ciągłą weryfikację wykonywanych przez nią zadań — przynajmniej w początkowym okresie,
- ewentualne błędy, które może popełniać,
- zatrudnienie dodatkowo grafika i/lub copywritera,
- własną naukę, aby wiedzieć, jak sprawdzać generowane efekty,
- angażowanie swojego czasu, który trzeba poświęcić na dopilnowanie wszystkich tematów.
Nie da się ukryć, że rozwój firmowego działu marketingu wymaga od właściciela biznesu lub prezesa zdecydowanie większego zaangażowania. I jeśli osoba ma czas, chęci i możliwości, to oczywiście taki wybór może się okazać właściwy.
Czujesz, że to opcja dla Ciebie? W takim razie skorzystaj z moich porad dotyczących skutecznego budowania zespołu marketingowego, aby maksymalnie zadbać o to, by w efekcie przyniósł Ci on realne korzyści — znajdziesz je w jednym ostatnich podcastów, Odc. 30: Jak budować zespół marketingowy.
Wolisz zlecić prowadzenie kampanii reklamowej zewnętrznej firmie?
Jeśli chcesz mieć pewność, że kampanię reklamową na Facebooku dla Twojej firmy poprowadzą specjaliści, którzy znają aktualne algorytmy oraz sposoby na precyzyjne i skuteczne targetowanie reklam… a Ty będziesz po prostu otrzymywać raporty i pomysły na rozwój swojego biznesu, co nie będzie angażować zbyt wiele Twojego cennego czasu … zapraszamy do Social Elite.
Nasi specjaliści od reklamy przygotują dla Ciebie skuteczną strategię reklamową i zrobią wszystko, aby osiągnąć wspólnie ustalone cele. Sprawdź szczegóły kampanii reklamowej prowadzonej przy wsparciu Social Elite, wypełnij formularz na dole strony i umów się na bezpłatną konsultację, podczas której indywidualnie porozmawiamy o Twoim biznesie i odpowiemy na wszystkie pytania.
Rozmowa nie jest w żaden sposób zobowiązująca. Ostateczna decyzja pozostaje całkowicie po Twojej stronie. Działamy w ten sposób, bo rozumiemy, że czasami osoby mogą po prostu się bać nowego sposobu działania — i to całkowicie normalne. Każda zmiana wywołuje przecież niepewność. Poprzez bezpłatną rozmowę chcemy jednak pokazać, że często ta zmiana jest niezbędna, aby rozwinąć firmę. Wystarczy się odważyć i postawić pierwszy krok — wypełnij formularz.
Dodatkowo zachęcam Cię do sprawdzenia niedawno publikowanego artykułu: Jak wybrać agencję reklamową do współpracy?. Przedstawione w nim wskazówki z pewnością pomogą Ci w wyborze kompetentnej agencji, która wygeneruje dla Ciebie pożądane wyniki.
Ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku prowadzona przez Social Elite?
Zastanawiasz się, jaki dokładnie jest koszt kampanii reklamowej na Facebooku? W tej kwestii warto najpierw uświadomić sobie dwie rzeczy:
👉 Cena kampanii reklamowej na Facebooku nie powinna być dla Ciebie jedynym wyznacznikiem. Zwróć szczególną uwagę na zakres pracy wchodzący w tę cenę — może być mały i wtedy efekt kampanii prawdopodobnie też taki będzie. Ważne są kompetencje osób, które poprowadzą Twoją kampanię, doświadczenie agencji, wewnętrzne know-how oraz forma współpracy.
👉 Koszt kampanii reklamowej na Facebooku polecam traktować nie jako przykry wydatek, ale inwestycję. Jest to działanie, które ma się nie tyle zwrócić, ile przynieść realne zyski. Obracanie każdej złotówki może więc czasami tylko spowolnić rozwój Twojego biznesu.
Skoro więc to zakres prac jest jednym z kluczowych czynników decydujących o cenie kampanii reklamowej na Facebooku, to sprawdź poniżej, co dokładnie robimy w Social Elite, prowadząc kampanie reklamowe dla naszych Kontrahentów.
W skład kampanii reklamowej na Facebooku prowadzonej przez Social Elite wchodzą:
- Dokładny briefing i rozmowa w celu rzetelnego poznania Twojego biznesu i oferty
- Research rynkowy, by precyzyjnie poznać niszę, konkurencję i potrzeby potencjalnych klientów
- Opracowanie strategii kampanii reklamowej dla Twojej firmy
- Wyszukanie najbardziej jakościowych grup potencjalnych klientów
- Budowa PROCESU reklamowego, który przekona odbiorców do Twojej marki oraz jej oferty
- Ustawienie konta i nadzór nad nim
- Tworzenie kreacji reklamowych realizujących ustalone wspólnie cele
- Wykorzystanie haków psychologicznych — takich, które naprawdę chwytają
- Testowanie, wyciąganie wniosków i świadome optymalizowanie
- Korzystanie z naszego własnego know-how i tak zwane MIKROTESTY reklam
- Inicjatywa opiekuna i pomysły na rozwój kampanii
- Stały kontakt telefoniczny w celu omówienia działań
- Comiesięczny raport i praktyczne wnioski, które pomagają rozwijać biznes
To nasze standardy, które są jednocześnie filarami Social Elite i osobistą misją każdego specjalisty działającego w naszych szeregach. Najważniejsze jest dla nas maksymalne odciążenie naszych Kontrahentów w zakresie prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej i zwyczajne „dowiezienie” pożądanych wyników.
Koszt kampanii reklamowej na Facebooku przy wsparciu Social Elite zaczyna się od 1500 zł netto, lecz warto pamiętać, że każdą ofertę przygotowujemy indywidualnie — w zależności od aktualnych potrzeb biznesowych. Nie mamy jednej sztywnej ceny, ponieważ uważamy, że takie działanie byłoby zwyczajnie nieuczciwe. Każdy biznes wymaga innego zakresu pracy naszych specjalistów i zawsze robimy wszystko, aby maksymalnie go dopasować.
Realizując kampanie reklamowe, współpracujemy zarówno z szefami firm, jak i dyrektorami sprzedaży, dyrektorami marketingu, czy managerami — dzięki temu możesz mieć pewność, że rozumiemy Twoje potrzeby oraz oczekiwania.
Szukasz takich osób do realizacji prac marketingowych?
Możesz zamówić bezpłatną wycenę prowadzenia kampanii reklamowej przy wsparciu Social Elite lub dalej poświęcać swój cenny czas na szukanie innej agencji. Decyzja pozostaje po Twojej stronie. Pamiętaj jednak, że inni mogą często nie robić na przykład researchu rynkowego i lekką ręką wydawać Twój budżet. Mogą działać na zasadzie własnych pomysłów i podejrzeń, zamiast projektować działania oparte na analizie realnych liczb, które przecież nigdy nie kłamią. Dlatego wybieraj świadomie.
Przypominam, że niedawno publikowałem na blogu artykuł zawierający kluczowe kwestie, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze agencji marketingowej. Sprawdź, aby mieć pewność, że Twój wybór będzie właściwy: Jak wybrać agencję reklamową do współpracy?
A jeśli już teraz jesteś zdecydowany na Social Elite — zapraszamy! Wypełnij formularz, zamów bezpłatną konsultację i przekonaj się sam, jak dobre wyniki możemy wygenerować dla Twojego biznesu!
-----
Sprawdź CASE STUDIES, które mogą Ci pomóc w podjęciu decyzji. Dzięki nim zobaczysz, jak wyglądają współprace z Social Elite, ich przebieg i wyniki:
- Jak zwiększyliśmy sprzedaż w butiku online? Kampania dla moda CATALINA
- Jak w 28 dni zwiększyliśmy 2,5-krotnie ilość leadów w biznesie Pawła, wydając 20% mniej budżetu
- Kampania dla sklepu meblowego. Efekt: 1 781 227,36 zł przychodu w ciągu 198 dni
- Prawie 100 tys. przychodu przy budżecie 3406,82 zł dla księgarni online (w 1 miesiąc)
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację: