Jak wypromować sklep internetowy na Facebooku? 4 etapy [Reklama sklepu na Facebooku]
Zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy na Facebooku? Robisz reklamy na Facebooku czy Instagramie, ale nieskutecznie? Nie jesteś zadowolony z wyników? Reklama w mediach społecznościowych nie przekłada się na sprzedaż, jakiej byś oczekiwał/a? W tym artykule pokazujemy, jak możesz rozreklamować sklep online. Jeśli ten temat Cię ciekawi, to czytaj dalej!
Spis treści
- Czy też tak masz? Chcesz rozreklamować sklep online, ale nie wiesz, jak?
- FAZA ROZRUCHU. Jak reklamować sklep internetowy na Facebooku?
- FAZA SKALOWANIA. Promocja sklepu internetowego poprzez skalowanie reklam Facebooka
- FAZA UTRZYMANIA. Reklama w Facebook Ads – jak utrzymać skuteczność?
- FAZA WYGASZANIA. Co w sytuacji, gdy reklama sklepu internetowego jest coraz droższa?
- Jak wypromować sklep internetowy w sieci? Podsumowanie
Czy też tak masz? Chcesz rozreklamować sklep online, ale nie wiesz, jak?
Prowadzisz sklep internetowy, ale nie wiesz, co zrobić, aby go rozreklamować? Wydaje Ci się, że niby wszystko w Twojej kampanii ustawione jest poprawnie? Problem z tym, że ruch na stronie jest mizerny, nie wspominając już o sprzedaży.
Masz tak? Jeśli tak, to pewnie zastanawiasz się, co zrobić, żeby zoptymalizować kampanie reklamowe, lepiej wykorzystać budżety i zwiększyć konwersję? Być może myślisz: "Co tu zrobić, żeby reklama online w końcu na siebie zarobiła?". Odpowiedzi znajdziesz poniżej!
Z tego artykułu dowiesz się, jak wypromować sklep internetowy w social media dzięki naszej strategii reklamowej, która pozwoliła wygenerować ponad 600 mln zł sprzedaży dla naszych klientów z branży e-commerce tylko w latach 2018-22. Nasze wyniki dowodzą, że jedną z najskuteczniejszych strategii jest reklama sklepu internetowego na Facebooku, ale żeby robić ją skutecznie – potrzeba konkretnego planu i świadomości biznesowej.
Dzisiaj otrzymujesz gotowy plan, który może pomóc Ci zacząć przygodę z promocją własnego sklepu w bardziej efektywny sposób. Jeśli więc aspirujesz do wysokich wyników, to koniecznie czytaj do końca i skorzystaj z tych wskazówek!
[WIDEO] Jak wypromować sklep na Facebooku? 4 etapy kampanii
Wolisz formę wideo? W takim razie zobacz wideo Dawida Bagińskiego, w którym wyjaśnia: 4 etapy kampanii sklepu internetowego
Jeszcze nie subskrybujesz kanału Dawida? Zrób to teraz i bądź na bieżąco z praktycznymi wskazówkami dla Twojego biznesu >> Subskrybuj.
FAZA ROZRUCHU. Jak reklamować sklep internetowy na Facebooku?
Wyobraź sobie, że jesteś jeszcze przed odpaleniem jakiejkolwiek reklamy internetowej. To etap, na którym musisz znaleźć pierwsze grupy docelowe i stworzyć pierwsze reklamy. A ponieważ robisz zupełnie nową kampanię do zupełnie nowych potencjalnych klientów, to nie wiesz jeszcze, jak oni zareagują – czy kupią, czy nie kupią. Dlatego Twoim celem powinno być maksymalne zwiększenie tych szans.
W jaki sposób robić marketing sklepu internetowego? Jak rozkręcić sklep internetowy dzięki kampanii reklamowej?
Product market fit - co to jest?
Musisz znaleźć tzw. product market fit, czyli rozpracować, kto jest idealnym klientem Twojego produktu i jakie są jego aktualne pragnienia/potrzeby. Chodzi o to, żeby być na właściwym rynku z właściwym produktem, którego potrzebuje Twoja grupa docelowa. I pokazać reklamy tym osobom, które faktycznie go potrzebują. Taki efekt da Ci ogromną przewagę pod względem sprzedaży i pomoże skutecznie promować sklep internetowy na Facebooku.
WAŻNE: Product-Market Fit (PMF) odnosi się do sytuacji, w której oferta produktu lub usługi firmy idealnie odpowiada potrzebom i oczekiwaniom jej rynku docelowego, prowadząc do zadowolenia klientów, wzrostu sprzedaży i sukcesu rynkowego. Jest to punkt, w którym firma osiąga optymalne dopasowanie między tym, co oferuje, a tym, czego konsumenci naprawdę chcą i czego potrzebują.
W przypadku dobrze zdefiniowanego PMF firma może skutecznie konkurować na rynku, zdobywać i utrzymywać lojalność klientów oraz osiągać rentowność.
Pamiętaj o tym, jeśli chcesz rozreklamować sklep online
Jak ten efekt uzyskać i zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? W pierwszej kolejności zidentyfikuj osoby, które reagują entuzjastycznie na to, co oferuje Twoja firma.
Zobacz, że reklama online może wywoływać różne reakcje. Osoby gdy widzą reklamę i zatrzymują na niej swój wzrok, mogą pomyśleć: "o wooow, fajny produkt, właśnie taki by mi się przydał". I to powinno być dla Ciebie pierwszą oznaką, że reklama na Facebooku ma potencjał w tej właśnie grupie.
Dodatkowo są jeszcze trzy inne możliwości.
-
Osoba może pomyśleć: o, fajne, ale nie dla mnie.
-
Albo też: co za dziadostwo i dlaczego ja to w ogóle widzę?
-
Albo przescrolluje reklamę i nawet jej nie zobaczy. Nie zwróci uwagi, bo temat lub forma jej nie interesuje. Pójdzie dalej. I co wtedy?
WAŻNE: W przypadku kampanii sklepu internetowego kluczowe jest, by po pierwsze: zrozumieć, kto jest idealnym klientem dla Twoich produktów, a po drugie: precyzyjnie kierować do niego reklamy.
Nasze doświadczenie pokazuje, że wąska grupa określona na podstawie świadomie zbadanych potrzeb i problemów odbiorców, ich zachowań, zainteresowań oraz danych demograficznych zazwyczaj wygeneruje Ci bardziej opłacalne wyniki niż ustawianie reklam Facebooka bardzo szeroko i czekanie aż algorytmy same sobie znajdą odbiorców.
W takim razie... co dalej? Jak rozkręcić sklep internetowy?
Pamiętaj, że faza rozruchu sprowadza się do znalezienia swojego Product Market Fit i określenia dopasowanych grup docelowych. Na tej podstawie należy uruchomić kampanię reklamową Facebook Ads i promować sklep w internecie. Ale to nie wszystko! Regularnie musisz sprawdzać, czy reakcje odbiorców do przygotowanych reklam są entuzjastyczne i pozytywne – czy pojawiają się komentarze, reakcje, udostępnienia. W następnym kroku zweryfikuj, czy to zainteresowanie przekłada się na dodania do koszyka oraz zakupy. Skuteczna reklama powinna mieć właśnie taki efekt.
Jeśli go nie ma, to dla Ciebie informacja, że reklamy w Facebook Ads nie generują pożądanych wyników, należy je wyłączyć, aby nie marnować pieniędzy. Ale gdy widzisz, że jednak pojawiają się pierwsze zakupy, koszt jest opłacalny i zwrot z inwestycji jest OK, to wchodzisz w drugą fazę – czyli skalowanie.
FAZA SKALOWANIA. Promocja sklepu internetowego poprzez skalowanie reklam Facebooka
Na tym etapie powinieneś wyraźnie widzieć, że reklama e-commerce przyciąga uwagę odbiorców na tyle, że pojawiają się pierwsze opłacalne zakupy na Twojej stronie internetowej. To dla Ciebie jasny znak, żeby zwiększać budżety na kampanię i dążyć do tego, żeby uzyskać jak najwięcej zakupów każdego dnia.
Monitoruj to aktywnie, żeby wiedzieć, kiedy dotrzesz do tzw. sufitu przy zachowaniu opłacanych wyników reklamowych – każda grupa w pewnym momencie niestety się wypali. To oznacza, że wyniki z dnia na dzień mogą się zmienić.
Dlatego gdy widzisz, że wydajesz coraz więcej pieniędzy, ale niekoniecznie daje to lepsze zwroty z inwestycji, to po prostu warto zrobić krok wstecz i trochę zmniejszyć budżet. Marketing sklepu internetowego powinien być elastyczny. Chodzi o to, by znaleźć optymalny poziom budżetu dziennego do wysokości zwrotu. W takiej sytuacji promocja sklepu internetowego jest najbardziej skuteczna.
Oczywiście w tej fazie warto też regularnie prowadzić inne kampanie, które są w fazie rozruchu – po to, żeby szukać jeszcze więcej grup odbiorców, które później też będziesz skalować.
Kiedy już osiągniesz ten sufit, czyli będziesz wydawać maksymalną opłacalną kwotę na daną grupę odbiorców każdego dnia, przejdź do fazy trzeciej kampanii swojego sklepu, czyli utrzymania.
FAZA UTRZYMANIA. Reklama w Facebook Ads – jak utrzymać skuteczność?
Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zidentyfikowałeś już swój Product Market Fit, określiłeś prawidłowo grupy odbiorców, uruchomiłeś reklamy i wzbudziłeś nimi zainteresowanie, co pozwoliło Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym... czas na fazę utrzymania. Na tym etapie musisz przede wszystkim monitorować częstotliwość reklam. Musisz mieć pewność, że nie wyświetlają się zbyt dużo lub zbyt mało razy danej osobie w mediach społecznościowych.
Zobacz, że z reklamą jest trochę tak, jak z piosenką w radiu – jak jest nowa i trafia w Twój gust, to jesteś podekscytowany, nucisz ją sobie pod nosem i wpadasz w dobry humor, kiedy grają ją na antenie. Ale później, kiedy słyszysz ją zbyt często, to najpierw zaczyna Ci się nudzić, a za chwilę nawet wkurzać.
No właśnie.
Skuteczna metoda promocji sklepu na Facebooku?
Jeśli chcesz skutecznie promować sklep internetowy na Facebooku, ważny jest złoty środek. Potrzebujesz codziennie weryfikować częstotliwość wyświetlania Twoich reklam i dodatkowo też sprawdzać, czy promocja sklepu dzięki tym reklamom cały czas jest opłacalna. Czy uzyskujesz pożądane działania, jak np. dodania do koszyka czy zakupy. Dzięki temu możesz mieć pewność, że masz optymalną ilość wydatków i że z takiej grupy każdego dnia wyciągasz maksimum tego, co możesz, aby wypromować sklep na Facebooku.
No i byłoby idealnie, gdyby taki efekt trwał w nieskończoność. Ale niestety. W rzeczywistości wygląda to trochę inaczej.
Pamiętaj, że skuteczność reklamy internetowej może się zmienić. W pewnym momencie każda grupa docelowa może przesycić się danym przekazem reklamowym i Twoje wyniki zaczną spadać... To jasny znak, że musisz powoli wchodzić w fazę czwartą, czyli wygaszanie.
FAZA WYGASZANIA. Co w sytuacji, gdy reklama sklepu internetowego jest coraz droższa?
Musisz pamiętać, każda grupa docelowa ma swoją wielkość (100 tys./ 200 tys./ pół miliona). Prędzej czy później zapełnisz ją reklamami, promując własny sklep internetowy. Każdy w tej grupie będzie wiedział o Twojej reklamie. A ponieważ ludzie będą ją widzieć po 3-5-10 razy, to w pewnym momencie naturalne jest, że przestanie ona działać, bo ludziom zwyczajnie się znudzi.
Koszt zakupu będzie rósł, liczba zakupów zacznie spadać, współczynnik zwrotu zacznie się pogarszać…
W takiej sytuacji nie opłaca się dalej ładować tam dużych pieniędzy. Jak więc dalej reklamować sklep internetowy?
Lepiej stopniowo zmniejszać budżet i zobaczyć, czy na jakimś poziomie uda Ci się jeszcze utrzymać opłacalny ROAS. Jeśli tak, możesz jeszcze zostawić tę grupę jako aktywną, ale koniecznie trzeba jej na bieżąco doglądać, żeby w odpowiednim momencie po prostu wyłączyć i nie przepalać budżetu na coś, co nie działa. Co potem? Jak dalej promować sklep w internecie?
Możesz dać tej grupie 3/4/5 tygodni odpoczynku i ponownie wejść z nią w fazę rozruchu, czyli stworzyć nowe reklamy, które mogą zadziałać.
Pamiętaj, że grupy się zmieniają – np. kobiety, które dzisiaj zainteresujesz swoją ofertą biżuterii ślubnej, mogą za kilka miesięcy już całkowicie wypaść z Twojej grupy, bo będą już po ślubie i taką biżuterię może same będą chciały sprzedać, zamiast kupować od Ciebie. To dość logiczne, a jednak sporo osób o tym zapomina.
Jak wypromować sklep internetowy w sieci? Podsumowanie
Jak reklamować sklep internetowy? Mamy nadzieję, że teraz widzisz cały ten proces trochę inaczej i masz świadomość, że promocja sklepu internetowego wymaga naprawdę złożonych działań. Konieczna jest ciągła praca, analiza i usprawnianie, aby reklama e-commerce była po prostu skuteczna.
Żeby rozwijać sklep internetowy dzięki Facebook Ads, trzeba tworzyć wiele różnych zestawów reklamowych, które stopniowo będą przechodzić przez wszystkie omówione fazy i ładnie się zazębiać – jak tryby w maszynie. Kiedy wygaszasz jedną grupę, już w zanadrzu powinieneś mieć kilka takich, które wchodzą w fazę rozruchu czy skalowania, ale też sporo takich, które jeszcze generują fajne efekty w fazie utrzymania. Koło powinno się zamykać. Takie działania pomogą Ci wypromować sklep na Facebooku.
Skomplikowane? Jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w tym zakresie, oczywiście zapraszamy Cię do współpracy. Sprawdź szczegóły prowadzenia kampanii Facebook Ads przez specjalistów z Social Elite >> www.socialelite.pl/uslugi-marketingowe/kampania-reklamowa-na-facebooku
A jeśli chcesz najpierw zobaczyć efekty naszej pracy i to, jak pomagamy naszym Klientom wypromować sklep internetowy w sieci, zerknij do zakładki case studies, gdzie opisujemy konkretne sytuacje z różnych branż, osiągnięte wyniki oraz zrealizowane działania >> www.socialelite.pl/edukacja/case-studies . Promocja sklepu dzięki FB Ads może być naprawdę skuteczna!
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację:
------
Inne artykuły, które mogą Cię zainteresować: