Szczególnie przyda Ci się, jeśli:
Jeśli powyższe sytuacje brzmią dla Ciebie znajomo, to zapraszam do lektury! Czytaj do końca, bo jestem przekonany, że zawarta tutaj wiedza realnie przyda się w Twoim biznesie.
Działania marketingowe w internecie warto dobrze zaplanować. Tak jak w każdym innym obszarze biznesu, kluczowa jest strategia.
To właśnie w jej ramach powinieneś określić cele, które chcesz osiągnąć oraz zastanowić się nad tym, czy masz odpowiednie zasoby (możliwości), aby je zrealizować.
Bez jasnej wizji punktu docelowego trudno będzie ruszyć, a co dopiero dobiec do mety. Co dalej?
Po ustaleniu celów marketingowych:
Brzmi tajemniczo? Bez obaw. Doskonale rozumiemy, że Twoją rolą jako szefa jest prowadzić biznes i go rozwijać. A jest tak wiele strategicznych obszarów w funkcjonowaniu firmy, że po prostu trudno znać się na wszystkim. Na szczęście nie musisz. My mocno w tym wspieramy, bo zajmujemy się marketingiem na co dzień.
Nasi Kontrahenci doceniają, że regularnie wychodzimy z inicjatywą i pomysłami na rozwój, patrząc szeroko na biznes. Chcesz skorzystać z naszego doświadczenia?
Sprawdź, co dokładnie możemy dla Ciebie zrobić: oferta Social Elite.
Skoro już wiesz, że działania marketingowe w internecie mają duży wpływ na rozwój firmy i zwiększanie zysków, to przejdźmy teraz do konkretów i poznajmy listę 13 propozycji na skuteczne działania marketingowe wspierające sprzedaż dla firm. Oto ona.
W obliczu rosnącej konkurencji w sieci rekomendacje stają się dziś jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek. Właśnie dlatego warto stworzyć konkretną strategię ich pozyskiwania, by zaczęły pojawiać się REGULARNIE w miejscach „styku” kupujących z Twoją marką. Na przykład: w wizytówce Google, na profilu firmowym fanpage na Facebooku, na stronie internetowej czy profilu na Allegro. To, czy Twoja firma uzyska ocenę 3 gwiazdek, czy 4.8, ma ogromne znaczenie. Liczba rekomendacji oraz ich treść – również.
Regularne i przemyślane publikacje pozytywnie wpływają na odbiór firmy przez użytkowników. Mogą być źródłem wartościowej wiedzy, wpływać na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, a także realizować konkretne cele lejka sprzedażowego i przeprowadzać osoby przez poszczególne jego etapy. Stanowią więc ważny element całej strategii marketingowej.
Wierzę, że doskonale już wiesz o ogromnym potencjale Facebooka w kontekście rozwoju biznesu — a także pozostałych portali społecznościowych. Nie ma Cię w social media, to nie istniejesz. Szerzej omawiałem tę kwestię w niedawnym artykule: Dlaczego PROWADZENIE firmowego KONTA na Facebooku to MUST-HAVE 90% firm? — zachęcam do sprawdzenia, bo dowiesz się z niego, dlaczego działania marketingowe w mediach społecznościowych są aktualnie tak ważne.
Oprócz podstawowego prowadzenia firmowych kanałów social media oferują również wiele innych dodatkowych opcji możliwych do wykorzystania pod kątem marketingowym. Jedną z nich jest właśnie social commerce, czyli kupowanie z wykorzystaniem social mediów — bez konieczności przechodzenia do zewnętrznego e-commerce. Jeśli użytkownik widzi na zdjęciu produkt, którego właśnie szuka, może w niego kliknąć, zobaczyć szczegóły i w łatwy sposób od razu kupić, to… szansa na tę konwersję znacząco wzrasta!
To swojego rodzaju rekomendacje, których udzielają osoby o dużych zasięgach na portalach społecznościowych — mają oni zazwyczaj duży autorytet wśród swojej grupy odbiorców, a ich opinia jest bardzo cenna, dlatego istnieje spora szansa, że takie polecenie wygeneruje dodatkowe zyski ze sprzedaży prezentowanego produktu/usługi. Pamiętaj jednak, by wybierać influencerów, którzy mają zaangażowaną społeczność pokrywającą się z profilem Twojego idealnego klienta (customer avatar).
Pozwalają zwiększyć zasięg Twoich komunikatów, trafić do wartościowych użytkowników realnie zainteresowanych Twoją treścią oraz zwiększyć szansę na dokonanie określonej konwersji. Do wyboru masz różne systemy reklamowe, m.in. Facebook Ads czy Google Ads. Warto dokładnie przeanalizować ich możliwości i dostosować do aktualnych celów strategicznych firmy. Dzięki temu wytypujesz kanały, w których reklama Twojego biznesu może przynieść najlepsze rezultaty.
Aż 90% pieniędzy w działaniach marketingowych generuje się poprzez remarketing. Wiedziałeś? To bardzo dużo. Dzieje się tak dlatego, że dzięki remarketingowi możemy stworzyć przemyślaną strategię marketingową, w której rozdzielimy ruch na zimny, ciepły i gorący oraz odpowiednio pokierujemy reklamami. Do kogo? Na przykład do osób, które: porzuciły koszyk zakupowy, odtworzyły konkretne wideo lub zobaczyły daną podstronę. Dopasowany komunikat znacząco zwiększy szansę na wywołanie w odbiorcach działania, którego od nich oczekujemy.
Listy mailingowe dają przedsiębiorcom większą niezależność i pozwalają osiągać nawet 20-40% dodatkowej sprzedaży w firmie. Nie chodzi o to, by były dominującym elementem strategii, ale powinny stanowić ważną jej część. W końcu większość z nas sprawdza skrzynkę mailową codziennie (lub nawet kilka razy dziennie). Odpowiednio przygotowany mail może więc być świetnym narzędziem marketingowym podnoszącym sprzedaż.
Jeśli chcesz uruchomić e-mail marketing w swoim biznesie, ale nie do końca wiesz, jak się za to zabrać, to chętnie Ci pomożemy. Mamy doskonałych specjalistów z e-mail marketingu oraz automatyzacji. Więcej informacji znajdziesz tutaj: socialelite.pl/oferta/email-marketing-automation.
Nadal wielu użytkowników korzysta z wyszukiwarek podczas szukania informacji o danym produkcie, usłudze czy marce. Właśnie dlatego warto zwyczajnie dać się znaleźć. Im wyższa pozycja, tym większa szansa na zwrócenie uwagi użytkownika i zachęcenie go do przejścia na naszą stronę.
Chodzi o świadome zarządzanie doświadczeniami klientów oraz badanie rynku. Co dokładnie badać? Zarówno potrzeby potencjalnych, jak i obecnych klientów. Dzięki temu możesz przygotowywać atrakcyjniejsze oferty dla tych pierwszych oraz dowiadywać się, dlaczego „ci drudzy” kupili akurat od Ciebie (a nie skorzystali z oferty innych konkurencyjnych firm). Być może warto wprowadzić w firmie standard wykonywania telefonów do klientów i pytania o ich doświadczenia, potrzeby oraz zadowolenie?
W aktualnych czasach chcemy zazwyczaj: szybko, prosto i wygodnie. Postaraj się więc uprościć to, co się da. Twórz rozwiązania, które są „stupid simple” dla kupujących. Może warto rozważyć na przykład: zmniejszenie liczby kroków w koszyku potrzebnych do złożenia zamówienia, lepsze dopasowanie strony pod urządzenia mobilne czy zmianę kolejności sekcji na stronie głównej.
Z poprzedniego punktu już wiesz, że współczesny klient lubi wygodę. Właśnie dlatego coraz chętniej sięga po rozwiązania, dzięki którym nie musi myśleć i pamiętać o wszystkim, a niezbędne produkty lub usługi są u niego na czas — wtedy, kiedy potrzebuje. Taki efekt zapewniają modele subskrypcyjne. Dla Ciebie może to być większa stabilność, pozwalająca na uzyskanie bardziej regularnych przychodów.
Warto pamiętać, że nie tylko nowi klienci są ważni. Równie ważni (jeśli nie ważniejsi) są ci, którzy już kupili. Dlaczego? Pozytywne doświadczenia związane z marką mogą skutecznie zachęcić ich do powrotu i dokonania zakupu jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze… Taki powracający klient to skarb. Właśnie dlatego warto budować lojalność i przywiązanie do marki — możesz to zrealizować na przykład poprzez nagrodzenie dotychczasowych klientów stałym rabatem lub dodatkowymi przywilejami.
Dotarłeś do tego momentu? Świetnie! Oznacza to, że myślisz o swojej firmie na poważnie i świadomie szukasz najlepszego sposobu na jej rozwój. Oczywiście na temat każdego z powyższych punktów mógłbym napisać osobny artykuł, który dopiero wytłumaczyłby wszystkie kwestie merytoryczne. Myślę jednak, że najpierw warto mieć jakiekolwiek rozeznanie w dostępnych działaniach marketingowych, które mogłyby się przydać w Twoim biznesie, a dopiero w kolejnym kroku dokonywać wyboru.
Jeśli jednak już teraz chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat działań marketingowych w internecie, to o wielu poruszonych tutaj kwestiach (i również wielu dodatkowych) wspominałem już przy okazji artykułu: 22 trendy marketingowe na 2022 rok. Dzisiaj widzę, że sporo moich sugestii sprawdza się w praktyce, dlatego zachęcam Cię do zapoznania się z tą publikacją.
Znajdziesz w niej dodatkowe informacje na temat wielu działań marketingowych, które warto wdrożyć do swojej firmy.
Polecam również sprawdzić całą zakładkę „Edukacja” na Social Elite. Regularnie udostępniam teraz wiele publikacji, w których dzielę się praktyczną wiedzą gotową do wykorzystania od ręki w Twoim biznesie — korzystaj zupełnie za darmo!
Skąd wiedzieć, na które działania marketingowe postawić, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty? Przecież nie wszyscy są z natury marketingowcami i to zupełnie zrozumiałe. Z drugiej strony — na etapie, na którym jest Twoja firma, może być też tak, że zwyczajnie nie opłaca się robić wszystkiego samemu. W końcu masz wiele innych obowiązków, które musisz wykonywać jako szef.
Właśnie dlatego wychodzę z założenia, że często lepszą inwestycją jest współpraca z zewnętrznymi specjalistami, którzy znają się już na rzeczy, mają doświadczenia, autorskie know-how i po prostu wiedzą, jak osiągnąć określony cel.
W Social Elite na co dzień wspieramy firmy w działaniach marketingowych. Każdy sukces to wynik świadomie i precyzyjnie zaplanowanego procesu. Współpracujemy zarówno ze średnimi, jak i dużymi firmami, które są na rynku wiele lat. Dlatego wiemy, czego możesz oczekiwać.
✅ Doświadczenia, inicjatywy w proponowaniu usprawnień, mocnych kompetencji, sprawnego kontaktu i szczerego zaangażowania w to, by specjalista dążył do realizacji jak najlepszych wyników dla Twojej firmy.
✅ Naszym priorytetem jest wycisnąć jak największy potencjał z Twojego biznesu, dzięki dostępny narzędziom marketingowym. Dążymy do jak najlepszych wyników.
✅ Oferujemy wsparcie w różnych sferach biznesu — sprawdź ofertę Social Elite na usługi marketingowe dla firm i skorzystaj z naszego doświadczenia w rozwoju swojego biznesu!
To nic. Jeśli nie masz pewności, jaki obszar biznesowy potrzebujesz usprawnić, wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację. W trakcie niezobowiązującej rozmowy poznamy Twoje potrzeby i aktualną sytuację firmy — na tej podstawie przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę.
Nasi klienci wysoko oceniają ten etap, ponieważ dokładnie wyjaśniamy nasze metody działania i chronimy przed częstymi błędami. Udzielamy merytoryczny odpowiedzi, które pozwalają podjąć świadomą i najlepszą decyzję co do dalszych kroków.
Wypełnij formularz już teraz, aby umówić dogodny termin dla obu stron. Do usłyszenia!
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba głosów 349
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!