Pozyskiwanie klientów na fotowoltaikę — skuteczna strategia na ciepłe leady sprzedażowe
Pozyskiwanie klientów na fotowoltaikę to nie lada wyzwanie. Zainteresowanie instalacją paneli fotowoltaicznych w Polsce jest coraz większe. Wpływ na to zdecydowanie ma obecna sytuacja gospodarcza (coraz wyższy koszt energii elektrycznej). Dodatkowo państwo chętnie przeznacza dofinansowanie na instalację fotowoltaiki.
Wszystko to sprawia, że chętnych jest wiele. Ale konkurencja nie śpi, dlatego ciepłe leady sprzedażowe coraz trudniej zdobyć. Firmy próbują wykorzystywać potencjał marketingu do tego, by pozyskać klientów na fotowoltaikę. W tym celu korzystają z takich źródeł, jak:
- Google Ads (najczęściej),
- Facebook Ads,
- Content marketing…
…i rzeczywiście te działania są bardzo ważne!
Jednak często firmy realizują je w sposób, który nie przynosi zadowalających wyników. W efekcie wydają spory budżet (często przepalając pieniądze), a klientów w wyniku tych działań i tak jest niewielu.
Dlaczego tak się dzieje i co robić, aby wygrywać z konkurencją? Jak pozyskać klientów na fotowoltaikę?
Tego dowiesz się w dzisiejszym artykule. Pokażę Ci w nim jedną super skuteczną strategię na pozyskiwanie leadów fotowoltaika. Zobaczysz sprawdzony sposób na ciepłe leady sprzedażowe w branży fotowoltaicznej oraz kilka bonusowych działań, dzięki którym Twoja reklama fotowoltaiki może być jeszcze skuteczniejsza.
Zapraszam serdecznie!
Spis treści:
- Pozyskiwanie klientów na fotowoltaikę — gdzie większość firm popełnia błąd?
- Pozyskiwanie leadów fotowoltaika — jak to robić skutecznie?
- Ile firm pamięta o tym, że reklama fotowoltaiki powinna realizować proces edukacji potencjalnego klienta?
- Jak pozyskać klientów na fotowoltaikę? Strategia na ciepłe leady sprzedażowe fotowoltaika
- Jak skutecznie sprzedawać fotowoltaikę?
- Jak zachęcić do fotowoltaiki? 4 działania dodatkowe
- Pozyskiwanie klientów na fotowoltaikę może być łatwiejsze!
- Skup się na tym, by obsłużyć swoje leady sprzedażowe fotowoltaika, zamiast martwić się, jak je pozyskać
Pozyskiwanie klientów na fotowoltaikę — gdzie większość firm popełnia błąd?
Wyobraź sobie, że rozważasz zainstalowanie paneli fotowoltaicznych w swoim domu.
W takiej sytuacji pewnie zastanawiałbyś się, czy to się opłaca, ile to będzie kosztować, jak skomplikowany jest cały proces, czy wciąż możesz skorzystać z dotacji… i tak dalej.
W skrócie - miałbyś wiele pytań! Załóżmy, że jesteś teraz w takiej sytuacji. Co robisz?
Oczywiście, szukasz dodatkowych informacji (najpewniej w Google).
Na podstawie artykułów, które czytasz zarówno platformy Google, jak i Facebook (dzięki swoim algorytmom) już wiedzą, że jesteś zainteresowany tematem fotowoltaiki. Przez to coraz częściej trafiasz na reklamy różnych firm, które chcą cię zachęcić do fotowoltaiki.
Każda z nich chce przesłać do Ciebie swoją ofertę i jak najszybciej domknąć sprzedaż, wykorzystując Facebook Lead Ads.
Problem polega na tym, że przecież jako potencjalny klient nie posiadasz jeszcze wszystkich informacji, które pozwoliłyby Ci świadomie podjąć najlepszą decyzję dotyczącą zakupu fotowoltaiki.
I właśnie to jest największy błąd, przez który firmy przepalają budżet i mają ogromny problem z pozyskaniem klientów na fotowoltaikę. Próbują zainteresować odbiorcę nachalną reklamą fotowoltaiki na Facebooku i Google, komunikując dosłownie: „U nas najtaniej i najszybciej!”. Dlaczego tak robią?
Ponieważ nie znają innych, skuteczniejszych metod. W kilku artykułach przeczytają, że trzeba zrobić reklamę na Facebooku i Google Ads i szybko przedstawić w niej ofertę, więc to robią.
Problem w tym, że taka strategia w tak konkurencyjnej branży nie zawsze działa. Zatem… Jak skutecznie sprzedawać fotowoltaikę?
Pozyskiwanie leadów fotowoltaika — jak to robić skutecznie?
Co zatem robić, aby wygrać z konkurencją i regularnie pozyskiwać ciepłe leady na fotowoltaikę? Zastanówmy się, jak osoby podejmują decyzję o zakupie i instalacji fotowoltaiki.
Krok 1: Poszukiwanie niezbędnych informacji do podjęcia decyzji
Potencjalny klient w pierwszej kolejności utwierdza się w przekonaniu, że ta inwestycja będzie dla niego opłacalna. Przed ostateczną decyzją ma pewne wątpliwości, obiekcje, które mogą powstrzymywać go przed zakupem (do tematu obiekcji za chwilę wrócimy).
Krok 2: Wybór firmy
Gdy już podejmie ostateczną decyzję, przechodzi do wyboru firmy, z którą zrealizuje tę inwestycję. Zwykle wybiera między kilkoma, które realizują prace na lokalnym rynku fotowoltaicznym w jego okolicy.
I teraz jak myślisz, którą firmę wybierze:
- Firma A, która wyświetla jedynie reklamy: „U nas najtaniej, najszybciej i najlepiej!”.
- Firma B, która najpierw pokazała potencjalnemu klientowi wszystkie niezbędne informacje i rozjaśniła jego wątpliwości, a dopiero później zachęciła go do współpracy?
Oczywiście większość osób wybierze firmę B! Teraz pewnie zastanawiasz się, jak dostarczyć odbiorcy tych niezbędnych informacji, a później skutecznie pozyskać klientów na fotowoltaikę oferowaną przez Twoją firmę?
No właśnie!
Ile firm pamięta o tym, że reklama fotowoltaiki powinna realizować proces edukacji potencjalnego klienta?
W tym przypadku znowu większość firm wybiera najprostsze rozwiązanie, czyli artykuły na firmowym blogu.
Owszem, ich tworzenie i publikacja to ważne działania, ale Ja zaraz przedstawię Ci o wiele skuteczniejsze rozwiązanie, które mało kto wykorzystuje.
Jak pozyskać klientów na fotowoltaikę? Strategia na ciepłe leady sprzedażowe fotowoltaika
Moja strategia wykorzystuje tak zwany lejek edukacyjno-sprzedażowy. Znasz ten proces? Jeżeli nie, to czytaj dalej. To strategia, która może całkowicie zmienić zasady gry w Twoim biznesie.
Wiem to, bo to jedna ze strategii, którą sam stosuje w agencji marketingowej, by pozyskiwać nowych klientów. Pomagam też wdrażać ją w firmach naszych Klientów.
Zastosowanie jej otwiera nowe możliwości dla biznesu. Dzięki niej już nie musisz rywalizować tylko ceną, bo masz po prostu skuteczniejszy system marketingowy od Twojej konkurencji.
Poniżej szczegółowo omawiam tę strategię.
Krok 1: Reklama fotowoltaiki typu Lead Ads
Na początku artykułu wspominałem, że reklama Facebook Ads i Google Ads są bardzo ważne, pamiętasz? Natomiast, co robię inaczej, to fakt, że w reklamie proponuję potencjalnemu klientowi konkretną wartość. Na przykład:
- Informacje na temat dofinansowania na fotowoltaikę
- Raport opłacalności instalacji fotowoltaicznej
- Informacje o wadach i zaletach instalacji fotowoltaicznej…
Widzisz różnicę?
Mój cel to zainteresować osobę, która wyświetla reklamę i pozyskać jej adres e-mail, dzięki temu, że sam oferuję jej dużą wartość. Na tym etapie nie robię sprzedaży.
Krok 2: Squeeze Page / Landing Page / strona do pozyskiwania kontaktu
Wymienione powyżej nazwy stosuję zamiennie. Wszystkie oznaczają to samo, czyli stronę internetową, której celem jest pozyskanie adresu e-mail potencjalnego leada na fotowoltaikę.
Strona jest zbudowana w taki sposób, aby dać osobie tylko dwie możliwości do wyboru:
- podaj mi swój adres e-mail, aby odebrać obiecane materiały edukacyjne (wskazane w kroku 1),
- lub opuść stronę.
Na temat Landing Page stworzyłem osobny artykuł, więc warto go przeczytać jeśli chcesz wiedzieć, jak tworzyć je skutecznie.
Pozyskiwanie klientów biznesowych w sektorze B2B — sprawdzona metoda
Krok 3: Edukacyjno - sprzedażowy lejek mailowy
W kolejnym etapie przechodzę do procesu rozgrzewającego leady sprzedażowe fotowoltaika. Przygotowuję sekwencję od 5 do 10 maili, w których prowadzę potencjalnego klienta na fotowoltaikę przez konkretną ścieżkę.
Lead Nurturing - czyli taki proces, którego celem jest „dogrzewanie leadów” (zbliżanie do podjęcia decyzji o zakupie) przez dostarczenie najważniejszych informacji. Treści te są dopasowane do etapu ścieżki zakupowej, na jakiej znajduje się potencjalny kupujący. Proces ma również na celu pozycjonowanie Twojej firmy jako najlepszego wyboru.
Jest to etap, w którym dostarczam mu niezbędnych informacji do podjęcia decyzji. Między innymi:
- pokazuję najważniejsze korzyści, jakie wiążą się z instalacją paneli fotowoltaicznych,
- przedstawiam konkretne wyliczenia opłacalności tego rozwiązania,
- wyjaśniam, na co zwrócić uwagę w trakcie wybierania fotowoltaiki,
- podpowiadam, jak uzyskać dofinansowanie (jeśli to możliwe),
- rozbijam obiekcje potencjalnego klienta (to za drogie, to nie dla mnie, nie mam na to teraz czasu itd.),
- odpowiadam na jego pytania / wątpliwości…
Co jest największą zaletą lejka sprzedażowego w procesie pozyskiwania leadów na fotowoltaikę?
Najważniejszą zaletą takiego lejka (oprócz tego, że jest bardzo skuteczny w dogrzewaniu leadów) jest to, że działa automatycznie, w większości bez udziału pracowników.
To ogromna oszczędność czasu i pieniędzy, a system dostarcza do działu sprzedaży gotowe do domknięcia leady sprzedażowe.
A skoro o sprzedaży już mowa…
Jak skutecznie sprzedawać fotowoltaikę?
Teraz zobacz. W momencie, gdy mam dobrze zrealizowaną powyższą strategię na ciepłe leady fotowoltaika, już jestem o kilka kroków przed konkurencją.
Natomiast jeśli teraz zacznę krzyczeć „U nas najtaniej i najszybciej”, będzie to strzał w kolano. Cofamy się wtedy do tego, co robią wszyscy i co nie zawsze jest skuteczne.
Często dużo skuteczniejszym rozwiązaniem jest przedstawienie potencjalnemu klientowi konkretnych wartości, które przekonają go do Twojej firmy.
Może to być na przykład:
- opinie zadowolonych klientów,
- przykładowe realizacje,
- pokazanie elementów, które wyróżniają Twoją firmę na tle konkurencji (np. dłuższa gwarancja, pomoc przy uzyskaniu dofinansowania itd.).
Dzięki temu sprawiasz, że pozyskujesz ciepłe leady sprzedażowe, czyli Twoja reklama fotowoltaiki jest skuteczna.
Następnym krokiem jest zachęcenie do kontaktu ze sprzedawcą, któremu pozostaje już tylko zadanie domknięcia ciepłego leada na fotowoltaikę.
W procesie sprzedaży wykorzystuję także jeszcze jeden ultra skuteczny krok…
Krok 4: Remarketing
Remarketing to funkcja umożliwiająca wyświetlenie reklamy do osób, które wykonały konkretne działanie, lub wyświetliły konkretne treści (np. strona produktowa, artykuł). Dzięki niemu wyświetlam reklamy osobom, które ukończyły lejek mailowy.
Na tym etapie pokazuję już reklamy sprzedażowe z zachęceniem do kontaktu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o remarketingu, zerknij na ten wpis - 4 skuteczne kampanie remarketingowe na Facebooku.
Stosując powyższą strategię, uzyskujemy ponadprzeciętne wyniki dla naszych partnerów biznesowych.
Oprócz tej strategii stosujemy też kilka dodatkowych działań, by wygrywać na rynku fotowoltaiki. Pokażę Ci kilka z nich.
Jak zachęcić do fotowoltaiki? 4 działania dodatkowe
Firmowa strona internetowa + blog
Dziś to zupełny must have firmy, która realizuje działania marketingowe w internecie. Tworząc stronę internetową, warto pamiętać o tym, aby była dopasowana do potrzeb potencjalnego klienta.
Nie sztuką jest mieć jakąś tam stronkę — byle by była. Sztuką jest mieć stronę internetową, która skutecznie zachęca do skorzystania z usługi.
SEO w branży fotowoltaiki
90% potencjalnych klientów na fotowoltaikę szuka odpowiedzi na swoje pytania właśnie w Google. Właśnie dlatego zadbanie o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania jest świetną opcją na pozyskanie dodatkowych klientów.
ZADANIA:
- Korzystając z planera słów kluczowych i podpowiedzi Google'a znajdź pytania, jakie mogą zadawać potencjalni klienci.
- Zaplanuj publikacje na firmowym blogu / zrób to ze wsparciem osoby, która ma kompetencje seo.
Wizytówka Google
Pewnie często sprawdzasz opinie na temat danej firmy w Google. Być może Cię zaskoczę, ale Twoi potencjalni klienci robią dokładnie to samo! Dlatego przygotowanie profesjonalnej wizytówki ma znaczący wpływ na skuteczność działań marketingowych w internecie.
ZADANIE:
- Zachęć obecnych klientów do podzielenia się recenzją w wizytówce (np. poprzez wysłanie do nich maila).
- W podziękowaniu za wystawienie rekomendacji, zaoferuj klientom bonus.
Fanpage na Facebooku
Jeśli wyświetlasz reklamy na Facebooku, wiele potencjalnych leadów prędzej czy później zaglądnie na Twój Fanpage. Pytanie — jakie treści tam znajdzie? Takie, które zachęcą go do skorzystania z Twojej oferty, czy wręcz przeciwnie?
ZADANIE:
- Stwórz plan publikacji postów. Potrzebujesz wsparcia? Sprawdź, jak dobrze prowadzić fanpage firmy na Facebooku.
- Uruchom kartę „Recenzje” i zadbaj, by pojawiły się w niej pozytywne rekomendacje na temat Twojej firmy.
- Uzupełnij najważniejsze informacje na temat firmy (wraz z danymi kontaktowymi).
Polecam Ci też mój materiał wideo: Jak pozyskać klientów do biznesu? Sposoby na POZYSKIWANIE klientów | Dawid Bagiński. Omawiam w nim 3 techniki, dzięki którym dowiesz się, w jaki sposób możesz lepiej zaplanować rozwój firmy, przygotować strategię biznesową, opanować pozyskiwanie nowych klientów oraz lepiej realizować sprzedaż. Jestem pewny, że wyciągniesz z niego dużą wartość dla siebie i swojej firmy!
Pozyskiwanie klientów na fotowoltaikę może być łatwiejsze!
Teraz znasz już sekret skutecznych działań na pozyskiwanie leadów fotowoltaika. Nie pozostaje już nic innego, jak rozpocząć ich wdrażanie!
Domyślam się jednak, że tych działań jest sporo i możesz nie mieć czasu, aby się tym zająć. W takiej sytuacji są dwa rozwiązania.
Pierwsze z nich to zbudowanie w swojej firmie działu marketingu, który się tym zajmie. Jest to świetna opcja, jeśli masz odpowiednie zasoby finansowe i czasowe oraz wiedzę na temat zatrudniania.
W takim przypadku zachęcam do posłuchania dwóch odcinków podcastu, gdzie opowiadam o tym, jak budować zespół marketingowy w swojej firmie i zatrudniać specjalistów:
Skup się na tym, by obsłużyć swoje leady sprzedażowe fotowoltaika, zamiast martwić się, jak je pozyskać
Jeśli jednak nie masz wystarczających zasobów, rozważ współpracę z agencją, która kompleksowo zajmie się obsługą wszystkich tych działań.
Możemy stworzyć dla Ciebie wszystkie elementy powyżej opisanej strategii i wesprzeć w działaniach reklamowych oraz obsłudze profili firmowych social media.
Obsługa
Social Media
Chcesz się upewnić, że Twój wybór będzie dobry? Sprawdź poniższe wideo i dowiedz się, jakie kompetencje są kluczowe u specjalisty, którego zadaniem będzie obsługa Twoich firmowych kanałów:
Jak zlecić prowadzenie fanpage na Facebooku? | Dawid Bagiński
Dlaczego warto?
- Nie musisz budować osobnego działu - Twoja firma może zająć się obsługą i sprzedażą, a my dostarczymy rozgrzane leady.
- Uruchomisz dodatkowy sposób pozyskiwania klientów na fotowoltaikę, który będzie działał automatycznie.
- Nasz zespół specjalistów odciąży Cię z obecnych obowiązków, a Ty będziesz miał więcej czasu na realizację pomysłów i dalszy rozwój sprzedaży, optymalizację kosztów i usprawnienia procesów, które dopiero powstają.
- Wykorzystamy nasze doświadczenie i autorskie rozwiązania, aby skutecznie sprzedawać fotowoltaikę dla Twojej firmy.
- Będziesz otrzymywać na bieżąco raport z podjętych działań i uzyskanych wyników, a także propozycje usprawnień i dalszego rozwoju biznesu.
Jeżeli chcesz przekonać się, jak możemy wesprzeć Cię w rozwoju biznesu, zamów bezpłatną konsultację.
Wypełnij formularz
Podczas rozmowy:
- przeanalizujemy Twoją sytuację i wyjdziemy z propozycjami dopasowanymi indywidualnie do Twojej firmy,
- odpowiemy na wszelkie pytania,
- wytłumaczymy dokładnie, jakie zadania zrealizujemy i jak nasze autorskie metody mogą pomóc w rozwoju marketingu i sprzedaży w Twojej firmie.
Do usłyszenia!