Wszystko to sprawia, że chętnych jest wiele. Ale konkurencja nie śpi, dlatego ciepłe leady sprzedażowe coraz trudniej zdobyć. Firmy próbują wykorzystywać potencjał marketingu do tego, by pozyskać klientów na fotowoltaikę. W tym celu korzystają z takich źródeł, jak:
…i rzeczywiście te działania są bardzo ważne!
Jednak często firmy realizują je w sposób, który nie przynosi zadowalających wyników. W efekcie wydają spory budżet (często przepalając pieniądze), a klientów w wyniku tych działań i tak jest niewielu.
Dlaczego tak się dzieje i co robić, aby wygrywać z konkurencją? Jak pozyskać klientów na fotowoltaikę?
Tego dowiesz się w dzisiejszym artykule. Pokażę Ci w nim jedną super skuteczną strategię na pozyskiwanie leadów fotowoltaika. Zobaczysz sprawdzony sposób na ciepłe leady sprzedażowe w branży fotowoltaicznej oraz kilka bonusowych działań, dzięki którym Twoja reklama fotowoltaiki może być jeszcze skuteczniejsza.
Zapraszam serdecznie!
Wyobraź sobie, że rozważasz zainstalowanie paneli fotowoltaicznych w swoim domu.
W takiej sytuacji pewnie zastanawiałbyś się, czy to się opłaca, ile to będzie kosztować, jak skomplikowany jest cały proces, czy wciąż możesz skorzystać z dotacji… i tak dalej.
W skrócie - miałbyś wiele pytań! Załóżmy, że jesteś teraz w takiej sytuacji. Co robisz?
Oczywiście, szukasz dodatkowych informacji (najpewniej w Google).
Na podstawie artykułów, które czytasz zarówno platformy Google, jak i Facebook (dzięki swoim algorytmom) już wiedzą, że jesteś zainteresowany tematem fotowoltaiki. Przez to coraz częściej trafiasz na reklamy różnych firm, które chcą cię zachęcić do fotowoltaiki.
Każda z nich chce przesłać do Ciebie swoją ofertę i jak najszybciej domknąć sprzedaż, wykorzystując Facebook Lead Ads.
Problem polega na tym, że przecież jako potencjalny klient nie posiadasz jeszcze wszystkich informacji, które pozwoliłyby Ci świadomie podjąć najlepszą decyzję dotyczącą zakupu fotowoltaiki.
I właśnie to jest największy błąd, przez który firmy przepalają budżet i mają ogromny problem z pozyskaniem klientów na fotowoltaikę. Próbują zainteresować odbiorcę nachalną reklamą fotowoltaiki na Facebooku i Google, komunikując dosłownie: „U nas najtaniej i najszybciej!”. Dlaczego tak robią?
Ponieważ nie znają innych, skuteczniejszych metod. W kilku artykułach przeczytają, że trzeba zrobić reklamę na Facebooku i Google Ads i szybko przedstawić w niej ofertę, więc to robią.
Problem w tym, że taka strategia w tak konkurencyjnej branży nie zawsze działa. Zatem… Jak skutecznie sprzedawać fotowoltaikę?
Co zatem robić, aby wygrać z konkurencją i regularnie pozyskiwać ciepłe leady na fotowoltaikę? Zastanówmy się, jak osoby podejmują decyzję o zakupie i instalacji fotowoltaiki.
Krok 1: Poszukiwanie niezbędnych informacji do podjęcia decyzji
Potencjalny klient w pierwszej kolejności utwierdza się w przekonaniu, że ta inwestycja będzie dla niego opłacalna. Przed ostateczną decyzją ma pewne wątpliwości, obiekcje, które mogą powstrzymywać go przed zakupem (do tematu obiekcji za chwilę wrócimy).
Krok 2: Wybór firmy
Gdy już podejmie ostateczną decyzję, przechodzi do wyboru firmy, z którą zrealizuje tę inwestycję. Zwykle wybiera między kilkoma, które realizują prace na lokalnym rynku fotowoltaicznym w jego okolicy.
I teraz jak myślisz, którą firmę wybierze:
Oczywiście większość osób wybierze firmę B! Teraz pewnie zastanawiasz się, jak dostarczyć odbiorcy tych niezbędnych informacji, a później skutecznie pozyskać klientów na fotowoltaikę oferowaną przez Twoją firmę?
No właśnie!
W tym przypadku znowu większość firm wybiera najprostsze rozwiązanie, czyli artykuły na firmowym blogu.
Owszem, ich tworzenie i publikacja to ważne działania, ale Ja zaraz przedstawię Ci o wiele skuteczniejsze rozwiązanie, które mało kto wykorzystuje.
Moja strategia wykorzystuje tak zwany lejek edukacyjno-sprzedażowy. Znasz ten proces? Jeżeli nie, to czytaj dalej. To strategia, która może całkowicie zmienić zasady gry w Twoim biznesie.
Wiem to, bo to jedna ze strategii, którą sam stosuje w agencji marketingowej, by pozyskiwać nowych klientów. Pomagam też wdrażać ją w firmach naszych Klientów.
Zastosowanie jej otwiera nowe możliwości dla biznesu. Dzięki niej już nie musisz rywalizować tylko ceną, bo masz po prostu skuteczniejszy system marketingowy od Twojej konkurencji.
Poniżej szczegółowo omawiam tę strategię.
Krok 1: Reklama fotowoltaiki typu Lead Ads
Na początku artykułu wspominałem, że reklama Facebook Ads i Google Ads są bardzo ważne, pamiętasz? Natomiast, co robię inaczej, to fakt, że w reklamie proponuję potencjalnemu klientowi konkretną wartość. Na przykład:
Widzisz różnicę?
Mój cel to zainteresować osobę, która wyświetla reklamę i pozyskać jej adres e-mail, dzięki temu, że sam oferuję jej dużą wartość. Na tym etapie nie robię sprzedaży.
Krok 2: Squeeze Page / Landing Page / strona do pozyskiwania kontaktu
Wymienione powyżej nazwy stosuję zamiennie. Wszystkie oznaczają to samo, czyli stronę internetową, której celem jest pozyskanie adresu e-mail potencjalnego leada na fotowoltaikę.
Strona jest zbudowana w taki sposób, aby dać osobie tylko dwie możliwości do wyboru:
Na temat Landing Page stworzyłem osobny artykuł, więc warto go przeczytać jeśli chcesz wiedzieć, jak tworzyć je skutecznie.
Pozyskiwanie klientów biznesowych w sektorze B2B — sprawdzona metoda
Krok 3: Edukacyjno - sprzedażowy lejek mailowy
W kolejnym etapie przechodzę do procesu rozgrzewającego leady sprzedażowe fotowoltaika. Przygotowuję sekwencję od 5 do 10 maili, w których prowadzę potencjalnego klienta na fotowoltaikę przez konkretną ścieżkę.
Lead Nurturing - czyli taki proces, którego celem jest „dogrzewanie leadów” (zbliżanie do podjęcia decyzji o zakupie) przez dostarczenie najważniejszych informacji. Treści te są dopasowane do etapu ścieżki zakupowej, na jakiej znajduje się potencjalny kupujący. Proces ma również na celu pozycjonowanie Twojej firmy jako najlepszego wyboru.
Jest to etap, w którym dostarczam mu niezbędnych informacji do podjęcia decyzji. Między innymi:
Co jest największą zaletą lejka sprzedażowego w procesie pozyskiwania leadów na fotowoltaikę?
Najważniejszą zaletą takiego lejka (oprócz tego, że jest bardzo skuteczny w dogrzewaniu leadów) jest to, że działa automatycznie, w większości bez udziału pracowników.
To ogromna oszczędność czasu i pieniędzy, a system dostarcza do działu sprzedaży gotowe do domknięcia leady sprzedażowe.
A skoro o sprzedaży już mowa…
Teraz zobacz. W momencie, gdy mam dobrze zrealizowaną powyższą strategię na ciepłe leady fotowoltaika, już jestem o kilka kroków przed konkurencją.
Natomiast jeśli teraz zacznę krzyczeć „U nas najtaniej i najszybciej”, będzie to strzał w kolano. Cofamy się wtedy do tego, co robią wszyscy i co nie zawsze jest skuteczne.
Często dużo skuteczniejszym rozwiązaniem jest przedstawienie potencjalnemu klientowi konkretnych wartości, które przekonają go do Twojej firmy.
Może to być na przykład:
Dzięki temu sprawiasz, że pozyskujesz ciepłe leady sprzedażowe, czyli Twoja reklama fotowoltaiki jest skuteczna.
Następnym krokiem jest zachęcenie do kontaktu ze sprzedawcą, któremu pozostaje już tylko zadanie domknięcia ciepłego leada na fotowoltaikę.
W procesie sprzedaży wykorzystuję także jeszcze jeden ultra skuteczny krok…
Krok 4: Remarketing
Remarketing to funkcja umożliwiająca wyświetlenie reklamy do osób, które wykonały konkretne działanie, lub wyświetliły konkretne treści (np. strona produktowa, artykuł). Dzięki niemu wyświetlam reklamy osobom, które ukończyły lejek mailowy.
Na tym etapie pokazuję już reklamy sprzedażowe z zachęceniem do kontaktu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o remarketingu, zerknij na ten wpis - 4 skuteczne kampanie remarketingowe na Facebooku.
Stosując powyższą strategię, uzyskujemy ponadprzeciętne wyniki dla naszych partnerów biznesowych.
Oprócz tej strategii stosujemy też kilka dodatkowych działań, by wygrywać na rynku fotowoltaiki. Pokażę Ci kilka z nich.
Dziś to zupełny must have firmy, która realizuje działania marketingowe w internecie. Tworząc stronę internetową, warto pamiętać o tym, aby była dopasowana do potrzeb potencjalnego klienta.
Nie sztuką jest mieć jakąś tam stronkę — byle by była. Sztuką jest mieć stronę internetową, która skutecznie zachęca do skorzystania z usługi.
90% potencjalnych klientów na fotowoltaikę szuka odpowiedzi na swoje pytania właśnie w Google. Właśnie dlatego zadbanie o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania jest świetną opcją na pozyskanie dodatkowych klientów.
Pewnie często sprawdzasz opinie na temat danej firmy w Google. Być może Cię zaskoczę, ale Twoi potencjalni klienci robią dokładnie to samo! Dlatego przygotowanie profesjonalnej wizytówki ma znaczący wpływ na skuteczność działań marketingowych w internecie.
Jeśli wyświetlasz reklamy na Facebooku, wiele potencjalnych leadów prędzej czy później zaglądnie na Twój Fanpage. Pytanie — jakie treści tam znajdzie? Takie, które zachęcą go do skorzystania z Twojej oferty, czy wręcz przeciwnie?
Polecam Ci też mój materiał wideo: Jak pozyskać klientów do biznesu? Sposoby na POZYSKIWANIE klientów | Dawid Bagiński. Omawiam w nim 3 techniki, dzięki którym dowiesz się, w jaki sposób możesz lepiej zaplanować rozwój firmy, przygotować strategię biznesową, opanować pozyskiwanie nowych klientów oraz lepiej realizować sprzedaż. Jestem pewny, że wyciągniesz z niego dużą wartość dla siebie i swojej firmy!
Teraz znasz już sekret skutecznych działań na pozyskiwanie leadów fotowoltaika. Nie pozostaje już nic innego, jak rozpocząć ich wdrażanie!
Domyślam się jednak, że tych działań jest sporo i możesz nie mieć czasu, aby się tym zająć. W takiej sytuacji są dwa rozwiązania.
Pierwsze z nich to zbudowanie w swojej firmie działu marketingu, który się tym zajmie. Jest to świetna opcja, jeśli masz odpowiednie zasoby finansowe i czasowe oraz wiedzę na temat zatrudniania.
W takim przypadku zachęcam do posłuchania dwóch odcinków podcastu, gdzie opowiadam o tym, jak budować zespół marketingowy w swojej firmie i zatrudniać specjalistów:
Jeśli jednak nie masz wystarczających zasobów, rozważ współpracę z agencją, która kompleksowo zajmie się obsługą wszystkich tych działań.
Możemy stworzyć dla Ciebie wszystkie elementy powyżej opisanej strategii i wesprzeć w działaniach reklamowych oraz obsłudze profili firmowych social media.
Chcesz się upewnić, że Twój wybór będzie dobry? Sprawdź poniższe wideo i dowiedz się, jakie kompetencje są kluczowe u specjalisty, którego zadaniem będzie obsługa Twoich firmowych kanałów:
Jak zlecić prowadzenie fanpage na Facebooku? | Dawid Bagiński
Dlaczego warto?
Jeżeli chcesz przekonać się, jak możemy wesprzeć Cię w rozwoju biznesu, zamów bezpłatną konsultację.
Podczas rozmowy:
Do usłyszenia!
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów 311
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!